Barnehage

Førstegangs

Glad i forumet
Noen flere her inne som ikke hadde rett på barnehageplass, men som fikk det likevel? Her har vi vært så heldige å fått 60% bgh.plass ett år før tiden, og nå har vi fått tilbud om full plass :) Synes vi er heldige med tanke på at veslegutt ble født leeeenge etter bhg.fristen gikk ut.

Her er det heldigvis full barnehagedekning så det står plasser tomme

Har desverre ikke fått plass i første omgang.. Får vite mer 28.mars.. Det er fordi vi skal flytte og dermed kommer vi bakerst i køen fordi søknaden til kommende kommune ble sendt sent.. Utrolig kjipt siden vi sendte inn søknad i den kommunen vi bor i nå tidlig..

Vi har søkt men tviler på vi får ;) er født 6. November....

Her har vi alltid fått barn før 1.sept. Men i kommunen vi bor nå er det god dekning og man får plass hele året.

Full barnehagedekning her, så de tar inn alle barn :) Uansett når de er født, det er egentlig for lite barn.. Barnehagene er ikke fulle.

Er så heldig at jeg jobber i barnehage, og da kommer jeg først i køen i den barnehagen. Men nye babyen skal nok ikke gå der siden vi flytter, så det kan bli spennende å se om vi får plass. Hun blir heldig vis født før 1. September :)

Egentlig litt merkelig det med 1. September. Når kollegaene mine fikk vite jeg skulle ha i mars fikk jeg kommentarer om det var dårlig planlagt, litt på tull da...

Men får du baby i feks januar så må du jo vente til august året etter da å. Greit nok litt kortere tid i mellom men likevel....

I forhold til barnehagestart er det jo juni-august som er beste fødemnd....

Vel, planlegger ikke familie ut i fra barnehageopptaket, ordner seg nok alltid på ett vis :P

Vi gikk med han største sjøl om vi ikke hadde krav! Ble så letta!!

Nå ligger spenningen på om han minste kommer inn i samme som storebror eller ikke :o

Fekk plass før vi hadde rett på det. Fekk no i januar 100%, da var han litt over ti mnd :)
Bhg et gull verdt ❤️

Født i oktober. Fikk tilbud et sted vi ikke hadde søkt, eller var det kanskje 3 plass? Vi takket isåfall nei og håpet på en rett ved oss. Hadde egentlig ikke plass, men ringte før sommer og hørte, rett etter sommeren, og i høst for å høre. Fikk til slutt plass i januar, så der var vi super heldig:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Lite ekstraspørsmål :angel4
Når bør man søke om bhgplass? :confused: Med en gang ungen har poppet ut eller når den er 3 måneder eller hva? :)

Når bør man søke om bhgplass? :confused: Med en gang ungen har poppet ut eller når den er 3 måneder eller hva? :)

Kjem litt an på kva du ønsker. Eg søkte med ein gong me fekk personnr da me trengte bhg plass i januar og ikkje august.
Men fristen er 1mars i forhold til opptaket.

Fikk det til eldste, oppstart da han var 9 mnd så han hadde ikke rett på.

Det er ledige plasser i bhg fra august siden barn begynner på skolen da. For å få plass fra august må du søke senest 1.mars samme år. Hvis du ønsker plass andre tider på året så kan du søke når som helst. Ønsker du plass på våren så søk på høsten og omvendt.

Vi fikk til førstemann etter mye mas! Nå har vi allerede blitt lovet plass til den i magen fra 1.mars 2016, da barnehagen til storebror prioriterer de yngste først og søskenfordel :')

Back
Topp