Barnehage.

veromommy

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Djiiiizeeezz! I dag har vi søkt barnehageplass! Fra 01.12.2015!
Gurimalla å jeg gruer meg :)
Noen andre som har søkt/skal søke?
 
Jeg har helt glemt det, men vi skal søke fra 01.01.16. Vet ikke om han skal starte da, men fant ut at det er greit å søke i allefall :)
 
Søkt med start 01.01.16
 
Også søkt fra januar 2016:)
 
Vi skal søke plass fra høsten! Permisjonen er over 26. august.
 
Vi har ikke søkt enda, skal ikke i barnehage før han er 2år og 4mnd <3 Skal være med bestemoren sin de dagene jeg ikke har fri eller jobber dagvakt :)
 
Vi har søkt fra januar 2016. Var hjemme med storesøster til hun var 18 mnd og da var hun skrekkelig klar, så satser på at det går bra når B er 15 mnd.
 
Vi søker fra august 15, men kommer ikke til å begynne før i oktober. Da har han fylt ett år. Lillesøster startet 11,5 mnd og det gikk helt utmerket. Hadde korte dager de fleste dagene (flexet alt jeg kunne). Hun har hatt det fint fra dag 1 og regner meg at lillebror og får det.
Jeg har kost meg masse hjemme med begge, men da storesøster begynte i bhg nesten ett år, så var hun veldig klar. Hun kjedet seg hjemme mot slutten. Noe måtte alltid skje og alle andre unger på hennes alder begynt og i bhg da, så hadde vært få igjen hjemme.
Veldig rart å "sende de avgårde", men absolutt ikke utelukkende negativt.
 
Vi har søkt frå 31. august. Mest fordi me bur der me bur og egentlig ikkje har håp om å få plass.. :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ingen barnehage her før aug 2016!!
 
[QUO="oktoberskatt14, post: 18789240, member: 8228"]Vi søker fra august 15, men kommer ikke til å begynne før i oktober. Da har han fylt ett år. Lillesøster startet 11,5 mnd og det gikk helt utmerket. Hadde korte dager de fleste dagene (flexet alt jeg kunne). Hun har hatt det fint fra dag 1 og regner meg at lillebror og får det.
Jeg har kost meg masse hjemme med begge, men da storesøster begynte i bhg nesten ett år, så var hun veldig klar. Hun kjedet seg hjemme mot slutten. Noe måtte alltid skje og alle andre unger på hennes alder begynt og i bhg da, så hadde vært få igjen hjemme.
Veldig rart å "sende de avgårde", men absolutt ikke utelukkende negativt.[/QUOTE]

Det samme her:)
 
Vi har også søkt:)
Men kommunen sier at vi som har barn født etter 1. September har ikke noe krav for barnehageplass. Det iriterer meg skikkelig!!
Vi er i permisjon til desember men har søkt barnehage fra august.
Tenker det er større mulighet for å få plass på hovedopptaken?
Hva synes dere?
 
Vi har også søkt:)
Men kommunen sier at vi som har barn født etter 1. September har ikke noe krav for barnehageplass. Det iriterer meg skikkelig!!
Vi er i permisjon til desember men har søkt barnehage fra august.
Tenker det er større mulighet for å få plass på hovedopptaken?
Hva synes dere?

Vi har ikke krav på bhg plass før august 2016 dessverre..
 
Vi har også søkt:)
Men kommunen sier at vi som har barn født etter 1. September har ikke noe krav for barnehageplass. Det iriterer meg skikkelig!!
Vi er i permisjon til desember men har søkt barnehage fra august.
Tenker det er større mulighet for å få plass på hovedopptaken?
Hva synes dere?
Ingen født etter 1 september 2014 har krav på barnehage før august 2016, uavhengig av hvilken kommune man bor :)
 
Vi søker fra august 15, men kommer ikke til å begynne før i oktober. Da har han fylt ett år. Lillesøster startet 11,5 mnd og det gikk helt utmerket. Hadde korte dager de fleste dagene (flexet alt jeg kunne). Hun har hatt det fint fra dag 1 og regner meg at lillebror og får det.
Jeg har kost meg masse hjemme med begge, men da storesøster begynte i bhg nesten ett år, så var hun veldig klar. Hun kjedet seg hjemme mot slutten. Noe måtte alltid skje og alle andre unger på hennes alder begynt og i bhg da, så hadde vært få igjen hjemme.
Veldig rart å "sende de avgårde", men absolutt ikke utelukkende negativt.

Spent på å se hvordan tuppa her er når det nærmer seg! Vurderer litt ulønnet permisjon hvis hun ikke virker klar for å starte så tidlig. Alternativt som du gjorde sist - max flexing :) Mulig vi gjør det uansett da, for å få være mest mulig med henne :)
 
Vi har søkt fra 1.8.15. Hun skal ikke begynne før 1.1.16, men bhgen vi vil ha har så stort innsøk at de ønsker å fylle opp fra august. Altså vi må betale for høsten selv om lille ikke begynner før vinteren. Det er allikevel ikke helt sikkert at vi får plass pga hun ikke har ettårsrett, men vi prøver:)
Storesøster var 14 mnd når hun begynte i Bhg, og det gikk kjempefint. Lille kommer også til å være 14 mnd når hun begynner, så er trygg på at det går fint. Vil gjerne at hun skal kunne kommunisere noe og ha lært seg å gå, før hun begynner.
 
Vi bor i Bergen kommune og mest sannsynlig ikke sjans i havet for å få plass:/ noe dritt... Skulle aldri fått barn i oktober:/
 
Back
Topp