Barnehage

utålmodig

Betatt av forumet
Novemberskattene 2014 <3
Har dere tenkt noe på hvordan dere skal gjøre det når permisjonen er over? Novemberbarna har jo ikke rett til barnehageplass før høsten 2016, men man kan jo selvsagt være heldig å få plass før:)

Vi kommer nok til å prøve å søke barnehageplass. Storesøster på 23 mnd har hatt plass siden August i år. (Jeg kunne kombinere deltidsjobb med hjelp til pass,så trengte ikke barnehageplass første året)

Men nå vil de at jeg skal ha andre jobbetider når jeg er tilbake i jobb etter permisjon,og vi er avhengige av lønna mi og,så må desverre prøve å plasserer guttungen i barnehage og.
Desverre så er det ikke den typen søskenprioritet i barnehagen storesøster er.. Men søker uansett på den som førstevalg,og setter opp litt flere i nærområdet..
I verste fall så må jeg prøve å få ordnet dagmamma.. Vet ikke helt åssen vi skulle gjort det.. Eventuelt vurderer vi å spørre samboeren til broren min om hun har lyst..Hun jobber ikke,så kan hende hun har lyst til å tjene litt penger utenom..

Tror ikke det er så stor sjans for å få henne i barnehage her... Måtte evt være fra januar 2016 om vi er veldig heldige.... Synes det er tidlig å begynne før også....

Ikke noen store planer for hvordan vi skal løse det.....

Jeg kan evt redusere ned min stilling og spørre om å få jobbe kveldsvakter, men kan jo ikke si det frister mest..... Evt spørre om mamma kan trø til.... Ho styrer arbeidsdagen sin litt selv og samboer er tidlig ferdig så evt ikke så mange timene ho må passe....

Får bruke vinteren/våren å gruble på ;)

Har vært student frem til i sommer og ikke jobbet etterpå. Fått stønader fra nav. Vil ikke ha han i bhg før høsten 2016, og tviler på jeg er klar for arbeidslivet før det heller, så må nok satse på å være "naver " frem til da i alle fall. Håper dog på ar storebror får plass fra Januar nå! Da fyller han tre år. Sluttet i forrige bhg da vi flyttet fra den byen i Juni, og ikke fått plass her enda ;/

i vår bhg er aldersgrense 2 år. Så han begynner høsten 2016. Skal prøve å få mamma å passe på :)

*sniker fra februar*
Veldig mange barnehager har meropptak i desember/januar. Vill forsøkt ringe rundt til barnehagerne i kommunen og forhørt deg, evt ringe barnehagekontoret i kommunen.
Alternative er å søke med hoveddopptaket til starten av bhgåret i august, og betale noen ekstra måneder for å sikre plassen (veldig mange som ikke har rett på plass får allikevel) =)

Lykke til!

Tror ikke det er så stor sjans for å få henne i barnehage her... Måtte evt være fra januar 2016 om vi er veldig heldige.... Synes det er tidlig å begynne før også....

Ikke noen store planer for hvordan vi skal løse det.....

Jeg kan evt redusere ned min stilling og spørre om å få jobbe kveldsvakter, men kan jo ikke si det frister mest..... Evt spørre om mamma kan trø til.... Ho styrer arbeidsdagen sin litt selv og samboer er tidlig ferdig så evt ikke så mange timene ho må passe....

Får bruke vinteren/våren å gruble på ;)

Jeg ønsker heller ikke å sende lille i barnehage før tidligst januar 2016, men tviler på at han får plass i samme barnehage som storesøster da. Så håper kontantstøtta fortsetter å være like høy, så er det enklere å ha han hjemme til høsten.

Back
Topp