Barnehage

Vanilla

smell of coffee
Når skal man søke på barnehage? Jeg tenkte å få han inn etter mamma perm og pappa perm er over. Hvor tidlig bør man søke?

Man bør søke det året barnet skal inn i barnehagen - hvertfall er det slik hver vi bor:)

Ville sjekka i kommunen der du bor for det er forskjellig.

I stavanger må en søke så fort vi har fått personnr for å komme langt frem i køen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sånn jeg har forstått det er det lurt å søke så fort som mulig

Vi har søkt, prøver å få han inn etter endt pappaperm i april/mai. Eventuellt må vi vente til August.. Ville undersøk det med kommunen din, å søkt så raskt som mulig :)

Her er søknadsfristen 1 mars neste år. Og er ikke noe poeng å søke før fristen.

Så er nok forskjell fra kommune til kommune.

Innen 1mars!!:-) (jeg vet, jeg jobber i bhg)

Mamma til to prinsesser<3

Ville sjekka i kommunen der du bor for det er forskjellig.

I stavanger må en søke så fort vi har fått personnr for å komme langt frem i køen.

Uansett hvilket år man skal starte? Vi har fått personnummer, men han skal begynne tidligst til høsten neste år, kanskje ikke før 2016...

Uansett hvilket år man skal starte? Vi har fått personnummer, men han skal begynne tidligst til høsten neste år, kanskje ikke før 2016...

Nei tror det er max 17 mnd frem. Men se anbefaler å legge det inn i systemet så du beholder søkerdatoen å heller gå inn å endre oppstart når du kan .

Sååå glad jeg skal være hjemme til den høsten når snuppelupp har fyllt 2 år:happy093

Jeg søkte i dag. Klarer ikke finne ut om kommunen her prioriterer eller om det er et fett så lenge du søker før fristen?
Vi vil bare ha henne inn i en barnehage, det er kun den ene som er bra nok i våre øyne (åpningstid, pedagogikk, folkeskikk osv). Om vi ikke får førstevalget kommer vi til å søke til vi får plass der!

Back
Topp