Barnehage..

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Kortid er det vi skal sende inn søknad egentlig?
Og kortid søker dere gullene deres inn?

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Hei! Jeg har allerede søkt inn mi jente i bhg, (håper å få hun inn april 14, hvis ikke blir det nok august 14)
Fikk høre fra ei venninne at jo tidligere man søker dem inn, jo lettere er det å få en plass der man ønsker pga de blir prioritert utfra liste :)
Så lenge man har fått fødselsattesten me personnr så kan man søke bhg plass :)

Er det ikke sånn at alle søknader blir slettet ved nyttår, så hvis man ikke ønsker plass før i 2014 er det ikke vits i å søke før da?

Jente født juni 08
Gutt født mai 13

Jeg skal forresten ikke søke inn jr før i august :)

Jente født juni 08
Gutt født mai 13

Her er det 1 mars for å komme inn nytt barnehage år eller det kommende barnehage året:-)
Så her blir det ikke å søke før neste år,da jeg ikke skal ha plass før august 2014:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Jeg venter til utpå nyåret med å søke. Fristen for inntak til aug 14 er i mars. Mi skal ikke i bhg før den tid. Hun har fortrinnspoeng siden broren går i samme bhg. Og her jeg bor er det full dekning og ikke hørt om noen som ikke har fått førstevalg, iallfall av de med barn fødd før 1 sept.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvis du skal ha barnet i bhg.fra aug.2014 er det ikke noen grunn til å søke før jan./feb. 2014. Alle blir stående på samme liste, og er kun de med spesielle koder(søsken, funksjonshemninger,barneverns tiltak etc.) som blir prioritert før alle de andre. Resten av barna prøver man å gi første valget. Er jo ikke alltid det lar seg gjøre pga.mengden søkere, men da prioriterer man vanligvis ikke etter hvem som søkte først men man ser på sammensetning av kjønn, alder osv.i barnegruppa :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her går det etter når en søkte, så har søkt allerede. Regner med å få sama som storesøster, men det er ingen selvfølge her i Stavanger. Er så enormt med barn her ;) fikk ikke første valget med storesøster, enda jeg søkte nesten ett år i forveien. fikk forresten ingen av de tre valgene på listen med henne, og hun står enda på venteliste på førstevalget, enda hun blir tre år i aug! Er helt sykt!

Håper vi får til en løsning sånn at han begynner i bhg aug istedet for mai (det vil eg aller helst ikkje) men då ser det uttil at eg ikkje trenger stresse med det på en stund enda ;)

Her i Bergen bør man søke så snart man har fått fødselsnr. Selv om man ikke skal ha barnet i barnehagen før neste august. Særlig om man bor i de mest populære områdene. Det er sånn pågang og lite ledige plasser at listene/ventelistene går etter når det ble søkt i tillegg til andre prioriteringer. Med storebror søkte vi i slutten av juli året før, men fikk likevel ikke plass på de tre valgenen vi hadde satt opp. Kom heldigvis til i den barnehagen vi hadde på førstevalg etter at vi meldte oss inn i forbundet som driver barnehagen og et par barn sluttet/sa nei til plassen.

Hvis du skal ha barnet i bhg.fra aug.2014 er det ikke noen grunn til å søke før jan./feb. 2014. Alle blir stående på samme liste, og er kun de med spesielle koder(søsken, funksjonshemninger,barneverns tiltak etc.) som blir prioritert før alle de andre. Resten av barna prøver man å gi første valget. Er jo ikke alltid det lar seg gjøre pga.mengden søkere, men da prioriterer man vanligvis ikke etter hvem som søkte først men man ser på sammensetning av kjønn, alder osv.i barnegruppa :)

Detta gjelder for oslo :)

Er ganske sikker på at han kommer inn i bhg til storebror.. men kanskje ta en prat med lederen siden det er så forskjellig praksis ;) trur eg gjer det ;)

Kommer til å søke 1januar om barnehageplass 1 august :)

Back
Topp