Barnehage

MammaTilMaja

Andre møte med forumet
Skal alle julibabyene ut i barnehage i August, eller er det noen som skal være hjemme et halvår/år til? Hvordan gjør dere det da eventuelt med økonomien? :)
 
Hos oss blir det barnehage fra august. Skulle veldig gjerne ha vært hjemme med lille snupp litt lenger, men det lar seg dessverre ikke gjøre økonomisk. Samboeren skal mest sannsynlig begynne å studere igjen fra høsten. Men Hun begynner heldigvis i samme barnehage som jeg jobber i. Så kan ha et lite øye med henne iløpet av dagen, selv om vi ikke er på samme avdeling :)
 
Hvis jeg får meg jobb, så skal ho begynne til høsten :) Hvis ikke blir vi hjemme ett år til sammen (det jeg håper på;)) har aap, så blir ikke noe problem sånn sett med økonomien :)
 
Her blir det full barnehageplass, med muligheter for en og annen "mormor-dag". Litt usikker på hvordan jobbsituasjonen min blir til høsten, men det tar vi som det kommer..

jeg er ikke egnet til å gå hjemme på fulltid, men kunne godt tenkt meg å jobbe litt redusert mens lillegull er liten. Men med tanke på at vi snart vil ha nr 2, trenger jeg å tjene litt penger også. Enkelt skal det ikke være:rolleyes:
 
Først tenkte vi å ha jenta i barnehagen, men nå når nummer to er på vei er jeg veldig usikker.. Vi har søkt 100% barnehageplass, men er veldig usikker på om vi skal bruke den !!
 
hu ska var hima i 1år t :D å økonomien vår blir ikje endra som følge av d :p eg ska jobba d eg gjorde før eg blei gravid( ca 20%) så då ska hu t min mamma å var fast ein dag i ukå åsså kvar 2 fredag :) ska og ta ett fag opp igjen på studiene, å då hjelpe mamma t der og :D så her e d null barnehage før hu e 2 =)
må seiast at me har stram økonomi da, han får 20 000 i mnd, å eg ca 6000 i mnd å dt ska dekka huslån, forsikringar, litt sparing å alt aent me trenge, men det funke fin fint for oss...e veldig fornøyde med situasjonen siden me klare å spara å gå i pluss utenom sparingen kvar mnd, å då kjøpe me d me vil egentli å e flinket å kosa oss litt ekstra innimellom =)
 
Barnehage fra jan/feb, pappaen skal ikke ha permisjon før i august :)
 
Han skal i barnehage fra januar. Jeg tar permisjon uten lønn nå, frem til pappaen skal ha permisjon i oktober-desember. Det blir hardt økonomisk, men får litt hjelp av foreldrene mine. Vi har spart litt, og skal bare betale renter på boliglånet. Har også søkt Lånekassen om å hoppe over avdrag, og så får vi vel kontantstøtte fra august, og feriepenger i juni. Og litt igjen på skatten. Det skal gå! :)
 
Vi har fått fulltidsplass fra 1 aug, men samboer skal ha pappaperm i 3 mnd. Så blir nok at vi utsetter den litt, selvom vi kanskje må betale.

Vi måtte søke plass, siden vi ikke viste om hva som skjedde med min situasjon.
 
Lillegutt begynner 5. august:)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app
 
Her begynner han i fulltidplass 31 juli. Tror det vil bli bra. Jeg er ikke bygget for husmorrollen :) Trives godt med å jobbe nå mens mannen har permisjon. Jeg var hjemme med lillegutt til han var rundt 9,5 måneder gammel.
 
Back
Topp