barnehage:(

MammatilAsk

Glad i forumet
var på sommerfest i barnehagen i går. den startet kl 17. jeg var tidlig siden jeg er i fu(foreldre utvalget), det kom flere og fler familier og de barna som ikke skulle være med ble hentet. kl ble 17 og da var det en gutt som ikke var hentet. da gikk alle de ansatte og lot gutten være igjen alene. etter noen min lot jeg merke til det når hun ansatte gikk ut porten og gutten begynte å grine. jeg gikk bort å løftet han opp(kjente han siden han er beste kompisen til ask), samboerene gikk i bilen å hentet en leke bil til han. foreldrene til gutten kom ca 17.20. 

snakket med en av de ansatte i dag om det og hun sa at hun som gikk skulle blitt igjen til foreldrene kom. når hun som gikk kom så hadde hun forklart at hun hadde pakket sammen kl 17 og når hun gikk til bilen så hadde foreldrene til gutten kommet. 

hva synes dere jeg skal gjøre.? veit selv at foreldrene til gutten ikke kommer til å si noe. og jeg synes det var veldig skummelt, tenk om vi andre ikke hadde vært der. hadde hun da latt gutten bli igjen. 

gutten har også akkurat blitt storebror så han føler seg litt uten for, og glemt. alt ble bra når forelderen kom da. 

alle vi voksne som var der reagerte på at hun bare gikk. sorry den ble litt lang måtte bare få det ut. tenkt i hele dag.

Hadde virkelig tatt denne saken videre! Si ifra til styrer, få flere av foreldrene som så det til å bekrefte det! Hvorfor skal foreldrene nekte? Selvom de er for seine, så håper de vel ikke at ungen blir forlatt heller? For det var jo faktisk det han ble!!!! Flott at du tok ansvar, creds til deg! Men ja, dette må få konsekvenser for den ansatte, man går bare ikke fra barn som ikke er hentet!

Jeg hadde tatt det videre og sagt hu lyver! Bhgepersonale drar da ikke ifra et barn som ikke har blitt henta?Første gang jeg har hørt om det har skjedd! Vil ikke tenke på hva som kunne skjedd om ikke dere som kjente han var der!

Dette er jo hårreisende! Det er KLART du skal gå videre med denne saken! Hva hvis det hadde vært ditt barn? Dette er jo et såpass tillitsbrudd at det burde meldes til kommunen! 

Ble helt rysta når jeg leste dette her, er selv styrer i barnehage og noe sånt skal aldri forekomme. Uansett hvor seine foreldrene er skal et barn ALDRI forlates i barnehagen. Har ikke barnehagen rutiner for hvordan de håndterer forseint hentet barn??

ved slike festlige anledninger i bhg der foreldrene kommer og deltar er det ofte veldig uoversiktelig. foreldrene har ansvaret for barna når de kommer, men fram til foreldrene kommer er det bhgpersonalet som har ansvaret (selv om de kommer etter stengetid). det er ikke alltid lett å holde oversikt da ikke alle foreldrene sier i fra at de har kommet og tar over ansvaret, men man må sørge for at man vet hvor alle ungene som ikke er hentet enda er! man går ikke ut i bilen sin klar til å dra, man samler ungene som ikke har foreldre tilstedet og venter til alle er hentet. det kan være ganske kjipt å være alene som barn i en sånn situasjon, både fordi det er masse ukjente folk tilstede, det er en helt annen setting enn hva barnehagedagen vanligvis inneholder og det kan være ganske sårt å se masse foreldre der og at dine egne ikke er der. hadde helt klart sagt i fra at dette var en rutinesvikt som både gikk utover barnets vel og ve og sikkerheten! hvem som helst kunne sikkert ha tatt med seg ungen uten at noen så det.

hvis det hadde vært min hadde jeg anmeldt hun for å gjøre det. 

jeg veit med 120% sikkerhet at de andre ansatte ikke hadde gjort det. men det er noe med hun som ikke forstår at det er sånn. 

jeg tenkte jeg kanskje skulle skrive et brev til styret og kommunen. men er jo bare hun jeg vil ta og ikke hele barnehagen. 

normalt så blir de ansatte til foreldrene kommer så bare skriver de over tid men ikke hun her. 

En ting er at hun gikk og et barn ble glemt....... En annen ting er at hun juger.
Selvfølgelig skal du ta det videre. Hun skal jo ikke gå om foreldra kommer heller... hun skal så og si overrekke barnet til foreldrene. Jeg forventer at en i bhg kommer bort og veksler et par ord når vi henter jenta vår. Slik at barnet blir gitt til oss, ikke at vi henter barnet og går. Sånn er det hos oss, og jeg hadde forventet det også.

MammatilAsk skrev:

jeg veit med 120% sikkerhet at de andre ansatte ikke hadde gjort det. men det er noe med hun som ikke forstår at det er sånn. 

jeg tenkte jeg kanskje skulle skrive et brev til styret og kommunen. men er jo bare hun jeg vil ta og ikke hele barnehagen. 

normalt så blir de ansatte til foreldrene kommer så bare skriver de over tid men ikke hun her. 

Det spiller jo ingen rolle hvem som gjorde det. Det er barnehagen sitt ansvar, uansett enkeltperson. Denne personen får vel passende "straff" av ledelsen når saken blir kjent. Hadde sendt en mail jeg. Direkte til styrer i barnehagen, med kopi til kommunen.. 

Mrs Lutz skrev:
ved slike festlige anledninger i bhg der foreldrene kommer og deltar er det ofte veldig uoversiktelig. foreldrene har ansvaret for barna når de kommer, men fram til foreldrene kommer er det bhgpersonalet som har ansvaret (selv om de kommer etter stengetid). det er ikke alltid lett å holde oversikt da ikke alle foreldrene sier i fra at de har kommet og tar over ansvaret, men man må sørge for at man vet hvor alle ungene som ikke er hentet enda er! man går ikke ut i bilen sin klar til å dra, man samler ungene som ikke har foreldre tilstedet og venter til alle er hentet. det kan være ganske kjipt å være alene som barn i en sånn situasjon, både fordi det er masse ukjente folk tilstede, det er en helt annen setting enn hva barnehagedagen vanligvis inneholder og det kan være ganske sårt å se masse foreldre der og at dine egne ikke er der. hadde helt klart sagt i fra at dette var en rutinesvikt som både gikk utover barnets vel og ve og sikkerheten! hvem som helst kunne sikkert ha tatt med seg ungen uten at noen så det.

jeg så at hun snakket med han før hun forsvant. han er jo beste venn til gutten min så jeg følger med på de to hele tiden. 
gutten føler seg jo uten for i utgangspunktet siden han ble storebror for noen dager siden(han er blitt stille og innesluttet, prater bare med sønnen min) 

forelderen lot babyen ligge å sove under hele festen og bare tenkte på gutten sin. men han var veldig redd før de kom. prøvde så godt jeg kunne å trøste han. 

Labambie skrev:

MammatilAsk skrev:

Det spiller jo ingen rolle hvem som gjorde det. Det er barnehagen sitt ansvar, uansett enkeltperson. Denne personen får vel passende "straff" av ledelsen når saken blir kjent. Hadde sendt en mail jeg. Direkte til styrer i barnehagen, med kopi til kommunen.. 

takk skal prøve å skrive en mail som gir mening. 

Det er jo uansett ikke ditt ansvar å ta vare på gutten når han er i barnehagen, så snilt at du gjorde det! Men syntes faktisk det spilelr litt en rolle hvem som gjorde akkurat dette.. En ting er hvis barn skader seg i barnehagen, da er det ingen ansatte å skylde på, men her var det kun 1 person som hadde ansvaret, hun skulle ikke gått. Hun bør få en solid straff og barnehagen bør gå igjennom rutinene sine... + foreldre bør få en oppfriskning på åpningstidene til barnehagen?? 

Tobaja skrev:
Det er jo uansett ikke ditt ansvar å ta vare på gutten når han er i barnehagen, så snilt at du gjorde det! Men syntes faktisk det spilelr litt en rolle hvem som gjorde akkurat dette.. En ting er hvis barn skader seg i barnehagen, da er det ingen ansatte å skylde på, men her var det kun 1 person som hadde ansvaret, hun skulle ikke gått. Hun bør få en solid straff og barnehagen bør gå igjennom rutinene sine... + foreldre bør få en oppfriskning på åpningstidene til barnehagen?? 

foreldrene kan åpningstider men de har akkurat fått en baby og ikke alt som er lett å planlegge når alt er nytt igjen. men er jo igjen unnskyldning i seg selv de burde planlagt med mer tid og tenkt at ting kan skje. foreldrene var veldig glade for at jeg passe på gutten. hun sa de skulle kjøpe en takke gave. noe jeg sa de ikke trengte. 

jeg håper barnehagen går igjennom rutiner og hun dama får en ordentlig straff mer enn bare sjeft. 

uff for ett forferdelig tanke,at ett barn blir forlatt, det er barnehage tante som må ta ansvaret.
jeg synes du skal snakke med lederen på barnehage om dette her med en gang. det er bra at du var der.
Hadde sønnen min vært forlat sånt, hadde jeg blitt fyy forbandet,skuffet snakket med henne som har forlatt han.

Jeg hadde klikket og tatt sakene videre! Uten tvil!
Jeg får skikkelig vondt inni meg av den gutten!

Helt uholdbart - her har hun brutt retningslinjene til barnehagen! Man går ikke før foreldrene kommer! Huff dette var ikke bra :( stakkars gutt!

Back
Topp