Barnehage..

icsihåp

Forelsket i forumet
Vi søkte barnehage fra januar 2013, men fikk avslag fordi snuppa ikke har fylt 1 år innen august dette året. Planen var at jeg skal tilbake til studier til høsten, men liten vits hvis jeg må slutte til jul igjen. (Pappan skulle vært hjemme fra august til desember/januar.)
Jeg har ringt kommunen og forklart saken, hun skrev i papirene våre at mor er student osv, så det eneste vi kan gjøre er å krysse fingrene.

Hurra for det de kaller barnehagedekning!

Flere som har fått avslag?

Vi fikk også avslag, men ble satt på venteliste. To dager senere fikk vi telefon om tilbud om plass. Ikke akkurat den barnehagen vi hadde som førsteønske, men vi slipper i hvertfall da at en av oss må ta ulønnet permisjon :-)

Fikk dere ikke tilbud om å stå på venteliste en gang?

I og med at 400 står på venteliste for høsten 2012, blir det nok ikke barnehage her før august 2013. Så da blir det kraftig nedgang i forbruket når vi må gå ned til én inntekt i noen måneder. Dagmamma er heller ikke å oppdrive i disse traktene. (Ikke vil jeg forlate henne med hvem som helst heller). Men har tatt høyde for det når vi planla permisjonen, så vi har prøvd å legge penger til side en stund.

våres er fortsatt under behandling :/ men håper ikke på avslag. Jeg skal ikke ut i jobb før i desember og har søkt fra 01.01.2013, men har også søkt på en som tar imot fra 10 mnd.

Vi var faktisk så heldige å få plass.. Fra januar 2013. På andre valget...

Vi har søkt plass fra januar 2013,men har ikke fått svar. Her vi bor tror jeg ikke at man får svar før det nærmer seg,og bare om man får plass. Har planer om å høre med barnehagen hvordan det ligger ann før sommeren. Vi har i flere mnd satt tilside penger tilfelle vi må ta ulønnet permisjon,håper vi slipper det,men tviler i grunn på at vi får plass. Kanskje i en annen barnehage enn der vi har storebror,men vil jo helst ikke det da...

Vi trenger barnehageplass fra 2 april 2013, siden jeg skal være hjemme over nyttår og mannen fra nyttår til påske. Jeg skal ha fri i påska, så etter det trneger vi bhg.

Men vi har ikke søkt enda, vet ikke helt når det passer å gjøre det egentlig....

Da måtte du vel ha søkt innen fristen i mars vel?

*trinemor* skrev:
Vi trenger baten irnehageplass fra 2 april 2013, siden jeg skal være hjemme over nyttår og mannen fra nyttår til påske. Jeg skal ha fri i påska, så etter det trneger vi bhg.

Men vi har ikke søkt enda, vet ikke helt når det passer å gjøre det egentlig....

blida skrev:

*trinemor* skrev:
Vi trenger baten irnehageplass fra 2 april 2013, siden jeg skal være hjemme over nyttår og mannen fra nyttår til påske. Jeg skal ha fri i påska, så etter det trneger vi bhg.

Så tidlig for plass da? Vi er ikke interessert i å betale fra i høst, så da er det vel ikke noe vits å søke på hovedopptaket?

Kan jo spørre i bhg til storesøster om hva de tenker om det, vil jo ha henne dit :)

Det måtte iallefall vi.. Og vi fikk plass fra Januar 2013. Skriver jo i søknaden når du ønsker plassen ifra.. Men kan jo hende det er forskjell fra kommune til kommune... :o) Vi fikk iallefall beskjed at om vi ønsket plass FØR høsten 2013, måtte vi søke til hoveropptaket i 2012.. Vi bor i Telemark/bamble kommune..

*trinemor* skrev:

blida skrev:

*trinemor* skrev:

Så tidlig for plass da? Vi er ikke interessert i å betale fra i høst, så da er det vel ikke noe vits å søke på hovedopptaket?

Kan jo spørre i bhg til storesøster om hva de tenker om det, vil jo ha henne dit :)

Det måtte iallefall vi.. Og vi fikk plass fra Januar 2013. Skriver jo i søknaden når du ønsker plassen ifra.. Men kan jo hende det er forskjell fra kommune til kommune... :o) Vi fikk iallefall beskjed at om vi ønsket plass FØR høsten 2013, måtte vi søke til hoveropptaket i 2012.. Vi bor i Telemark/bamble kommune..

Okey, og da slipper dere å betale fra august til desember?

Har ikke spurt jeg da, synes det er litt rart å søke om barnehageplass for lille babyen min, spesielt siden det er et år til vi trenger den :)

For at de skal ha en ledig plass midt i året må jo et annet barn slutte eller bytte avdeling. Eller de tar inn et ekstra barn. Det gjør vi noen ganger i den bhg jeg jobber, er jo enklere å ha et barn ekstra på våren med tanke på påkledning, de andre barna har blitt større osv.

Vi søkte nettopp om plass - og fikk svart tvert, fikk som ønsket 60% plass fra januar 2013;) Hurra for å bo landlig...;D Trenger ikke mer fordi jeg jobber kun 50% fast og pappan skal ha gradert pappaperm. med 1 fridag i uka. HURRA for den flotte permisjonsordningen - slik kan hun være mest hjemme første året i bhg. hvertfall!

Ja, vi betaler fra Januar av.. Men som sagt, det var slik vi fikk beskjed om her.. :o) Jeg aner ikke hvordan det er i resten av landet.. :o) Vi søkte om 60% plass, da gutten vår er prematur og jeg syntes 100% blir mye for han..

*trinemor* skrev:

Okey, og da slipper dere å betale fra august til desember?

Har ikke spurt jeg da, synes det er litt rart å søke om barnehageplass for lille babyen min, spesielt siden det er et år til vi trenger den :)

For at de skal ha en ledig plass midt i året må jo et annet barn slutte eller bytte avdeling. Eller de tar inn et ekstra barn. Det gjør vi noen ganger i den bhg jeg jobber, er jo enklere å ha et barn ekstra på våren med tanke på påkledning, de andre barna har blitt større osv.

Vi søkte også fra januar.. Har vært i kontakt med barnehagen som vi ønsker også! De kunne ikke love oss plass, men vi står på venteliste.

Krysser fingrene for at det går i orden, kan ikke si at det frister så veldig med dagmamma heller..

Storebror går i familiebarnehage med kun fem barn. Det er ei som skal på skole til høsten, og den plassen ville jeg ha. Så han får mest sannsynlig plass der i august. Ha ha, da er han åtte måneder. Men han skal ikke begynne før i januar. Jeg skal være hjemme til september, og så pappaen fram til jul. Men å betale et par tusen i måneden for verdens beste barnehage gjør jeg glatt.

spiller ingen rolle om du søker etter fristen, så lenge de har ledig plass. vi søkte bhg plass til Januar, (fikk avslag, og vi søkte til hovedopptaket) problemet i Sandefjord er de har kunn telling fra August-Desember, så å ta inn unger i januar vil si at bhg ikke får penger for barna....

Merkelig at det ikke finnes telling 2 ganger i året, er helt håpløst for noen som trenger plass fra april, mai, .........  forøvrig har vi storesøster i bhg der fra før av, så de ringte og bhg plass fra desember er i boks:)

I vår kommune har de søking 2 ganger i året. En med  inntak i august, og en i januar. Vi har planer om å være hjemme med snuppa til aug 2013. Ser det er noen som har fått 60% plass. Her kan vi bare få enten 100% eller 50%. Jeg ønsker å ha 80% når hun skal starte i barnehagen. Det hadde vi sist til storebror. Var hjemme hver onsdag, og det var perfekt! Men vi måtte betale for full plass. Det syns jeg var dumt.
Hvordan er det hos dere? Kan de ha gradert plass, og kun betale for den prosenten dere ønsker?

Ra2 skrev:
I vår kommune har de søking 2 ganger i året. En med  inntak i august, og en i januar. Vi har planer om å være hjemme med snuppa til aug 2013. Ser det er noen som har fått 60% plass. Her kan vi bare få enten 100% eller 50%. Jeg ønsker å ha 80% når hun skal starte i barnehagen. Det hadde vi sist til storebror. Var hjemme hver onsdag, og det var perfekt! Men vi måtte betale for full plass. Det syns jeg var dumt.
Hvordan er det hos dere? Kan de ha gradert plass, og kun betale for den prosenten dere ønsker?

Vi betaler 88 % for 80 % plass, 66 % for 60 % plass osv.

Dumt at dere må betale for full plass da....

Back
Topp