Jeg må innrømme at jeg syntes det var helt forferdelig å levere fra meg første mann i barnehagen. Hun begynte da hun var 15 mnd. og det var virkelig en stor overgang både for henne og oss. Plutselig skulle hun måtte klare alt på egenhånd, og hun som var vant til å bli tatt vare på og servert 24/7. Etter ca. 6 mnd. ble hun derimot en skikkelig barnehagejente, og bare digger å være der[:)]
Hva gjelder hva man trenger til barnehagen, så får man som regel en liste første dagen, men jeg kan jo legge ved min - som jeg tror er ganske generell:
- Barnehagesekk med ekstra sett med klær
- Tøfler
- Bleier
- Våtservietter
- Matpakke: en matboks med skiver + frukt. Det kan være at din barnehage står for maten eller har noen føringer her.
- Smukk og kos, dersom h*n bruker det, når h*n skal sove.
- Vogn (hvis de sover ute). Jeg ville kjøpt en billig brukt vogn, da de fort blir stygge i barnehagen, og da kan du la den stå der.
- Sovepose ... eller hva det heter[:)]
- Regntrekk
- Merk alt tøyet og gjenstandene med navn. Det er mange finner merkelapper man kan stryke på, men veldig greit å ha en tekstiltusj også, slik at du enkelt kan skrive på navnet i siste liten [:)]..
Dette er i hvert fall det jeg kunne komme på nå. I begynnelsen hadde vi en huskelapp i sekken med alt hun skulle ha med seg, da det fort ble litt hektisk om morningen og urutinerte foreldre, som vi var, glemmer fort et og annet[:D]
Lykke til!