Barnehage tråd

***Lykkelig***

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hei [:)]

Ikke ofte eg er her inne, eller eg er her men skriver sjeldent. Håper alt står bra til med alle sammen [:D]

Nå er det ikke lenge til jentungen begynner i barnehage, 1 mars [:(] [:)] trist og gledelig på samme tid.

Dere som har barn fra før, hva måtte dere ha klart til barnehage start ?? Og når begynner en som regel å betale ?

Elias begynner også i barnehage 1 mars..blir spennende og veldig rart!Men tror det blir godt for oss begge,gleder meg til å begynne å jobbe igjen(prakis) faktisk:)

Minien min begynner 1 april. Det blir spennende. Jeg jobber i samme barnehagen og søsteren går også her, så det skal nok gå fint. men gruer meg litt til å levere han fra meg for det om.

Hva du trenger er forskjellig fra barnehage til barnehage, det får du informasjon om når du har tilvenning. [:)]

Jeg har allerede begynt å jobbe - jobber 50%.
Sebastian er ikke i barnehage enda. Sebastian er så heldig at han er hos sine besteforeldre når jeg er på jobb.

Han skal i bhg 1. august. Regner med at det skal gå greit, men må nok innrømme at jeg gruer meg litt.

Er så fint når han er sammen med bestemor og bestefar

Lille gutt skal ikke begynne på barnehage før august fra da skal jeg begynne å studere[:D]
Blir vanskelig å levere han fra meg, men kommer sikkert til å venne meg til dette ettervert.

Søkte om barnehageplass i januar så håper at han får plass i begynnelsen av august.

Jeg må innrømme at jeg syntes det var helt forferdelig å levere fra meg første mann i barnehagen. Hun begynte da hun var 15 mnd. og det var virkelig en stor overgang både for henne og oss. Plutselig skulle hun måtte klare alt på egenhånd, og hun som var vant til å bli tatt vare på og servert 24/7. Etter ca. 6 mnd. ble hun derimot en skikkelig barnehagejente, og bare digger å være der[:)]

Hva gjelder hva man trenger til barnehagen, så får man som regel en liste første dagen, men jeg kan jo legge ved min - som jeg tror er ganske generell:
- Barnehagesekk med ekstra sett med klær
- Tøfler
- Bleier
- Våtservietter
- Matpakke: en matboks med skiver + frukt. Det kan være at din barnehage står for maten eller har noen føringer her.
- Smukk og kos, dersom h*n bruker det, når h*n skal sove.
- Vogn (hvis de sover ute). Jeg ville kjøpt en billig brukt vogn, da de fort blir stygge i barnehagen, og da kan du la den stå der.
- Sovepose ... eller hva det heter[:)]
- Regntrekk
- Merk alt tøyet og gjenstandene med navn. Det er mange finner merkelapper man kan stryke på, men veldig greit å ha en tekstiltusj også, slik at du enkelt kan skrive på navnet i siste liten [:)]..

Dette er i hvert fall det jeg kunne komme på nå. I begynnelsen hadde vi en huskelapp i sekken med alt hun skulle ha med seg, da det fort ble litt hektisk om morningen og urutinerte foreldre, som vi var, glemmer fort et og annet[:D]

Lykke til!

ORIGINAL: 2 x Lykke

Jeg må innrømme at jeg syntes det var helt forferdelig å levere fra meg første mann i barnehagen. Hun begynte da hun var 15 mnd. og det var virkelig en stor overgang både for henne og oss. Plutselig skulle hun måtte klare alt på egenhånd, og hun som var vant til å bli tatt vare på og servert 24/7. Etter ca. 6 mnd. ble hun derimot en skikkelig barnehagejente, og bare digger å være der[:)]

Hva gjelder hva man trenger til barnehagen, så får man som regel en liste første dagen, men jeg kan jo legge ved min - som jeg tror er ganske generell:
- Barnehagesekk med ekstra sett med klær
- Tøfler
- Bleier
- Våtservietter
- Matpakke: en matboks med skiver + frukt. Det kan være at din barnehage står for maten eller har noen føringer her.
- Smukk og kos, dersom h*n bruker det, når h*n skal sove.
- Vogn (hvis de sover ute). Jeg ville kjøpt en billig brukt vogn, da de fort blir stygge i barnehagen, og da kan du la den stå der.
- Sovepose ... eller hva det heter[:)]
- Regntrekk
- Merk alt tøyet og gjenstandene med navn. Det er mange finner merkelapper man kan stryke på, men veldig greit å ha en tekstiltusj også, slik at du enkelt kan skrive på navnet i siste liten [:)]..

Dette er i hvert fall det jeg kunne komme på nå. I begynnelsen hadde vi en huskelapp i sekken med alt hun skulle ha med seg, da det fort ble litt hektisk om morningen og urutinerte foreldre, som vi var, glemmer fort et og annet[:D]

Lykke til!

samme er det her, bare ikke våtservietter.

Annet kan være solkrem på sommeren o.l.

Isak kunne fint begynt nå. Tror han hadde hatt godt av litt annet enn bare å være hjemme sammen med meg...
Men han begynner ikke før i august...

Back
Topp