Barnehage til høsten...

boppipopp

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har fra høsten av fått tilbud om å ta et fag som tilsvarer 15 sp. Faget blir tatt deltid med samlinger. Det er tre uker med samlinger, der hver "uke" er på fire dager. Første samling er i begynnelsen av september, så to uker opphold, en ny samling og tre uker opphold før den siste samlinga. For å komme til skolen må jeg kjøre 60 mil, og kommer til å bo der skolen er disse dagene. SÅ kommer spørsmålet... Er det greit at den lille jenta mi er i barnehage de timene jeg er på skole? Jeg ammer og håper på å fortsette med dette da også såklart, men pumper melk til barnehagen. Hun vil da være 4-5 mnd. Hun har også allerede fått plass der. Skolen ligger rett ved barnehage så jeg kommer meg dit raskt om det skulle være noe... Om jeg tar dette faget og neste år tar resten har jeg mulighet til å være vikarlærer på barneskole, noe som gir bedre økonomi enn med den jobben jeg kan få tilbake etter permisjon. Jeg er nitten år og fulførte nettopp vg3 påbygg, og selv om jeg eeeeelsker å være hjemme med lilegull ser jeg på dette som en fin mulighet :) Håper noen gidder å ta seg tid til å dele noen tanker om hva dere synes er greit ang. å være fire mnd gammel i barnehage 5 timer om dagen i sammenlagt 12 dager... Det er litt vanskelig å se for seg det å overlate henne der også :/ Dette ble langt, og beklager for evt. skrivefeil.. er på mobilen ;)

Jeg hadde hivd meg på!
Din jobb og økonomi har stor betydning for hvordan mini har dere seinere også, og siden skolen og bhg ligger rett ved hverandre hadde jeg ikke stusset! 

Jeg fikk først helt sjokk når jeg så snakk om barnehage allerede nå til høsten, men dette var jo ikke galt. Utdannelse er viktig, og det er jo ikke snakk om mange dager eller timer, så det burde ikke være noe problem! :)

om du har en god følse så kjør på.. jeg syns fortsatt det er for skummelt å levere snuppa til farmor og farfar oe jeg ikke hadde trudd.. momor og morfar har passa henne 3 ganger. jeg begynner selv  jobbe 1 dag i uka fra 1 august. da skal pappan være hjemme

Synes du skal gjøre det! Er veldig viktig med utdannelse for å få en grei økonomi og det har jenta di veldig godt av. Dessuten er det jo ikke så lenge om gangen og du er jo rett i nærheten! Lykke til :)

Jeg hadde definitivt gjort det hadde jeg vært i dine sko:-)

Tusen takk for positive svar! :-) tenkte litt mer over saken og uroen forsvant etterhvert ;-p da blir det skole!

Eeeeh, hvordan kan du gå på skole i permisjonen? Jeg har fått beskjed fra nav og det det samordna greiene at det ikke er lov. Jobber du ikke til vanlig kanskje ? ....ellers så er jeg enig med du andre her.

Eeeeh, hvordan kan du gå på skole i permisjonen? Jeg har fått beskjed fra nav og det det samordna greiene at det ikke er lov. Jobber du ikke til vanlig kanskje ? ....ellers så er jeg enig med du andre her.

Jeg ble ferdig med vg3 påbygg i juni, og den ekstrajobben jeg hadde ved siden av skolen har jeg "permisjon" fra. dvs jeg kan begynne p jobbe der igjen når jeg blir enig med sjefen. Og i og med at jeg nettopp ble ferdig med videregående rakk jeg ikke å starte i jobb (som du kanskje skjønner?) så jeg ikke en ordentlig permisjon med foreldrepenger som kanskje de fleste har. Skjønner? ;)

b2012-93 skrev:
Jeg ble ferdig med vg3 påbygg i juni, og den ekstrajobben jeg hadde ved siden av skolen har jeg "permisjon" fra. dvs jeg kan begynne p jobbe der igjen når jeg blir enig med sjefen. Og i og med at jeg nettopp ble ferdig med videregående rakk jeg ikke å starte i jobb (som du kanskje skjønner?) så jeg ikke en ordentlig permisjon med foreldrepenger som kanskje de fleste har. Skjønner? ;)

AAAAH, ja da forstår jeg . Tenke om du hadde klart å "lure systemet" på en måte ;-)

Back
Topp