Barnehage start,og veeeeeldig misfornøyd

kattpus

Betatt av forumet
Da har vi startet i barnehagen vi og...
Gledet og gruet meg til det.

Første dagen gikk kjempe fint,han lekte m alle barna og koste seg. Dag to var vi på plass føre de to andre som hadde innkjøring.
De så vi kom,men ingen kom å hilste oss velkommen. Jaja tenkte jeg,d er sikkert ikke vanlig. Når unge nr to kom,da løp de nesten ut i gangen for å ta imot det barnet, samme m den tredje ungen som hadde innkjøring samtidig. Jaja, det var sikkert bare tilfeldig. Fredagen skjedde akkurat d samme, ingen møtte oss, mens de møtte de to andre.
Mini er liten i vekt, 9,090, så jeg ønsker at han spiser litt mere om dagen,men nei,d gikk ikke,mens to andre barn som foreldrene ønsker skal spise mere,de får fruktmos etc mellom måltidene.
De er heller ikke flinke til å gå barna drikke utenom måltidene,så mine er kjempe tørst når han blir hentet, da drikker han opp et stort glass m vann.

Igår når han ble hentet,gikk han alene på ene siden av barnehagen ,var ingen barn eller voksne der. Han er dyktig til å klatre,så jeg tenkte m skrekk og gru hvis han hadde klatret over gjerdet og stikki av. Han hadde gått rundt alene i en time. HVORFOR hentet de han ikke, å tok han m inn i fellesleken???????????

Når jeg hentet han idag sier ene barnehage tanta: Åååå, idag han har vært skikkelig grinete og gråti myye, hu sa d m et ork i stemmen. Så jeg lurer på hva min lille nudling som gjør at de ikke liker han i barnehagen. Han leker godt m barna inne.

Jeg har vondt inni meg over at denne tanta er slik. Hu er godt voksen 50 +++

Jeg sa og fra at neste uke skal vi reise til syden, og ble litt forundret at hu ikke skrev d opp, d var samme dama, hu på 50 +++

Mens gubben hentet her om dagen,da var d ped lederen som snakka m de,og de nevnte gubben at vi skulle reise,men nei,d hadde ikke hu hørt no om.

Vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skal bytte barenhage neste år, pga at jeg bruker 40 min en vei til barnehagen nå som d er sommer og sol,mens når d er inter regner jeg m å bruke en time, så ønsker plass på b.hagen rett borti gata her,men d hjelper ikke så mye nå,hvis han ikke blir likt i barnehagen.

Jeg har heller ikke søkt plass i denne b.hagen,men siden kommunen rota bort søknaden min,så var denne jeg fikk ta til takke med

Beklager at det ble litt langt,men litt godt å tømme seg og

Huff, blir trist av å lese dette. Går da ikke ann å forskjellsbehandle et lite barn på den måten [&o]
Ble litt nysgjerrig på hvilken barnehage han går i, siden vi bor i samme by. Høres absolutt ikke bra ut!!
Kan du ikke ringe kommunen og høre om det finnes noe annet??

ORIGINAL: heart86

herregud[&o][:(]
får helt vondt av dere!!

skjønner godt du er rimelig misfornøyd!!
det er ingen andre der du kan få snakke med da? lederen/styreren eller noe!!
det skal jo ikke være sånn i det hele tatt!!!

Håper det ordner seg for dere, at dere får en ny fin plass eller blir behandlet MYE bedre!

sign!!!!

slik skal det ikke være!
jeg hadde bett om samtale... selv om det krever litt av deg, for å få sagt det til dem, som du skrev her...
men hva gjør man ikke for sine barn.

og , om barnet ditt gråter "myyyye" som hun sa, så ringer man og forteller dette... og hører hva foreldrene
ønsker man skal gjøre....

Ellie vandrer nok mye i uteområdet, men jeg tror de små blir holdt øye med, og de får lov å utforske.
han skal ikke gå så lenge alene, uten at noen voksene har "notert" seg det...

Off eg fekk vondt i meg av å lesa d. Stakkars liten. E enige med de andre.

får helt vondt av dere!!

Håper det ordner seg for dere, at dere får en ny fin plass eller blir behandlet MYE bedre!

Signerer alt!

Huff, nå fikk jeg virkelig vond inni meg.
Blir så trist av å lese hvordan barnehagestart er for enkelte. Man kan da ikke forskjellsbehandle små barn på denne måten????

Skulle tro man kunne forvente med av voksne!! Men av og til får jeg inntrykk av at de eldre damene er de verste. Har sikkert vært barnahagetanter i all evighet og er sikker utbrent for lenge siden. Burde fått noen nye impulser tror jeg.

Håper dere kan finne en annen barnehage, eventuelt ha en samtale hvor du får sagt ifra hva du mener.

Klem til deg!

Uff da, så vondt dette må være for deg! En liten gutt på 1 år skal aldri gå alene uten oppsyn, det hadde aldri skjedd i den barnehagen jeg har jobbet i!
Dette er jo noe du burde ta opp med ped.leder eller evt. styrer, for sånn behandling skal ikke finne sted altså! Det er jo utrolig mye som kan skje på få minutter!
Han bør jo bli behandla likt med de andre nye! Stakkars lille gullet[:(]

Du skal se det retter seg hvis du tar det opp med ledelsen, det kan hende at de ansatte får seg en oppvekker da, og forstår at de har gjort forskjell på han og de to andre!
Hvordan har Theodor vært når du leverer da, virker han trygg og sånn? Det kan kanskje hende at de to andre nye er mer krevende og sutrete om morgenen enn din gutt, så derfor er de raskere med å ta imot dem om morgenen! Uansett mener jeg at alle barn, nye og gamle skal ønskes velkommen hver dag i barnehagen.
Selv synes jeg det er hyggelig å ta en liten prat med hver av barna og foreldre om morgenen![:)] Viktig med en god og trygg start på dagen!

får helt vondt av dere!!

[>:]
Forskjellsbehandling av unger er det VÆRSTE jeg vet...!
Stakkars lille gullet ditt!

Enig med de andre. Be om et møte med styrer.

uff får virkelig vondt inni meg av å lese dette[:(] Hadde det vært meg hadde eg ikke villet levert han fra meg der nåår det er slik. Eg måååå vite at han har det bra og koser seg i barnehagen. Stakkars, snakk med de ansatte og ledelsen for gutten din og din skyld. Kanskje blir andre barn i barnehagen også behandlet lite bra og de ansatte trenger en oppfriskning av hvordan de skal behandle barn?

Huff, det der var ikke morsom lesning!

Når det gjelder oppstart om morgenen er det jo nettopp det som viser at man har en god barnehage som ser barna, spør du meg. Her er vi jo nå i ny barnehage og jeg er veldig fornøyd med småbarnsavdelingen - de kommer ut i gangen hver morgen :)

Og i forhold til å spise litt ekstra, det er jo også noe barnehager generelt gjør i starten. Ungene kommer jo inn i de rutinene som er etterhvert. Blir jo det samme med mini som trenger å sove litt ekstra enkelte dager, da får han jo lov til det.

Du må nok manne deg opp og be om samtale, ja.

og i forhold til å søke plass i annen barnehage - legg inn søknad med en gang og stå på venteliste, så kanskje dere slipper vente et helt år før dere bytter.

Nei så trist lesning[&o]
Slik skal det aldeles ikke være.
Mini løper også stort sett for seg selv i feil ende av barnehagen, men det er der han trives og får mest utfordring.
Har lurt litt på om de følger med han til tider, men de gjør nok det.

Dette må du ta opp.
Dette er ikke godt for noen av dere, barnet skal jo ha det gøy i bernehagen og foreldre skal jo være trygge på at de blir sett og passet på.
Lykke til!
Ikke bare la det skure å gå.

Stor klem til deg og lille nudlingen din

Back
Topp