Barnehage regntøy

jentungen79

Glad i forumet
Mini må ha nytt regntøy til hun begynner i Bhg. Hva anbefaler dere erfarene damer? ho er 3.5 år og trenger noe som tåler ekstrem bruk

reflex eller helly hansen - uten tvil

Reflex, Helly Hansen eller Didrikssons er det som holder best i hardt bruk :)

Jeg har vært veldig fornøyd med regntøyet ifra obs.. Navigare eller hva det heter..

jentungen79 skrev:
Hel dress eller todelt?

Begge har fordeler og ulemper! 
Hel dress er ofte fóret, og det kan  bli utrolig klamt, samt veldig varmt i sommerregn. Men samtidig er de geniale i kaldt høstregn!

Todelt er lurt fordi man kan bruke regnbuksen når det har regnet masse, med bare tskjorte inni på sommerstider. I tillegg kan man bruke regnbuksa over vinterdress når det er slapseføre. 

Jeg har rett og slett investert i skikkelig godt todelt regntøy (Didrikssons Slaskeman fra linuslotta.com ), samt en billigere hel fóret dress fra Sparkjøp.no. :)

Vet de selger en del på gsport.no blant annet også. Reflex tror jeg ikke selges over nett.

¤Gressenka¤ skrev:
reflex eller helly hansen - uten tvil

Sign. Og definitivt todelt!

Kapphal sitt kom best ut i test da, og vi er veldig fornøyd med det!

Reflex. Liker så godt at de er flossa på innsiden.

Helly Hanssens sitt Helly Tech - vanntett og vindtett samtidig som den puster.
Skogstad sin dress - vet ikke hva den heter, men den er vanntett og vindtett samtidig som den puster.

Begge to er litt dyrere enn orginalt regntøy, men jeg synes det er verdt det.

Her har vi lego. Kjempe mykt å bevege seg i. Skulle egentlig ha reflex men de selger jo bare foret regntøy, noe som er utholdelig nå på sommeren. Nå når vi har skiftet merke synest jeg reflex er noe dritt i forhold og utrolig stivt.

Regner med at jeg kommer til å fortsette med lego eller HH

Jeg er veldig godt fornøyd med Troll sitt regntøy og ikke minst parkdressen med avtagbart ullfor inni.

Parkdressen brukes hele året med og uten for, og ungen er aldri våt. Fått veldig gode tilbakemeldinger fra barnehagen både på regntøyet og dressen.

Dressen er ganske dyr, men poden blir nå 5, gått i barnehagen siden han var året og vi skal kjøpe parkdress nr 4 nå til høsten!!!! Inkl høst, vår og vinter, får jo alt i ett

Familiebutikken.no fører Troll

Vi har Stormberg sitt og er fornøyd med det:) Men nå er gutten min 18 mnd da så det slites sikkert ikke like mye som en 3-4 åring gjør. Men jeg synes todelt sett er best, da du kan velge og ha kun buksa på på varme sommerdager med fukt og vått i gresset. En heldress har jo også sine fordeler, men ser mest fordeler med todelt:))

Eg har stort sett holdt meg til Reflex. Nr.2 har stort sett arva, og dei har ikkje slete ut eit einaste sett enda.
Vil satse på eit som er todelt, for då kan du bruke ei anna jakke eller ein gensser når det berre er for å holde seg tørr ein sommardag når det er litt fuktig ute.
Vil fråråde å kjøpe regnkle som er fora med fleece, det har lett for å bli vått på innsida og brukar lang til på å tørke opp igjen. Bedre med gode kle under, så kan man velge kor mykje man skal ta på alt etter temperatur.

Back
Topp