barnehage piss

merenyvo

Glad i forumet
ja då.kommunen skryte av full dekning.. jaudå.. e d min feil at tobias e født seint på året?.
me fekk fyst besjed om å søka tidligt. søkte i februar om å få barnehageplass i januar2011.
eg har isje hørt någe.. gått og mast og mast..så fekk eg besjed om at eg måtte søka på nytt når han va ni mnd.why?? eg hadde jo allerede søkt...jaja va innom i dag for å masa ijen..

å då seie di at dorr e fullt..men anbefale meg å søka fra nå..for då konne d ver at me fekk plass nå.. sto bare 5 i kø.så seie eg.. jamen eg vilisje ha an i barnehage nå. eg har permisjon te februar. og truls ska ha pappaperm oktober og november..

jaja seie hu..e dokkas valg.. d e d einaste me kan anbefale dokk nå...

så nå vet eg isje ka eg ska jør..

sukk dagens klaging

Men, det er svært sjelden at barn får plass i januar, da er du maks heldig...

Vi takket for noen uker siden ja til plass fra 1. oktober, en plass som ikke blir benyttet før i januar/februar. Hadde aldri turt å takke nei og håpe på plass i januar for det er så og si umulig å få.

på jobben min får vi noen som begynner jan.
Så det kansje forskjelle fra sted til sted..
Men vet om flere som tar takke til å få plass nå og betaler.
og begynner når de er ferdig med perm..
selv om det er kiipt å betale..

Vi har fått plass fra 1 januar.

Bør være fult mulig å få plass fra januar, sånn i teorien, da... Fra det året barnet fyller 3 år kan de regnes som et barn. Så da trengs det to barn som fyller 3 år i 2011 (som også går så mange dager som trengs), så er det en plass ledig til et barn under 3...
Meen det kan stort sett vises litt skjønn. Sånn som våre barn vil regnes som et barn fra de nesten fyller 2... så da kan de styre litt selv om de vil ta inn flere eller ikke...

Siden det er stooor manko på førskolelærere her, så satser jeg alt på at jeg får plass fra januar, ellers mister de jo min arbeidskraft, så da får de velge, da...[8D]

her har vi søkt bhg plass fra 1 november, og har fått plass fra da, og må betale for plassen, men får ikke bruke den før januar, er såklart veldig glad for at vi har fått plass og skal ikke klage på det, men nå må vi skaffe og betale dagmamma i tillegg i 1,5 mnd. bhg jeg jobber i tar også inn barn i januar. for da regnes regnes de barn som fyller 3 år som store og kan gå videre til neste base hvis det er plass.

ORIGINAL: mamma0409

her har vi søkt bhg plass fra 1 november, og har fått plass fra da, og må betale for plassen, men får ikke bruke den før januar, er såklart veldig glad for at vi har fått plass og skal ikke klage på det, men nå må vi skaffe og betale dagmamma i tillegg i 1,5 mnd. bhg jeg jobber i tar også inn barn i januar. for da regnes regnes de barn som fyller 3 år som store og kan gå videre til neste base hvis det er plass.

Hvorfor må du betale fra november om du ikke får bruke plassen. Det er jo helt tullete, da må de jo heller si at du ikke får plass før i januar...[8|]

ORIGINAL: pocahontas1

Bør være fult mulig å få plass fra januar, sånn i teorien, da... Fra det året barnet fyller 3 år kan de regnes som et barn. Så da trengs det to barn som fyller 3 år i 2011 (som også går så mange dager som trengs), så er det en plass ledig til et barn under 3...
Meen det kan stort sett vises litt skjønn. Sånn som våre barn vil regnes som et barn fra de nesten fyller 2... så da kan de styre litt selv om de vil ta inn flere eller ikke...

Siden det er stooor manko på førskolelærere her, så satser jeg alt på at jeg får plass fra januar, ellers mister de jo min arbeidskraft, så da får de velge, da...[8D]

I noen barnehager venter de med august med å bytte barna fra småbarns- til storbarnsavdeling. Og i små barnehager er det gjerne kun 2-3 ledige fra januar om de bytter da... I de små barnehagene jeg hadde kontakt med i forbindelse med eldstemann sin barnehagestart, sa de at de ikke tok inn i januar.

Vi har fått plass fra januar, men det er en litt større barnehage.

ORIGINAL: pocahontas1

ORIGINAL: mamma0409

Hvorfor må du betale fra november om du ikke får bruke plassen. Det er jo helt tullete, da må de jo heller si at du ikke får plass før i januar...[8|]

Fordi de har ledig plass fra november og de vil ha inntektene (selvfølgelig) Takker en ikke ja da så går plassen til en annen som trenger den fra november eller er villig til å betale fra november. Slik er det flere steder, bl.a. hos oss. Vi takket ja til plass fra oktober som ikke blir benyttet før i slutten av januar, men betaler fra oktober.

Back
Topp