barnehage og voldelige barn...

lumina

Gift med forumet
Min sønn har lenge gått i familiebarnehage, med kun tre andre barn..
Nå i høst ble den nedlagt, og gutten begynte i "storbarnehage"..
Etter dette forandret han seg totalt..

Han leker stort sett bare med EN annen gutt i barnehagen, og jeg føler ikke at de to guttene er en heldig kombinasjon sammen. Denne gutten er noen måneder eldre enn min gutt. Leken deres er ekstremt agressiv. Skyting, slåing, slossing og ramp. ALT er våpen. Pinner, lego bygges om til skytevåpen, de kaster gjenstander opp i lufta og på hverandre (og andre barn/voksne). De tar sand/snø på spader og kaster på de andre ungene og random voksne..

Når jeg spør poden hvordan dagen i barnehagen var, så hører jeg alltid at NN slår, kliper, sparker osv.. Jeg vet naturligvis at min unge også gjør det samme, men det er kun det som er i fokus når han forteller om dagen sin..

Hjemme har han totalforandret seg. Han "truer" når han irettesettes, type "jeg skal banke deg", han slår, spytter, sparker og kaster ting på meg/oss. Alt her hjemme er også våpen, det går mye i bangbangbang her hjemme.. Jeg har også fått signaler om lignende truende oppførsel i barnehagen.. Når han(begge guttene egentlig) får "kjeft", så komme de mot den voksne med handa truende opp, og slår gjerne..

Han bruker å dikte opp løver eller tigre som jager han.. Før liksom-skremte han bare løva bort, men nå blir den stakkars løven både skutt og drept. Han skal også skyte meg, drepe meg osv..

What the hell do we do? Vi skal bytte barnehage til høsten,siden denne barnehagen er laaaangt unna der vi bor, men innen den tid kommer, frykter jeg at poden blir helt "ødelagt" [&:]

Be om møte med avdelingsleder i bhg og si at du vil at de to skal holdes unna hverandre. Jeg har jobba i bhg og det hender seg ofte at det finnes enkelte som ikke går så godt overens, og da jobber vi med å aktivisere dem på hvert deres område, da vi ser at alt blir mer harmonisk av det, og barna selv slapper mer av.

Hvis det er flere avdelinger kan du jo høre om ungen din kan få bytte avdeling feks. Jeg regner med at bhg stiller opp og imøtekommer deg, tross alt blir jo trolig deres dag også bedre av å splitte disse to[:)]

Det er også viktig at du "dokumenterer" adferd og utsagn han har hjemme. Slik at du har noe håndfast å henvise til. Skriv ned episoder og språklige utblåsninger han har. beskriv type lek han foretrekker. Likt du har beskrevet ovenfor.
Håper virkelig dere finnner en snarlig løsning. Aktive barn i slik lek er gjerne fysisk sterke og raske også- så dette burde blitt stoppet raskt.

Avdelingsbytte går bare ikke, da havner han med ettåringene, og det blir jo totalt feil..
Jeg skal be om et møte med avdelingsleder i morgen..

Rett og slett for å høre hvilke tiltak de har gjort, hva de planlegger videre, hvordan ungene irettesettes, grenser etc..

Back
Topp