Barnehage og bleieskift

*vilde*

Betatt av forumet
Hei,

Hva kan vi forvente av barnehagen når det gjelder bleieskift. Vi opplever for ofte at jenta vår har bæsjebleie når vi kommer å henter henne på ettermiddagen. I dag var det så ille at det gikk gjennom klærne, så det var tydeligvis LENGE siden sist bleieskift, og det virket også som det var lenge siden bæsjen var kommet.

Problemet er mye værre nå når de er mye ute på ettermiddagen, da er det nok mer ork for de ansatte å gå inn for å bytte når de vet foreldrene kommer om ikke så lenge.

Det skjer flere dager pr uke. Kan vi forvente at de bytter innen rimelig kort tid når barnet trenger ny bleie, uanvhengig om klokken er 8 eller 16 ?

Selvfølgelig skal du forlange at de skifter bleie på ungen din med en gang de merker at hun har bæsjet. Og de skal jo ha rutiner på når alle ungene får ny bleie selv om de ikke har bæsjet.

Når det er sagt, har også lille R vært lenge med bæsjebleie i barnehagen, men det er rett og slett ikke lett å lukte at de har bæsjet gjennom tykke vinterklær.

hr du snakket med personalet i bhg om dette?

Ja, klart de skal skifte når ungen bæsjer. De bør jo sjekke det selv om de er ute.

bhg jeg jobber i, så tar vi oss en lukte runde vær halvtime.

Ja, får håpe litt av problemet er at de ikke kjenner lukta gjennom alle klærne, og at det blir bedre ut over våren!

Jeg har ikke snakket med de om det, jeg vil helst ikke "mase" for mye dersom det virker urimelig, vi håper litt at de skjønner selv at det ikke går an, men vurderer å ta det opp med de.

Hørtes fornuftig ut med en lukterunde hver halvtime.

ORIGINAL: *vilde*

Problemet er mye værre nå når de er mye ute på ettermiddagen, da er det nok mer ork for de ansatte å gå inn for å bytte når de vet foreldrene kommer om ikke så lenge.

Du får ta det opp med de. Og be de sjekke henne ofte. Og forklare at hun ofte har bæsjebleier når dere henter.
Det aller beste du kan gjøre med ansatte, er å snakke med de. Fortelle hva du tenker og føler..

du må si ifra om sånnt sånn at dem er obs på det. I de bhg jeg har jobbet i har det kun vært "felles" skift etter lunch. elers blir dem skiftet på ved våte bleier eller bæsj. De fleste har en slags rutine på når på døgnet dem bæsjer, din har det nok på den tiden dem er ute ser det ut som- gi beskjed om det, så kan personalet sjekke/være obs på dette.

De skal helt klart skifte! Der j jobber, så går vi også å lukter innimellom på ungene og er vi i tvil, så går vi inn og drar ned dressen for å sjekke. Har jo selvfølgelig skjedd at noen foreldre har kommet og hentet og så har ungen bæsja og d syns j er så flaut. For d er faktisk vår jobb å passe på barna. Og andre ganger så sjekker j - ingen bæsj, så blir dem henta 5 min etterpå - og der var d bæsj.

Jag har själv jobbat i barnehage o vi bytte alltid blöja så fort vi märkte att någon hade bajsat(utöver de vanliga blöjbytena) Tycker definivt att du ska säga till dom att hon ofta har bajsat när ni hämtar, du behöver ju inte säga det på ett negativt sätt till o börja med utan mer som en uppmaning att dom kan kolla henne lite oftare mot slutet av dagen eftersom hon uppenbarligen ofta bajsar då. Kan ju vara så att dom faktiskt inte känt lukten men om du säger till dom så kan dom kolla oftare o hon slipper gå länge med bajsblöjan.

det er vanskeligere å oppdage at de har bæsjet når de har masse klær på seg - fordi det luker ikke så sterkt da. Ville bedt de sjekke henne ved gjevne mellomrom...siden det skjer flere ganger på ettermiddagen kan de sikkert finne ut et ca klokkeslett hun pleier å bæsje på.

Da jeg jobbet på småbarnsavd så sjekket vi bleiene før vi gikk ut. Om noen hadde veldig tissebleier spesielt de som hadde vært i bhg siden åpning. Så etter lunsj og så til 15 måltidet. Og så klart innimellom også.

Jeg ville sagt i fra til bhg at datteren deres ofte har bæsja på ettermiddagen når dere henter. Samme opplevde jeg med min datter en periode og etterhvert så ble personalet obs på det.

jeg ville tatt det opp med ledern for avdelinga!

I bhg vår har de felles bleieskift før soving(rundt 11) og etter frukt( i 15 tida)
har kun opplevd snuppa har hatt bæsjebleie en eneste gang når jeg har kommet, og den har vært rimelig fersk[8D] tror de er flinke til å skifte

Klart du skal forvente det!!

Her er skifter de bleie når de skal spise, i tillegg til etter behov. Er kjempefornøyd med det, og det er klart du skal kunne forvente, og forlange det!

ORIGINAL: Kickie

Selvfølgelig skal du forlange at de skifter bleie på ungen din med en gang de merker at hun har bæsjet. Og de skal jo ha rutiner på når alle ungene får ny bleie selv om de ikke har bæsjet.

Når det er sagt, har også lille R vært lenge med bæsjebleie i barnehagen, men det er rett og slett ikke lett å lukte at de har bæsjet gjennom tykke vinterklær.

sign

Back
Topp