Barnehage og alt det der ..

T-40594112

Første møte med forumet
Mitt første barn og tenker på om vi skal ta gradert permisjon. Termin i august så det passer jo fint med barnehageopptak. Men hvordan fungerer det egentlig? Jeg antar jeg må melde barnet i barnehage allerede ved inntak i mars selv om jeg ikke ønsker å sende barnet i barnehagen før barnet er 1,5 år? Betaler man da for plassen man «opptar». Dette finner jeg rett og slett ikke noe informasjon om. Kanskje noen erfarne kan hjelpe?

Ta kontakt med barnehagen det gjelder, og hør.
Jeg arbeider i barnehage. Vi fyller opp plassene i august (søker i mars). De som er født i desember og uttover blir ikke prioritert før neste barnehageopptak. Jeg har spurt styrer om det var mulig å betale for en plass som en ikke bruker før senere, og hun sa det ikke var lov. Det handler om at en opptar en plass noen andre trenger. Vet noen barnehager ikke er like strenge på det området.
Jeg har også termin i august, og er i samme båt. Ønsker å drøye lengst mulig hjemme, men på grunn av barnehage så blir det nok plass fra august :happy:

Mitt første barn og tenker på om vi skal ta gradert permisjon. Termin i august så det passer jo fint med barnehageopptak. Men hvordan fungerer det egentlig? Jeg antar jeg må melde barnet i barnehage allerede ved inntak i mars selv om jeg ikke ønsker å sende barnet i barnehagen før barnet er 1,5 år? Betaler man da for plassen man «opptar». Dette finner jeg rett og slett ikke noe informasjon om. Kanskje noen erfarne kan hjelpe?
I kommunale kan du i hvert fall ikke betale uten å bruke mer enn én måned. Tror de private har blitt mer strenge på det også. Så da må du evt bare håpe at det er noe ledig når du vil at barnet skal starte

Back
Topp