Barnehage leveringstider

PetiteMoi

Glad i forumet
Barnehagen til snuppa åpner 06.30-17. min mann jobber 7-15.

Jeg går hjemme med baby 4mnd å har nå i 4mnd levert frøkena med baby på slep. Men baby har begynt å bli mer kravstor om natten så nå i dag har mannen levert.

Tenker dere det er greit at han fortsetter å levere henne så tidlig? Hun elsker barnehagen. Er redd for hva de ansatte i barnehagen tenker om meg som går hjemme uansett.

Min mor mener at vi ikke trenger å levere snuppa før 9 i barnehagen, men hun våkner også super tidlig å grenser på hvilke aktiviteter vi kan finne på om morgenen med en baby hengende fast i puppen.

Har lignende situasjon her. Vi leverer eldste i bhg 7-8, alt etter når han våkner. Har også en på snart 5 mnd, og kan si at de som jobber i bhg, de har ofte barn selv, og de forstår! Hvis du er redd for hva de skal tenke om deg som går hjemme, så fortell dem hvordan det er. Du trenger ikke brette ut om livet ditt liksom, men gi de et lite innblikk om hvordan det er for deg. Tro meg, de forstår! :happy:

Jeg tenker dere gjør det som fungerer for dere og deres situasjon. Så ikke tenk på hva ansatte tenker en gang

Jeg går hjemme med baby 4mnd å har nå i 4mnd levert frøkena med baby på slep. Men baby har begynt å bli mer kravstor om natten så nå i dag har mannen levert.

Tenker dere det er greit at han fortsetter å levere henne så tidlig? Hun elsker barnehagen. Er redd for hva de ansatte i barnehagen tenker om meg som går hjemme uansett.

Min mor mener at vi ikke trenger å levere snuppa før 9 i barnehagen, men hun våkner også super tidlig å grenser på hvilke aktiviteter vi kan finne på om morgenen med en baby hengende fast i puppen.
Det vil jo ikke være slik for alltid, men sikkert veldig deilig å slippe å levere med en baby på slep så inntil det føles lettere å levere med minstemann så tenker jeg bare slapp av med baby og la mannen levere tidlig :happy: De i barnehagen forstår at å ha to barn, og små, der logistikken skal gå sin gang er vanskelig. Mange fler enn det føles som gjør det på den måten:Heartred

Ser ikke noe problem med å la far levere tidlig :)
Hvis du synes det blir lange dager i barnehagen, gjerne hente tidligere noen dager hvis det er lettere?

Hadde mini våkna tidlig perioden jeg gikk hjemme på dagtid, hadde jeg lett levert han tidlig også.

Det synes jeg ikke du skal tenke på.
Vi har det likt her. Storesøster blir lever før 7.30.
Jeg/far er hjemme med lillesøster. Yngste har behov for ro og egentid også. Også tar hun enda første lur i 8 tiden, så å vente noe lengre på å levere er uaktuelt.
Merker godt at hun blir mer sliten i helgene. Bare kos deg hjemme med en :)

Det er litt stress å levere i barnehagen med baby på slep, men ville nok ha hatt god kommunikasjon med de ansatte. Kan jo hende storesøster blir sliten av å skulle i barnehagen så tidlig/lenge?

Det er litt stress å levere i barnehagen med baby på slep, men ville nok ha hatt god kommunikasjon med de ansatte. Kan jo hende storesøster blir sliten av å skulle i barnehagen så tidlig/lenge?

vi har veldig god dialog med barnehagen på daglig basis. Det er jeg som har levert med lillebror i 2mnd nå. Så de vet hva/hvordan det er.

Er i samme situasjon, bare at "babyen" er 1 år nå :angelic: Her er det hovedsakelig jeg som leverer og henter da bhg bare er noen minutter unna. Min eldste elsker også barnehagen, men blir utrolig sliten etter en hel "arbeidsdag" der. Det jeg ser er at det noen ganger er veldig stas å bli levert tidlig og være en av de første som kommer. Så det ideelle for oss er at mannen leverer 7:30 to dager i uka og at jeg leverer 09 resten av dagene. De dagene h*n blir levert tidlig henter jeg rundt 14:30. Ellers er som regel dagene fra 09-15 eller 15:30.

Men jeg tenker at du skal gjøre det som funker for dere og ikke minst barna :) Det er slitsomt med baby og du skal ha overskudd til den også.

Jeg skjønner tankegangen din. Husk at barnehagen ikke har noe med hvorfor dere har barnet i dem tiden dere har det. Dere leverer når dere har behov og henter når dere kan. Dere betaler da for plassen på lik linje med alle andre, og har like rettigheter til å benytte den. Ingen skal dømme deg! Alle veit jo hvor tøft det er å ha en baby i hus, og har de ansatte lite peil på det bør de få seg litt veiledning på det. Prøv å legg om tankegangen din. Tenk deg så fine dager barnehagen kan gi henne som er vanskelig hjemme nå❤️

Forstår deg så godt! Vi hadde eit ganske likt dilemma då eg skulle begynne på jobb att og pappa skulle ha permisjon med minste, men ang henting. Eg hadde lang pendleveg og kunne måtte hente ganske seint i forhold til kva pappaen hadde gjort. Men eldste ville at eg skulle hente kvar dag, så då gjorde vi det sånn.

På morgonen fekk ho velge mellom å bli levert til frukost kl 8 som var vanlig for ho, eller å spise heime først. Gjorde det i alle fall sånn få eg var heime med minste. Åsså fekk ho lov til å være heime på enkeltdagar om ho hadde lyst til det. Det var ikkje så ofte ho ville, og jo begynte stort sett å kjede seg utpå ettermiddagen og ville i barnehagen likevel.... Då var det jo for seint men det gjorde at det var ganske lenge til neste gong ho ville være heime.

Eg tenker at de må gjere det som fungerer for dykkar familie. Og fortell gjerne barnehagen kvifor de gjer det slik om du føler behov for det, men det er strengt tatt ikkje noko dei treng å vite.

Er også hjemme i permisjon med baby på straks 6 mnd. Veldig slitsomt å levere i skole/bhg med baby på slep til tider, men her begynner mannen på jobb ca kl 6, så er uaktuelt for vår del at far leverer uansett siden bhg åpner 7.15. Her sover ofte baby slik at jeg må vekke henne for å rekke å få levert eldste tidsnok til skolen som begynner 8.15, utrolig frustrerende å måtte vekke henne, når morgenene er den tiden hun faktisk kan sove i seng uten å henge på meg. Men ungene må på skolen så er nå en gang slik:-)

Jeg synes ikke du skal tenke på hva barnehagen tenker. De har jo også sett tusen ulike situasjoner og vet hvordan det kan være. Selv leverte og hentet jeg alltid da vi hadde storebror og baby med 19 mnd mellom. Men vi bor gangavstand til bhg, yngste sovnet i garderoben eller på vei hjem (som tar 3 minutter). Men med feks bil osv så hadde det vært annerledes, blir ikke så enkelt for yngste å sove til sin tid osv. Du må finne den rytmen som passer for dere. Blir eldste ikke så sliten med trives, så er alt fint! Blir eldste sliten, så se på hva dere kan gjøre for å gi kortere dager i perioder evt. Jeg tror ikke et øyeblikk at de I bhg dømmer dere.

Back
Topp