Barnehage - lettelse eller trist??

LoveHearts

Glad i forumet
Her plages jeg litt med dårlig samvittighet :(

Jeg har ikke fått meg en jobb enda, men er i søkeprosessen. Vi har nemlig flyttet fra Oslo til Fredrikstad!! :) Kaspar har fått plass i barnehagen og er der fra kl 0730 til kl 14.
Jeg har hatt han sammen med meg helt til nå (han er blir 16 mnd) og det føles helt meningsløst å ha han i barnehagen når jeg går hjemme.

Ikke gråter han heller når han blir levert. De sier at han er en veldig tillitsfull unge og et harmonisk barn. Det gleder meg, men han kunne ha sutret litt da??!!? :)

Jeg vet at han har godt av å være der. Godt av å være sammen med ungene :)

Er det flere der ute som blir lei seg??

Men.. har han akkurat begynt? I begynnelsen ble jeg veldig lei meg og gråt i bilen når jeg hadde levert, han gråt jo ikke i det hele tatt... Andre uka gråt han litt (mer sinna) akkurat i det vi gikk, og det var enda verre syns jeg, -og gråt enda mer i bilen.. Så gikk det over og alt har gått greit med han... Han stortrives! Han blir gretten de dagene han ikke er der.. Vi har en fridag sammen i uka. Men jeg jobber skift, så har jo en del "fri" formiddager.. og får ofte dårlig samvittighet for å levere han da.. Men ser at han både trenger det og har godt av det og det blir mye mer kvalitet over den tida vi faktisk har sammen.

Men ja.. Blir litt lei meg for at han ikke engang vinker når vi går nå.. han løper inn og begynner å romstrere i lekene.. Klart det er jo bra. Men mammahjertet protesterer litt. Han skal jo trenge MEG mest! Hehehe...Samvittigheten syns jeg er svart hele tida nå, etter jeg fik han.. Får aldri nok tid eller kos, selv de dagene jeg har han hjemme fra morgen til kveld, tror det er noe som henger sammen med det å være mamma jeg?

Jeg synes det var veldig trist i starten, mest pga han måtte begynne når han bare var 10 mnd. MEN jeg ser at han koser seg. Han har ikke tid til å si hade til meg når jeg leverer han, og jeg har han sjelden lenger enn til 14 om dagene. Han blir kjempeglad når jeg henter han, og det gjør så godt å vite at han vil være med meg hjem :)
Jeg ser at barnehagen tilbyr han så mye mer enn hva jeg kunne gjort om jeg skulle gått hjemme med han. Han har vokst MYE på de mnd han har gått i bhg.
Så akuratt nå, så er barnehagen en lettelse, og helgene er hellige for oss. Da koooooser vi oss alt  vi kan sammen :)

Jeg synes det er helt fantastisk med barnehagen! Kjenner jeg har mye mer overskudd til å leke og kose med henne når hun er hjemme. Hun er bare 50% i b.hagen. Hun stor koser seg i barnehagen og er like glad når jeg leverer henne og henter henne. 

Godt å høre! :)

Kaspar storkoser deg når han er sammen med de andre barna og "tantene". Når jeg henter han smiler han og vil opp til meg. Det gleder mamma hjertet. Han blir litt sur når vi skal dra, men så fort han ligger i vogna og vi drar på tur, så roer han seg :) For det er jo egentlig godt å ligge i vogna og bli dysset i søvn av at vogna gynger :)

Nå har jeg ikke så dårlig samvittighet lengre. Og som dere sier, så har jeg mer overskudd til å leke og tøyse med han. Og så får han en hel drøss med kos, ikke det at han ikke fikk det da han gik hjemme, men nå får han ekstra mye kos :) Jeg håper han ikke blir lei av all kosingen :p hehe

Back
Topp