Barnehage krav ..?

Yiggah

Elsker forumet
Hvilken krav setter dere til barnehagen dere skal søke / har søkt babyen deres i?

Jeg synes det er viktig at

1. Barnehagen ligger nært hjemme
2. De har et bra uteområte, og er mye ute
3. Det er egen småbarns avdeling/base

Og hvis jeg greier å finne ut, så vil jeg gjerne at

1. Det er godt miljø bladt de ansatte
2. De ansatte er flink og tar vare på barna
3. Det er lite vikarbruk

Er jeg kravstor?

Jeg synes jo at det er mye som er viktig, for babyen min skal jo tross alt være der stooore deler av dagen.

Har også tenkt jeg vil ha de kravene. Men vanskelig å vite før man kjenner barnehagen. Men jeg har snakket med ei venninne som er vikar rund i området, og hun hadde noen å anbefalle, så stoler på hun.

Men jeg vil gjerne få god kontakt med personalet når ungen min begynner der, da ser man fort hvordan miljøet er der. [:)]

Akkurat det med vikarbruk er jo ikke alltid like enkelt å komme unda, da.. Det er en barnehage. Den er full av basiller, så folk blir lett syke, spes i begynnelsen. Det er oftest et mangfold av kvinner som jobber der, og kvinner (som oss selv) går ofte ut i permisjon el.l..

Mitt kriterie for William er å få han i bhg som storebror går i, enkelt og greit [;)]

Han går på 0-6 avdeling og jeg har aldri sett noe negativt med det for vår del [:)] Dem deles jo inn i mindre grupper både innad og på tvers av basene [:)]

Kan ikke stille kriterier jeg[:(]
Fikk tulla 2 dager for sent,så det spørs om jeg får barnehageplass[:(]
Har nå søkt i familliebarnehage og gårdsbarnehage så er bare å krysse fingrene at vi får plass.

ORIGINAL: Jærbu

Kan ikke stille kriterier jeg[:(]
Fikk tulla 2 dager for sent,så det spørs om jeg får barnehageplass[:(]
Har nå søkt i familliebarnehage og gårdsbarnehage så er bare å krysse fingrene at vi får plass.

Det er vel egentlig ingen septemberbarn som har krav på barnehage. Men siden man må søke uansett, er det jo greit å søke på en man kanskje blir fornøyd med :p

Jobbet i bhg snart 9 år nå og kan med hånden på hjertet si at du vil ikke klare å finne en bhg som ikke har vikarer fra tid til annen. Noen bhg er flinke til å rulere de faste ansatte hvis det er mange syke fra samme avdeling, men som oftest går det greit selv med vikarer. Er ikke så mange bhg som har den luksusen at de har "faste" vikarer.

Syntes det er helt greit å sette krav til bhg, som du sier vi de nesten se mer til barnet ditt enn deg selv [:(]. Det skal være et godt faglig miljø og omsorgspersoner som skal ivareta barnet på beste måte og imøtekomme foreldrenes ønsker så langt det lar seg gjøre og innenfor rammer selvfølgelig. På samme måte som oss som foreldre også skal hjelpe bhg å kunne gjøre jobben sin på best mulig måte ved å følge retningslinjer og bhg regler [;)].

Selv har jeg noen krav til bhg, men er såpass inneforstått med hvordan systemet virker at jeg vet det er litt lite realistisk å få alle mine krav oppfylt.
Men det som er minimum for meg er iallefall at barnet føler seg trygt, har gode omsorgspersoner rundt seg og ikke hemmer utviklingen men er med på å fremme den og gi mitt barn utfordringer som er tilpasset for akkuart h*n, god kommunikasjon med personalet og en god magefølelse når jeg levere og henter h*u. Så får vikarer, ute/inne tid, småbarnsavdelinger osv osv bare komme som andreprioritet [;)]

Back
Topp