Barnehage i permisjonstiden?

Jeg hadde eldste på da 3 år i bhg, hadde ikke klart å aktivisere han nok da han er veldig aktiv og lillesøster krevde meg ganske mye. I tillegg tenkte jeg at det var viktig for min gutt i alle fall og få en hverdag han er vant med og godt for han og få et "fristed" på en måte :-)
Men han fikk kortere dager og hadde flere fridager og fikk flere dager velge selv om han ville i bhg eller være hjemme :-)

Nr 1 var i bhg. 60 % når vi hadde fått nr 2. :)

Nå har de to eldste 100 % plass, men de hentes alltid 13.30, og har en eller to fridager i uka, alt ettersom når det passer oss best. :)

Godt å ha lille hjemme alene også, slik at man får tid til å bli kjent med den også, men går veldig fint de dagene jeg har de to andre hjemme også, men hadde aldri hatt de hjemme på heltid.

Hadde storebror hjemme de første 8 mnd'ene av lillebror sitt liv. Det gikk greit, og jeg tror ikke han hadde noen fare av å være hjemme med oss ;) Nå i høst startet han 60% i bhg, så han er der fra 09-13 tre dager i uka selv om jeg er hjemme med lillebror.

Storesøster er korte dager i barnehagen. Tror vi begge hadde blitt gal om ikke.

Nå er lillebror bare 35 dager, så regner med det blir noen fridager etterhvert som det blir mer rutine på ting.

Eldste 3,5 da , var i barnehagen de første to mnd. Så var hun hjemme med oss i et halvår. Da var hele familien (pappaen også) på "ferie" i 6 mnd. Når vi kom tilbake begynte hun i full barnehage igjen. Oftest kortere dager og har en fridag stort sett hver uke. Nå er hun 4 år og det føles bra for henne å få omgås andre barn.
Men vi skal ikke undervurdere oss selv som foreldre heller- barn tar ikke skade av å være hjemme en del :) De lærer kanskje til og med å aktivisere seg selv litt mer enn i barnehagen.

Vesla kommer nok til å gå i barnehagen når den lille blir født. ;) Spesielt i begynnelsen, tenker jeg, så får vi ta det som det kommer. Hun har veldig godt av å være i barnehagen, syns jeg.

her var eldste i bhg når eg var i perm med lillebror. Det som er kjipt er det å miste søsken fordelen med å få fortrinn når lillebror skulle begynne.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er lillesøster bare fire uker, men hadde absolutt ikke vert noe for storesøster å vert hjemme med oss hver dag...

Hun får fri om vi skal noe, og ellers så stresser vi ikke akkurat om morgenen ;)

Han var i bhg, men han hadde korte dager og mye fri.

De var i barnehagen :-) Leverte sent og henta tidlig!

Vi hadde eldste i barnehagen samtidig som jeg var hjemme med minste. Jeg hadde aldri i verden klart å sosialisere og aktivisert han slik barnehagen gjør. Vi hadde stille og rolige morgener og hentet etter frukt.
Skulle vi noe så tok eldste fri.
Og jeg fikk god tid med minste, bli kjent, kose og amme som jeg aldri hadde hatt tid til om eldste skulle gå hjemme også :)

Sign. Ble kortere dager og fri innimellom. Blir samme nå :) 2 stk i bhg mens jeg skal være hjemme med lille .

Back
Topp