Barnehage i permisjonstiden?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Dere med flere barn, har dere hatt begge/alle barna hjemme i permisjonstiden, eller har storesøsken fortsatt i barnehage mens dere har vært hjemme med minsten? Vil gjerne høre positivt/negativt fra begge sider! :)

Vi hadde eldste i barnehagen samtidig som jeg var hjemme med minste. Jeg hadde aldri i verden klart å sosialisere og aktivisert han slik barnehagen gjør. Vi hadde stille og rolige morgener og hentet etter frukt.
Skulle vi noe så tok eldste fri.
Og jeg fikk god tid med minste, bli kjent, kose og amme som jeg aldri hadde hatt tid til om eldste skulle gå hjemme også :)

Jeg hadde 2-åringen hjemme. Det ble en aktiv og morsom permisjonstid. :) Barna er nå 4 og 6 år gamle, og er bestevenner fremdeles. :)

Vi hadde eldste i barnehagen samtidig som jeg var hjemme med minste. Jeg hadde aldri i verden klart å sosialisere og aktivisert han slik barnehagen gjør. Vi hadde stille og rolige morgener og hentet etter frukt.
Og jeg fikk god tid med minste, bli kjent, kose og amme som jeg aldri hadde hatt tid til om eldste skulle gå hjemme også :)
Samme her :-) Eldste har veldig mye energi som må luftes og det hadde aldri gått hvis jeg skulle hatt han hjemme hver dag. I tillegg er han førskolebarn, så greit at han får med seg litt der :-)

Jeg har tenkt at Vesla skal i bhg når mini kommer til verden.. Kommer nok til å ha henne hjemme litt oftere men ikke hele tiden.

Her var storebror i bhg mens jeg hadde perm. Men han hadde kortere dager og vi stressa ikke om morgenen.
Så mye ammetrøbbel som vi hadde i perioder hadde storebror hatt fryktelig sjalusi fordi jeg ikke hadde hatt tid til ham.

Jeg tenker å ha gutten vår i bhg i hvert fall 2-3 dager i uken når jeg er i permisjon :) Jeg får vinterbaby og kommer aldri til å kunne aktivisere lillegutt sånn som det barnehagen vil kunne gjøre. Er jo godt for han å være litt i barnehagen å få lekt seg og få ut litt energi. Så kan han ha fri et par dager der vi koser oss og finner på noe gøy sammen :)

Jeg sender storesøster i bhg som vanlig mens jeg er i permisjon. Syns det vil være egoistisk av meg å ta henne ut av bhg fordi jeg er hjemme er år, når jeg ikke får tid til å gi henne min fulle oppmerksomhet eller aktivisere henne på nivået hun har behov for. Det jeg gjør er at jeg leverer henne ca 09.00 og henter henne kl 15.00. Da får vi god tid om morgenen til å spise frokost sammen, snakke og kose. Får også mer tid sammen med henne etter bhg når jeg henter kl 15.00. Hun har behov for å være sammen med andre barn, og vi er fornøyde alle sammen :)

Her er det skole som gjelder . Men hadde hun gått i bhg hadde hun nok blitt levert der. Men kun korte dager, og gjerne fri innimellom :)

Jada. Hun var i barnehage. Jeg hadde verken hatt tid eller energi til å dekke behovene hennes for lek og sosial input.

Tenker at det ville vært rart å tatt henne ut av barnehagen for å så starte igjen etter flere måneder.

Men det ble noen kortere dager og et par dager der hun fikk være hjemme med oss. Deilig å ha muligheten til det, men om hun skulle gått hjemme i en periode på flere måneder, tror jeg vi begge ville blitt litt småsprø :-)

Leverte min nesten 5 åring i bhg mens jeg gikk i permisjon. Ble kortere dager da. Men hadde aldri tatt hu ut. Jeg var ikke oppe å gikk etter fødsel på mange mnd jo. Var helt ødelagt der nede så. Og hu elska jo bhg og ville dit. Stor nok til å si fra selv hva hu ville så :)

4 åringen gikk i bhg, men han fikk være hjemme innimellom. Var der også korte dager :) nå er lillebror 19måneder og blir storebror om en måned, og han skal fortsette fullt i bhg. Han krever veldig mye og jeg verken orker/har lyst å utsette meg selv og han for det å hele tiden måtte sette han til side! Han forstår jo ikke om han må vente litt..

Når nummer to ble født, gikk toåringen 50% i barnehage.

Når nummer tre ble født hadde de to eldste full barnehageplass. Men kortere dager og fri innimellom. De ønsket selv å gå i bhg. Er jo der alle vennene går :)

Eldste var i Bhg her. Hadde nok gått veldig utover hun om hun ikke hadde fått lekt fra seg iløpet av dagen. Da hadde hun nok følt seg litt tilsidesatt..

I bhg der jeg jobber er alle barna som har blitt storesøsken fortsatt i bhg. Noen av de har til og med ganske lange dager selv om mor er hjemme med baby.

Min eldtse gikk i barnepark da mikro ble født. Han elsket å være der :)

Eldste var 4 år da Lillebror ble født og fortsatte i barnehage mens jeg var i permisjon.
Da Lillebror var helt fersk var det godt for eldstemann (og meg) å kunne bruke barnehagen slik det passet. Det er unektelig slitsomt i barseltiden!
Men når vi var mer vante med den nye hverdagen igjen, fikk storebror kortere dager og fri nå og da når det passet (det har vi kunnet gjøre mye før også pga at jeg ikke har hatt full jobb).
Jeg var også et år ekstra hjemme med Lillebror før barnehagestart og siden det var siste året i barnehagen før skolestart på eldstemann var det godt å kunne ha rolige dager og fri når det passet. Det blir tidsnok fullt kjør når ungene går på skolen :)

Eldste var i barnehagen korte dager med fri innimellom når jeg gikk hjemme med lillebror:)

Her er storebror i barnehagen som normalt, har kortere dager enn ellers også hender det at vi tar fri innimellom :) Han hadde savnet vennene sine om han hadde måttet være hjemme med meg, og sikkert kjedet seg. Føler det er best for alle parter om han er litt i barnehagen :)

Jeg skal delvis jobbe i permisjon, så her må storebror i bhgn.
Tror han har mer utbytte av å være der enn hjemme uansett, MEN vi kommer ikke til å stå utafor der før det åpner;)

Sånn er det her også! :)

Back
Topp