Barnehage i annen kommune

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Noen her som har kjennskap til om hvordan det er å søke barnehageplass i en annen kommune enn den man bor i? Vil de prioritere dem som har bostedsadresse i samme kommune?
Og hvordan vil det være å evt få plass i nabokommunen i januar 2018, får så å bytte til hjemkommune ved hovedopptaket i august 2018? Har vi fortsatt krav på plass i hjemkommune, eller vil de være vrange og si "jammen, dere har jo allerede barnehageplass"?
 
Har man barnehageplass må man søke på nytt om plass. Risikerer ingen ny plass. Sist i rekken..
 
Har man barnehageplass må man søke på nytt om plass. Risikerer ingen ny plass. Sist i rekken..

Ja, regnet med at jeg måtte søke på nytt om plass i egen kommune. Men man blir altså nedprioritert om man har en plass et annet sted? Selv om dette er i tidsrommet før man har krav på plass?
 
Ja, regnet med at jeg måtte søke på nytt om plass i egen kommune. Men man blir altså nedprioritert om man har en plass et annet sted? Selv om dette er i tidsrommet før man har krav på plass?
Jeg mener det. De som står uten plass er prioritert foran de som har.men vet ikke hvordan barnehage dekningen er der du bor. Noen kommuner har for mange plasser andre ferre. kontakt din kommune?
 
Jeg mener det. De som står uten plass er prioritert foran de som har.men vet ikke hvordan barnehage dekningen er der du bor. Noen kommuner har for mange plasser andre ferre. kontakt din kommune?

Ja, får sende dem en mail. Skal jo uansett "mase" på dem jeg har søkt hos [emoji23] Og da må jeg høre om jeg maser til dem direkte eller til kommunen.
 
Ja, får sende dem en mail. Skal jo uansett "mase" på dem jeg har søkt hos [emoji23] Og da må jeg høre om jeg maser til dem direkte eller til kommunen.
Du kan iallfall ringe barnehagen og høre om de har opptak i januar og hvor på ventelisten dere er :)
 
Back
Topp