Barnehage eller hjemme?

Tussimor*

Andre møte med forumet
Skal du sende ettåringen din i barnehage, går barnet i barnehage ved fylte ett år, eller vurderer familien å ha barnet hjemme litt lengre før barnehagestart?

Er du, eller kjenner du til en familie med et barn på ett år eller mindre, som skal i barnehage til høsten?

NRKs avdeling for undersøkende dokumentar søker familier som sender eller skal sende ett-åringen sin i barnehage.
I første omgang ønsker vi en bakgrunnssamtale.

Ta kontakt med Ole Reinert Omvik på 901 26 892, eller e-post: ole.reinert.omvik@nrk.no.

[8|]

Hm, er det lov å dytte? Mange foreldre som har lagt småttisene og slapper av foran maskinen et øyeblikk.
Håper å høre fra forumbrukere med ettåringer [:)]

ORIGINAL: hopsideisi

må man bo i oslo for dette?

vårt barn blir 1 i mai, men vi venter til høsten med barnehage.

Det lurer jeg også på.
Har ei jente på 11 mnd som nettopp er begynt i bhg, men det er i Bergen[8|]

Neida, trenger ikke bo i Oslo.
Bare flott med spredning fra hele landet.
Da er det gjerne noen spennende kulturforskjeller også.

Flott om dere sender e-poster til min kollega Ole Reinert, han er klar til å ta kontakt til uka, tenker jeg.

Vi har en 5 mnder gammel jente som begynner i august, altså da et helt år[;)]

Vi har allerede søkt barnehageplass til lillesøster. Hun skal begyne når hun er ett år. Men det er ett år til da[;)]

Nettopp denne type innspill som gir liv til en sak; hvilke vurderinger *kan* man gjøre, hvilke valg har man egentlig, og hvilke argumenter veier for og imot for den enkelte familie?
Har selv to barn, tre og fem år, som var tidlig i barnehage. Fint det, men skulle jeg ønske at det var annerledes? Hvordan vil det prege barna? Trygge og glade og sosiale? Eller lengtet de bare etter mamma når de var ett år?
Veldig flott om dere kunne sende en epost eller ringe til min kollega Ole Reinert og komme med deres tanker og innspill i barnehage-debatten.
[8D]

Hilsen mor til to små (i barnehage)

Skal hilse fra Ole Reinert og si tusen takk for e-postene han allerede har fått.
Han er i ferd med å kontakte dere.

Han vil gjerne høre fra alle dere som har gitt lyd her i forum, også dere fra Bergen. [:D]

Veldig flott om dere og flere kan være med å bidra med innspill til temaet for det som skal bli en dokumentar-film!

Send gjerne flere e-poster: ole.reinert.omvik@nrk.no

Back
Topp