barnehage/dagmamma

merenyvo

Glad i forumet
sitte her å tenke.. eg har permisjon te februar..søkt barnehage fra januar.
nå vise d seg at sjangsen for å få plass då e liten.
d e fullt nå.men kan stå på ventelista å kanskje få plass i oktober nå..

så...

kan få dagmamma fra januar..
eg vil isje ha an i barnehage nå.så d vil sei at eg må betala fra oktober te januar.uden at han e i barnehagen.
eller ha dagmamma fra januar-august neste år..då tar di jo inn i barnehagen ijen..

forstår dokk ka eg tenke på?? eller skrive eg bare piss nå.. va isje lett å forklara..
trøtt ja..

Kommer an på hvem dagmammaen er[:)] Hvis hun er flink og har godt attester, så hadde jeg tatt henne.

Jeg hadde aldri brukt dagmamma [;)] Barnehagen er gull verdt! med fantastiske pedagoger osv [;)] Tror barna har større utbytte av det enn hos dagmamma. Nå er det bare min mening da...

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Jeg hadde aldri brukt dagmamma [;)] Barnehagen er gull verdt! med fantastiske pedagoger osv [;)] Tror barna har større utbytte av det enn hos dagmamma. Nå er det bare min mening da...

Er ikke nødvendig å være spydig da. Du kan jo ikke snakke på vegne av alle barna.
Jeg tror nok heller at det er viktig med det tette båndet og få personer de to første årene! Er ikke så mye pedagogisk når ungene er året uansett liksom. Hun sier jo barnet skal i bhg august neste år, da er hun/han 1 1/2 år. Det er passende..

Svar på HI: Hadde valgt dagmamma og søkt han i bhg til august neste år ! [:)]

ORIGINAL: maiiks

Borte....,, alle har egene meninger, men spydig er jeg ikke.

Jeg er sååå skeptisk til dagmamma, så jeg hadde valgt å betale fra oktober selv om han er hjemme

ORIGINAL: Alexandra82

ORIGINAL: FrøkenFryken

Jeg er sååå skeptisk til dagmamma, så jeg hadde valgt å betale fra oktober selv om han er hjemme

Men om man hører med et familiemedlem, venninne, noen som kan anbefale en de har benyttet seg av osv.
Å bare ta en dagmamma ut fra annonser i avisa er noe annet.

Jeg er med på den, men jeg jobber selv på småbarnsavdeling. Og dere kan si hva dere vil, men selv om barn under 2 år ikke direkte "trenger" bhg så har de et kjempe fint PEDAGOGISK opplegg for de minste også... Bare så dere er klar over det.

Man vet aldri hva som skjer bak lukkede dører hos en dagmamma, men jeg er gjerne "over" skeptisk, har dere vært i åpen bhg og sett på enkelte dagmammaer der? Har bare negative opplevelser fra slikt jeg [&o]

ORIGINAL: maiiks

Er ikke nødvendig å være spydig da. Du kan jo ikke snakke på vegne av alle barna.
Jeg tror nok heller at det er viktig med det tette båndet og få personer de to første årene! Er ikke så mye pedagogisk når ungene er året uansett liksom. Hun sier jo barnet skal i bhg august neste år, da er hun/han 1 1/2 år. Det er passende..

Svar på HI: Hadde valgt dagmamma og søkt han i bhg til august neste år ! [:)]

forstår at du er uenig i det hun sier, men det var da overhode ikke noe spydig i det hun skrev. Hun skrev hva hun tenkte og mente om den saken, det var jo ikke rettet negativt mot noen!

Jeg er litt sånn skeptisk til dagmammaer, og ville nok kun valgt en jeg kjente til fra før. som de skriver over, man vet ikke hva som skjer bak lukkete dører hos en dagmamma. Men om du finner en dagmamma du kan føle deg 100% trygg på, er det jo mye bedre løsning økonimisk, og det kan være en trygg overgang fra å være hjemme til å begynne i BHG etterhvert.

Ville valgt barnehage foran dagmamma. Unntaket ville vært om mormor/farmor eller en annen person som hadde stått meg og mine nær og som jeg har kjent godt kunne vært dagmamma.

ORIGINAL: J.A.J.

Kan ikke si meg enig med *LilleVinkel* når det gjelder så små barn altså. De trenger ikke god pedagogisk oppfølging som 1åringer, en dagmamma "holder i masse vis". Om den rette dagmammaen dukker opp, kan det være gull verdt for barnet ditt. Hadde mye heller satt min lille 1åring hos den rette dagmammaen fremfor i en BHG, men vikarer i hytt å pine, 10 andre 1åringer som krever sitt etc........

Så lenge dagmamma er seriøs, så ikke vær redd for å bruke de.. Spør om referanser, prat med foreldre til barn som har vært hos dagmammaen før, se på kjemien mellom barnet ditt og dagmammaen etc..

Og som *LilleVinkel* (igjen [:-])  sier ; Alle har egne meninger......... Folk må gjør det de føler er best for de og deres barn[;)] men jeg mener BHG nødvendigvis ikke er så bra for 1åringer (men derimot 2-3åring)!!!

Hos oss er det bare 6 barn. Og kun vikarer fra avdelingene med større barn, så tar de heller inn vikarer his de store barna[;)]
Spesialpedagogen vår mener pedagogikk er viktig for de i alle aldersgrupper, for de ser at de også har behov for det[:)] men igjen, hver sin mening[:D]

nå ska d seis at me kjenne denne damå.. hu jobbe og me min mann..dagamamma på dagen og i butikken om kvelden.å e ei veldig populær dagmamma... anbefales av alle..

ORIGINAL: merenyvo

nå ska d seis at me kjenne denne damå.. hu jobbe og me min mann..dagamamma på dagen og i butikken om kvelden.å e ei veldig populær dagmamma... anbefales av alle..

Følg magefølelsen [:)] Du vet best for ditt barn [:)]

Nå begynnte jeg på mandag som dagmamma faktisk !
Dagbarnet er like gammelt som Ludvik og moren er fra barselgruppa mi, så vi kjenner jo hverandre ganske godt etterhvert[;)]

Jeg har selv jobbet i mange år på småbarnsavdeling i barnehage, så har jo litt erfaring på pedagisk oppfølging til små barn !! Vil si den første uka har gått over all forventning, og dagbarnet trives og er trygg på meg !!!

Så som svar på HI vil jeg si at om du kan være trygg på den eventuelle dagmammaen og hun har god erfaring , hadde jeg ikke vært skeptisk til å ha barnet hos dagmamma[;)]

Det er selvsagt kun du som kan ta avgjørelsen for ditt barn, men her er i allefall hva jeg synes om saken. Da min eldste var ett år syntes jeg det var altfor tidlig med barnehage. Kviet meg veldig for å sende fra meg barnet mitt så tidlig. For oss ble løsningen da å vente et halvt år med barnahagestart. MEN - jeg fant fort ut at min skepsis var helt ubegrunnet og at det mest var mine egne fordommer som sto i veien. Dengang ville jeg nok valgt dagmamma, hvis jeg hadde vært nødt til å begynne i jobb igjen etter ett år. Men etter at jeg ble kjent med barnehagen, de som jobber der og opplegget de har for ungene er jeg overhodet ikke i tvil - jeg krysser fingrene til de blir blå for at mini skal få plass i januar! Dagmamma er helt uaktuelt, da ringer jeg heller rundt til alle barnehagene i kommunen for å få midlertidig plass mens vi venter på plass i samme barnehage som eldste.

Men som sagt - dette er slik jeg tenker om det. Hvis du føler at du kjenner en evt. dagmamma godt og stoler på at gutten din får det like bra der, er det vel det økonomiske som får avgjøre. Vi hadde forøvrig ikke hatt råd til å betale for en ubrukt plass i flere måneder, så jeg skjønner dilemmaet ditt.

Back
Topp