Lykkelitenn
Bli kjent med forumet
Vi fikk ikke plass i noen av barnehagene vi hadde søkt i da barnet vårt skulle begynne i barnehage i august. Endte da opp med en godt beryktet barnehage, men med noen ulemper. Upraktisk tilkomstvei og logistikkproblemer med henting/levering ifht jobb. De ansatte i barnehagen er helt fantastisk og barnet vårt har knyttet seg til dem og de andre barna. Barnehagen er dog ganske gammel med dårlige fasiliteter, men de tilbringer store deler av tiden ute i naturen så det er ikke et stort problem. Maten de får er heller ingenting å skryte av, og det kunne vært praktisk med en bhg som tilbudte frokost til barna. Og til slutt, det er ikke mange barn i denne barnehagen som vil gå på samme skole som vårt barn.
Fra neste høst får vi plass i en bhg som er nærmere, nyere og sannsynligvis bedre når det kommer til mattilbud. Logistikkmessig vil alt bli enklere, men det er ikke gitt at alt «det nymoderne» og bedre mat vil gjøre oss som foreldre mer fornøyd eller barnet vårt.
Poenget her er at jeg har begynt å få kalde føtter ifht barnehagebytte som jeg har vært så fast bestemt på hele tiden. Men nå får jeg helt klump i magen av tanken på å fjerne barnet vårt fra et miljø hen har blitt trygg i og inn i noe stort og nytt som det ikke er gitt at barnet vil trives i.
Det er ikke totalt uaktuelt å bli værende i den barnehagen vi har plass i per nå, men listen med fordeler ved å bytte er så mye lenger listen med ulemper.
Hva ville dere gjort?
Fra neste høst får vi plass i en bhg som er nærmere, nyere og sannsynligvis bedre når det kommer til mattilbud. Logistikkmessig vil alt bli enklere, men det er ikke gitt at alt «det nymoderne» og bedre mat vil gjøre oss som foreldre mer fornøyd eller barnet vårt.
Poenget her er at jeg har begynt å få kalde føtter ifht barnehagebytte som jeg har vært så fast bestemt på hele tiden. Men nå får jeg helt klump i magen av tanken på å fjerne barnet vårt fra et miljø hen har blitt trygg i og inn i noe stort og nytt som det ikke er gitt at barnet vil trives i.
Det er ikke totalt uaktuelt å bli værende i den barnehagen vi har plass i per nå, men listen med fordeler ved å bytte er så mye lenger listen med ulemper.
Hva ville dere gjort?