Barnehage bursdag 4 åringer

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
har invitert til fire årsbursdag i bgh, det er vanlig de kommer med foreldre da? Var ei som spurte, ble litt svett fordi jeg tenkte det var naturlig, er alene hjemme men tenkte om det kom 5 gutter og fem foreldre så ordner det seg.

Har invitert klokken 17 på en ukedag, holder det med pølser, og kake da eller trenger de snopepose også? Blir jo 1,5-2 t regner jeg med før de går hjem... då usikker hvor mye vi rekker.

Er det vanlig å pakke opp pakkene når de kommer? Kjenner jeg er på dypt vann med å være først ut, men det snakkes om å treffes hele tiden uten vi kommer i gang så tenkte det var på tide å få til noe. Og mini har fantasert så om hvem han skal invitere og kaken sin osv osv

Om jeg hadde en på 4 som skulle i bursdag tror jeg at jeg hadde tenkt at jeg sikkert skulle bli der under bursdagen. Tror vel de fleste kan se for seg at det blir mye for en person med huset fullt av 4åringer :rolleyes:
Pølser og en kake syns jeg høres helt topp ut!
Det er sikkert gøy å pakke opp gavene når alle har kommet, ungene syns jo det er gøy å se hva bursdagsbarnet får.
Husker fra jeg var liten (men eldre enn 4 da) at alle satt seg i ring og holdt den pakken de skulle gi og snurret flasketuten peker på hvem som fikk fi sin pakke først. Så åpnet bursdagsbarnet en pakke etterhvert som flasken pekte på den

Jeg trodde faktisk ikke det var vanlig at alle hadde med foreldrene sine, men her er det det. Jeg/vi har ikke alltid hatt mulighet og gutten vår vil helst dra alene :p men her har alle hvert med hvertfall.

Vi har delt ut posene på vei hjem, men de klarer seg fint uten altså. Egentlig like greit på en ukedag tenker jeg.

Her ser jeg det varierer, noen tar det når de kommer og noen leker flasketuten peker på. Ser også at når det er mange barn, så klarer ikke alltid disse 4 åringene å sitte helt i ro og de vil gjerne gjøre noe annet. Vi glemte helt av pakkene vi :p de lekte så godt og koste seg og plutselig var det slutt :p

Her er det ikke vanlig at foreldrene er igjen. Med mindre barnet vil da.

Sønnen min var 4 år første gangen vi inviterte venner fra barnehagen i bursdag. Da gjorde vi det sånn at de foreldrene som ville, kunne bli, og de som ville gå, fikk gå. Er veldig forskjell på barna. Noen av de er veldig trygge og vant til å være på besøk hos andre uten foreldrene, mens andre er gjerne ikke like trygge på å være alene. Men vi kokte kaffe og satt frem litt snacks og gjorde det koselig for de foreldrene som ville bli. Er jo en ypperlig mulighet til å få kjase litt og bli litt bedre kjent for de som ikke kjenner hverandre så godt :happy:
Pølser og kake holder i massevis. Og gavene åpnes som regel med en gang gjestene kommer ;)

Sønnen min var 4 år første gangen vi inviterte venner fra barnehagen i bursdag. Da gjorde vi det sånn at de foreldrene som ville, kunne bli, og de som ville gå, fikk gå. Er veldig forskjell på barna. Noen av de er veldig trygge og vant til å være på besøk hos andre uten foreldrene, mens andre er gjerne ikke like trygge på å være alene. Men vi kokte kaffe og satt frem litt snacks og gjorde det koselig for de foreldrene som ville bli. Er jo en ypperlig mulighet til å få kjase litt og bli litt bedre kjent for de som ikke kjenner hverandre så godt :happy:
Pølser og kake holder i massevis. Og gavene åpnes som regel med en gang gjestene kommer ;)

Høres litt dom jeg tenkte, tenkte å servere litt potetsalat og salat til pølse og pølsebrød slik det er litt mer for de voksne å spise, nok kake til alle. Pakkene er jeg vant med blir åpnet fortløpende... får ta det med ro og satse på det blir greit.... ikke tenkt å sette høy standard så håper jeg de ikke overgår mye som inviterer neste gang;)

Høres litt dom jeg tenkte, tenkte å servere litt potetsalat og salat til pølse og pølsebrød slik det er litt mer for de voksne å spise, nok kake til alle. Pakkene er jeg vant med blir åpnet fortløpende... får ta det med ro og satse på det blir greit.... ikke tenkt å sette høy standard så håper jeg de ikke overgår mye som inviterer neste gang;)

Det kommer nok til å få kjempe fint :happy: Det aller koseligste er helt vanlige hjemmebursdager med pølser, kaker og frilek. Barna trenger som regel ikke mer enn det. De syns det er kjempe stas bare det å få besøk av vennene sine. De kommer til å storkose seg :happy:

Vi har vært i noen 4 og 5 års dager og hatt 4 års dag selv nylig. De fleste 4 åringene hadde med foreldre. 5 åringene kom alene stort sett.
Her har de ofte hatt flasketuten peker på med gaver. Mat (pølser, pannekaker). Litt fri lek. Kaker (ofte enkle ting som langpanne sjokoladekake, boller, muffins eller gelé). Fisking av godte poser, skattejakt. Fri lek/«disco». Alle selskapene har vart i to timer. Foreldrene har hjulpet til litt. Alltid tilbud om en pølse eller pannekake til foreldrene og kake/kaffe. Veldig hyggelig å få tid til å prate litt med de andre. Og kjekt med noen ekstra hender

Back
Topp