Barnehage besøk?

Malvinka

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Julibarna 2019
Noen som har vært og besøkt potensielle barnehager?
Hvordan avtalte dere og hva spurte dere om?

Vi er i åpen barnehage to ganger i uka til den bhg vi kommer til å søke til (studenbarnehage). Men utdannigsforbundet har en sjekkliste til foreldre, kan jo være du finner noe nyttig der :) https://www.udf.no/upload/Sjekkliste_B-hage.pdf
Jeg ville vel hatt særlig fokus på tilvenning når de er så små, og hvordan de legger opp dagen for de minste. For meg er det også viktig at det er egen småbarnsavdeling, jeg er ikke interessert i åpen løsning hvor de små får en krok og de store barna løper rundt i nærheten. Det skal selvfølgelig være muligheter for samspill mellom de yngste og de største, men de yngste skal få utfolde seg i fred og ro.

Med førstemann dro vi på surprise visit til 5 aktuelle bhg. For å få et ekte inntrykk. Det fikk veldig fint, fikk omvisning. En bhg avtalte vi med på forhånd.

Vi søker der vi har eldste ;)

Vi har vært på omvisning i bhg som både minsta og storesøstera skal begynne i august, har til og med søkt om plass allerede :)
For meg var det viktig å bli litt kjent med de voksne, høre om deres rutiner ift mat, soving og aktiviteter.

Hva sier dere når dere ringer for å få omvisning? synes sånt er så flaut!

Hva sier dere når dere ringer for å få omvisning? synes sånt er så flaut!
Tenkte jeg kanskje skulle droppe innom, da får man jo sett hvordan de virkelig har det [emoji4] Hvis ikke ringer jeg og sier noe ala dette: "Hei vi vurderer å søke barnehageplass hos dere, er det en mulighet for at vi kan komme å få en omvisning" [emoji4]

Tenkte jeg kanskje skulle droppe innom, da får man jo sett hvordan de virkelig har det [emoji4] Hvis ikke ringer jeg og sier noe ala dette: "Hei vi vurderer å søke barnehageplass hos dere, er det en mulighet for at vi kan komme å få en omvisning" [emoji4]

Stjeler den. Hvor mange skal du innom? :)

Back
Topp