Barnefri -kvalitetstid -ny foreldregenerasjon

Kjenner at foreldre må kjenne litt på dette selv. Alle har vi godt av litt egentid innimellom. Men man sier da ikke det til barnet?

Nå har jeg aldri vært av den sorten, hadde jeg fri hadde kengubarnet fri, or meg var det helt selvsagt.
Han hadde da like mye behov for fri han, som det jeg hadde.
Jeg har rett og slett aldri hatt noe stort behov for egentid fra han, jeg vil være mest mulig med barnet mitt jeg.

Om jeg skulle hatt fri uten han, hadde jeg hvertfal aldri sagt det til han

Syns man skal slutte å kritisere andre for de valgene de gjør.

Jeg har selv jobbet turnus og hatt fri en hel dag eller på dagtid. Jeg har allikevel sendt snuppa i barnehagen, mens jeg selv har vært hjemme og trent, gjort husarbeid og handlet i matbutikken. Har jeg dårlig samvittighet for det? Nei? Hun har godt av å være sammen med andre barn og hun har godt av forutsigbarhet. Jeg har levert senere og hentet litt tidligere enn vanlig, men hun har allikevel vært i barnehagen.

Hadde jeg vært i permisjon så hadde jeg helt klart sendt henne i barnehagen hver dag allikevel! Ser ikke noe galt med det!

Syns man skal slutte å kritisere andre for de valgene de gjør.

Jeg har selv jobbet turnus og hatt fri en hel dag eller på dagtid. Jeg har allikevel sendt snuppa i barnehagen, mens jeg selv har vært hjemme og trent, gjort husarbeid og handlet i matbutikken. Har jeg dårlig samvittighet for det? Nei? Hun har godt av å være sammen med andre barn og hun har godt av forutsigbarhet. Jeg har levert senere og hentet litt tidligere enn vanlig, men hun har allikevel vært i barnehagen.

Hadde jeg vært i permisjon så hadde jeg helt klart sendt henne i barnehagen hver dag allikevel! Ser ikke noe galt med det!
Helt enig!

Er dette så nytt for foreldregenerasjonen da? Når jeg vokste opp så var vi da ute fra morgen til ettermiddag da mor ropte nå er det middag. Min mor sendte meg alltid ut om hun trengte tid for seg selv. Nå er det jo slik at veldig få barn er hjemme, vi har også fått mer behov for å se til våre barn så vi slipper de ikke så løs ute.
Barn har da virkelig godt av å få utfolde seg og være sosiale i barnehagen?
Jeg har ikke dårlig samvittighet for at mitt barn drar i barnehagen når jeg er i permisjon. Ja, de blir da levert når vi er klare og hentet etter frukt.
Jeg har heller ikke dårlig samvittighet fordi jeg prioriterer meg selv litt, eller min samboer. For jeg mener at får jeg tid for meg selv noen timer, noen timer alene med min samboer så blir jeg også en bedre mor for mitt barn.
Jeg tror at denne foreldregenerasjonen som er nå investerer mye mer i barna enn forrige generasjon, og den før der igjen. Eneste er at vi har mer på planen da vi begge er i jobb (mor og far), flere fritidsaktiviteter etter skole og barnehage. Ikke minst så krever skolen mye mer av foreldrene nå enn før. Så synes egentlig man skal slutte å gjøre så foreldre får dårlig samvittighet for det er det ingen vits med.

Jeg sendte eldste i bhg når jeg var i permisjon ja. Det fantes jo ikke unger hjemme/ute som han kunne leke med.

Jeg har et par ganger latt dem være i bhg mens jeg handlet også
Det var 23.12

Kaos på handlesenter, eller få barn i bhg, det lot jeg bli bhg til 14 selv om jeg er ferdig på jobb 12 den dagen, ja.

Men ellers har de fri når jeg har fri, ja. Vi koser oss sammen. Og trenger jeg litt tid for meg selv, ja så får jeg det. De kan gå ut eller på loftet og leke, helt an seg selv. Eller som nå, de er på stua, mens jeg har sovet på sofaen....

Back
Topp