Barneforsikring?

Kindermamma

Elsker forumet
Februarhjertene2017
It's gonna be May 2019
For å få litt aktivitet her, så spørr jeg bare :)
Har dere forsikret den lille? Eventuelt hvorfor eller hvorfor ikke?

Jeg har forsikret lille tuppa, egentlig mest på grunn av anbefalinger fra venner og familie. Håper selvsagt at jeg aldri får bruk for den, og at den er bare en "forsikring", men likevel tenker jeg den er grei å ha.

Vi har nettopp forsikret lille her også, av samme grunner. Håper jo selvsagt at vi aldri må bruke den, men om noe skulle skje eller han blir alvorlig syk er det godt å vite at han kan få beste tilgjengelige hjelp.

Tror vi betaler ca. 3000kr i året. Noen som vet om det er normalt/mye eller lite? [emoji4]

Vi forsikret vår lille da han ble 3 mnd gammel. Vi har forsikret i Jernabenpersonalets Bank og Forsikring, betaler 1800,- per år.

• Invaliditetserstatning ved sykdom og ulykke
• Behandlingsutgifter ved sykdom og ulykke
• Økonomisk førstehjelp ved utvalgte sykdommer og skader
• Foreldres ekstrautgifter ved sykehusopphold
• Utgifter til rehabiliterings- eller tilpasningstiltak
• Utgifter til pleieperson eller tapt arbeidsfortjeneste
• Utbetaling ved forsikredes død
• Uførekapital: Engangsutbetaling ved arbeidsuførhet.

Vi forsikret vår lille da han ble 3 mnd gammel. Vi har forsikret i Jernabenpersonalets Bank og Forsikring, betaler 1800,- per år.

• Invaliditetserstatning ved sykdom og ulykke
• Behandlingsutgifter ved sykdom og ulykke
• Økonomisk førstehjelp ved utvalgte sykdommer og skader
• Foreldres ekstrautgifter ved sykehusopphold
• Utgifter til rehabiliterings- eller tilpasningstiltak
• Utgifter til pleieperson eller tapt arbeidsfortjeneste
• Utbetaling ved forsikredes død
• Uførekapital: Engangsutbetaling ved arbeidsuførhet.

Sniker fra juni.

Vi fikk tilbud fra JBF i dag til vår lille blir 3 mnd. Årspremien 1641 kr, og de har satt 25 G i forsikringssum ved ulykke og sykdom, og uførekapital har fast sum på 7 G.

Har dere også 25 G? Stusset litt på den siden de sier de har satt 25 G, er det ikke standar?

Sniker fra juni.

Vi fikk tilbud fra JBF i dag til vår lille blir 3 mnd. Årspremien 1641 kr, og de har satt 25 G i forsikringssum ved ulykke og sykdom, og uførekapital har fast sum på 7 G.

Har dere også 25 G? Stusset litt på den siden de sier de har satt 25 G, er det ikke standar?
Jeg som sa feil sum, ser at vi har samme avtale som dere. Fikk beskjed om at vi kunne velge selv men at det som både dere og vi har er en god forsikringssum.

Vi har nettopp forsikret lille her også, av samme grunner. Håper jo selvsagt at vi aldri må bruke den, men om noe skulle skje eller han blir alvorlig syk er det godt å vite at han kan få beste tilgjengelige hjelp.

Tror vi betaler ca. 3000kr i året. Noen som vet om det er normalt/mye eller lite? [emoji4]

Ser at jeg har lest feil i papirene, noe annet som var 3000. Jeg har også JBF og betaler visst 1641,- i året her også (samme avtale med 25G).

Back
Topp