Barneforsikring

Nusselig

Flørter med forumet
Nokon som har dette? Kva anbefalar folk? :) Tenkje at dette er greit å ha når varnet blir født med ein hjertefeil..

Men.. nokon som veit koffor enkelte barneforsikringer ikkje kan kjøpast før ungen er 3 mnd gammal?

Ja, vi har på begge jentene og kommer til å ordne det til babyen også når hun er 3 mnd. Man kan vel bestille en spedbarnsforsikring fra barnet er 0-3 mnd, men er usikker på hva den dekker/ikke dekker iforhold til den som starter fra 3 mnd.

Man må levere en helseerklæring (et skjema med masse spørsmål om barnets (og mor/fars?) helse) før man evt får forsikringen, og da plikter man å være ærlig. Noen kan få avslag pga ulike medfødte sykdommer, men akkurat hvilke det gjelder har jeg ikke satt meg inn i. Men om man ikke får uføreforsikring til barnet, så kan man sikkert få ulykkesforsikring ihvertfall.

Vi har forsikring på begge de vi har fra før, og kommer til å ordne det til nestemann også. Dessverre er de utrolig strenge og vanskelige for å helgardere seg. Ikke bare må man oppgi medfødte feil og sykdommer hos barnet og foreldre, men også om det er kreft i nær familie osv. Jeg husker at vi søkte til eldstemann etter at han hadde brukt Ventoline og Flutide (astmamedisiner) i 3 uker en vinter. Han hadde ikke astma, bare slet med en forferdelig hoste i en periode. Var hoste- og medisinfri når vi søkte. Fikk da blankt avslag og beskjed om å vente med å søke på nytt før han hadde vært medisinfri i x antall måneder/år. Vi klagde, og fikk det igjennom til slutt, men fikk da en enorm liste over alle sykdommer som vi ikke kom til å få noe for (i tilfelle det skulle vise seg i ettertid at dette hadde oppstått før forsikringen). Husker ikke alt nå (han er snart 9 år nå), men det var i hvertfall helt absurd.

Antar man må vente 3 måneder med en "fast" forsikring, fordi det kan dukke opp en del ting de første månedene. Men Storebrand har vel en forsikring man kan tegne fra termin eller noe slikt. Husker ikke helt. Jeg fødte prematurt, og vår datter får dermed avslag pågrunn av fødselsvekt. Så er en del ting som gjør at noen kan få avslag på en forsikring.

Lurt, da har jeg og ordnet gratis gjennom gjensidige. Ser det kun dekker ulykker og ikke sykdom, men er jo tipp topp med alt som er gratis:)

Back
Topp