Barneforsikring

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Har dere fått skaffet dere dette eller skal dere ikke ha det ? Jeg skjønner ingen ting av det greiene der det er jo en jungel og mye lureri føler jeg har hatt Ace europe forsikring på de to eldste barna men vil bytte å få han minste forsikret å vurderer Gjensidige . Snakke med mAnnen om det ender bare i krangel

Vi har i frende (sparebanken vest). Synest det er kjempe lurt, den vi har dekker: tapt inntekt ved sykdom hos barn (for foreldrene ved sykehusinnleggelse ol.) tapt inntekt for barnet om det skulle bli ufør så får han utbetalt mer enn han får fra staten, ulykker og død, den dekker også ombygging av bolig hvis han skulle bli rullestolbruker osv... Hvis barnet er forsikret fra de er små får de også en bedre forsikring når de blir voksne.

Det er ikke dyrt heller egentlig, rundt 2-300 kr i mnd. Som bankdamen sa, skal du bruke penger på barnet så er forsikring en god invesering!

Hvorfor krangel?

Mini er forsikret i Gjensidige inntil videre. Vi skal bytte til Frende, så snart de fikser det idiotiske betalingssystemet sitt, men foreløpig får jeg ikke opprettet konto i "riktig" bank og kan ikke signere avtale med dem.
Frende er forøvrig best i test. Tok Gjensidige bare fordi jeg har alle mine forsikringer der.

Hvorfor krangel?

Mini er forsikret i Gjensidige inntil videre. Vi skal bytte til Frende, så snart de fikser det idiotiske betalingssystemet sitt, men foreløpig får jeg ikke opprettet konto i "riktig" bank og kan ikke signere avtale med dem.
Frende er forøvrig best i test. Tok Gjensidige bare fordi jeg har alle mine forsikringer der.
Hva er det som gjør de så bra? Aldri hørt om Frende jeg.

Vi har forsikring på barna altså ikke satt inn minste mann ennå bare for jeg veit ikke hvem forsikring jeg skal velge ,men han sier det bare er tull og betale rett ut av vindu forstår ikke hva den er go for lissom. Jeg prøver å forklare , snakke om det med han men da ender det bare i sure miner om at jeg bruker bare penger og da blir det til at vi ikke får snakket ordentlig om det . Og jeg vil jo ha forsikringene egentlig samlet i Gjensidige men det er jo han som styrer og betaler fra sin konto.

Det er jo lett og se på det nå som bortkastet penger og for håpentligvis så er det bortkastet også. Men man kan aldri vite om man er den uheldige prosenten det skjer noe med. Man er ikke garantert god helse resten av livet. Man kan ikke tenke at det ikke skjer meg for det vet man ikke.

Takk for link :)
Er veldig glad i tester, så slipper jeg å bruke så innmari mye tid i å sette meg inn i såpass kompliserte saker som forsikringer kan være. ;)

Altså.. Kan noen forklare meg hva forsikring dekker som ikke folketrygden gjør?:)

Altså.. Kan noen forklare meg hva forsikring dekker som ikke folketrygden gjør?:)

Det du får fra folketrygden er veldig lite, barnet får utbetalt mer fra forsikringsselskapet i tillegg til det staten betaler som ofte ikke er nok til å leve ett fullverdig liv. Du får også dekket lønnstap om du må være på sykehuset med sykt barn.

Det du får fra folketrygden er veldig lite, barnet får utbetalt mer fra forsikringsselskapet i tillegg til det staten betaler som ofte ikke er nok til å leve ett fullverdig liv. Du får også dekket lønnstap om du må være på sykehuset med sykt barn.
Aha. Er det for både ulykke og sykdom?

En handikappet jeg jobbet med var forsikret igjennom gjensidig. Var i trafikkulykke når han var liten. Måtte igjennom laaang og flere rettsaker for å få pengene de hadde krav på

En handikappet jeg jobbet med var forsikret igjennom gjensidig. Var i trafikkulykke når han var liten. Måtte igjennom laaang og flere rettsaker for å få pengene de hadde krav på
Forsikringsselskapene driver forretning, og gir ikke så lett slipp på store summer hvis de kan unngå det. Dessverre er det noen som må kjempe for å få pengene sine, men vanligvis tror jeg nok det som skal utbetales blir utbetalt.

Back
Topp