Barneforsikring

Førstegangsmamma_

27 år, Bergen
Hei! Hva dekker egentlig barneforsikringen kontra det offentlige? Lurer på om jeg trenger en barneforsikring til gutten min på 3 år. Hva er viktig å tenke på når man skal velge barneforsikring? Og hva er forskjellen på deres barneforsikring kontra andre leverandører som Gjensidige? :)
 
Hei,

Barneforsikringen er et tillegg til hjelp og tilskudd fra NAV. Det er ingen samordning, det vil si at du ikke får mindre støtte fra det offentlige selv om du har en privat forsikring. Hvis barnet ditt blir langvarig syk vil dere kanskje ønske å være hjemme en periode, selv om dere ikke får dekket dette gjennom NAV (det er ganske strenge kriterier). Det er i slike tilfeller barneforsikringen hjelper på kort sikt.

Men det aller viktigste med barneforsikringen, er å sikre barnets økonomiske fremtid. Hvis barnet blir skadet eller får en alvorlig sykdom, kan det gi merkostnader gjennom hele livet, og det kan kanskje være vanskelig å delta fullt ut i arbeidslivet.

De fleste store forsikringsselskapene tilbyr ulike varianter av barneforsikring. Jeg vil anbefale å velge en toppvariant som dekker arbeidsuførhet, da dette etter min mening er en av de viktigste dekningene.

Ifs forsikring gir svært god erstatning både ved invaliditet og uførhet. I tillegg for du tilgang til Helsetelefonen, som er en døgnåpen medisinsk rådgivningstjeneste.
 
Back
Topp