Barneforsikring

Pingumamma

Flørter med forumet
Har dere tegnet barneforsikring? Event. hvorfor/hvorfor ikke?
 
Hei
Vi har ordnet dette. Barna må forsikres på samme måte som ulykkes/syke/livsforsikring for oss voksne, mener jeg.
Det var ikke så dyrt, og det føles godt å ha dette på plass.
Du som startet tråden da? Har dere ordnet det?

Ha en fin kveld!
:-)
 
samboeren har, og baby har.. jeg har ikke..
 
Hei! Jeg har ikke satt meg inn i behovet for barneforsikring ennå. Derfor jeg synes det er fint å høre litt hva dere tenker :-)

I utgangspunktet tenker jeg jo at det ikke bør være behov for en privat barneforsikring (i likhet med en privat helseforsikring) når man bor i Norge. Samtidig vil jo jeg selvfølgelig det beste for mitt barn!

Har dere satt dere inn i hva de ulike aktørene tilbyr og hvorfor har dere valgt som dere har?
 
Me har ikkje gjort det. Eg har ikkje satt meg skikkeleg inn i det, men tenkter som deg at det ikkje trengs i Noreg...
 
Vi har. Vil at han skal komme "godt" ut av det hvis noe skjer..uføre osv. Samt at vi ikke trenger og tenke på jobb/penger, hvis han blir langvarig på sykehus, da forsikringen vår gir en hvis sum pr dag i et helt år. Tror nok at man fort kan bli litt "lurt" av å tro at man ikke trenger det i Norge. Ser jo bare alle som sliter med papirmøller, ufattelige regler,avslag, klager osv(vet at det kan forekommer hos forikringsselkap også). JEG vil evt bruke tiden min på mitt syke barn. Håper virklig at det er å kaste penger ut vinduet!
 
Vi skal tegne forsikring, men ikke kommet så langt enda. Greit det at vi bor i Norge, det hjelper man sikkert ved kortvarig sykdom, men tror ikke man får den hjelpen man trenger hvis det er langvarig sykdom... Da tar det i hvert fall laaang tid før man får hjelp...
 
Dere som har ikke har forsikret ennå og,eller ikke har tenkt på forsikring, har dere forsikring selv??

Her forsikret jeg og mannen oss når vi kjøpte hus sammen. Banken krevde det iforhold til lånet på huset. Vi har full dekning, ufør, sykdom og dødsfall.

Vi har også forsikret alle barna, de er forsikret i Gjensidige.

ACE forsikringa dekker kun ulykke, derfor er den billig. Bare så dere er obs :D
 
Back
Topp