Barneforsikring

Stinius

Gift med forumet
Hva har dere tenkt å gjøre der? Har hørt det er veldig vanskelig å få barneforsikring om barnet er født tre uker for tidlig eller før (altså prematur) eller om barnet har hull i hjertet, noe de fleste barn ikke merker noe til og ikke har noen mèn av.

Vi har forsikret poden gjennom Sparebank1 og dette er en av de få bankene man kan forsikre barn allerede ved to ukers alder.

Hva tenker dere om dette?

jeg er forsikret i gjensidige, så tenkte å forsikre babyen der også [:)] den kom ut best i test av barneforsikringer på TV2 hjelper deg, så satser på den er bra[:)]

Har hørt så mye rart om barneforsikringer, så er veldig usikker. Snakket med en gjensidigemann her om dagen, og selv om han ikke sa det høyt virket han veldig enig elv om han prøvde å overbevise meg om at gjensidige ikke var som alle de andre.[:-]

ORIGINAL: *India*

jeg er forsikret i gjensidige, så tenkte å forsikre babyen der også [:)] den kom ut best i test av barneforsikringer på TV2 hjelper deg, så satser på den er bra[:)]

samme her! [:D]

Har kikket litt på tabellen og ser at det er ganske likt mellom Gjensidige og Sparebank1, men ved 100% invaliditet utbetaler Sparebank1 500.000,- mer enn Gjensidige. Men på andre steder er Gjensidige igjen litt bedre enn Sparebank1.

Det som er lurt er å tegne forsikring hos Sparebank1 på dagen barnet fyller to måneder for så å bytte over til Gjensidige når barnet fyller tre måneder om man ønsker å samle alt der.

Om dere vil lese mer finner dere testen her: http://www.norskfamilie.no/article.php?articleID=387&categoryID=113

ORIGINAL: LilleKulaogFredrik

ORIGINAL: Stinius

Hva har dere tenkt å gjøre der? Har hørt det er veldig vanskelig å få barneforsikring om barnet er født tre uker for tidlig eller før (altså prematur) eller om barnet har hull i hjertet, noe de fleste barn ikke merker noe til og ikke har noen mèn av.

Vi har forsikret poden gjennom Sparebank1 og dette er en av de få bankene man kan forsikre barn allerede ved to ukers alder.

Her kan vi ikke forsikre barna i sparebank 1 fra de er 2 uker. Måtte vente til Fredrik ble en mnd før vi fikk forsikre han. og så måtte vi ha fått fødselsnr hans.

Står faktisk på hjemmesiden til Sparebank1 at man kan kjøpe den fra barnet er 1 måned så da kan de vel ikke nekte dere det???

Denne forsikringen krever ingen helseerklæring og kan kjøpes fra barnet er 1 måned og frem til fylte 16 år. Forsikringen kan kjøpes for egne barn, ektefelles/samboers barn, samt til barnebarn og fosterbarn. Barnet må være medlem av norsk folketrygd og bosatt i Norge.
Når sykdom eller ulykke fører til varig medisinsk invaliditet
Dagpenger fra første dag ved sykehusopphold utover to uker
Ombygging av bolig og kjøp av tekniske hjelpemidler
Legebehandling ved sykdom og ulykke
Tannlegebehandling ved ulykke
Utbetaling ved død

Forsikringen koster 1551 kroner per år, og det kan kun kjøpes én forsikring per barn.

Her kan vi ikke forsikre barna i sparebank 1 fra de er 2 uker. Måtte vente til Fredrik ble en mnd før vi fikk forsikre han. og så måtte vi ha fått fødselsnr hans.

Står faktisk på hjemmesiden til Sparebank1 at man kan kjøpe den fra barnet er 1 måned så da kan de vel ikke nekte dere det???

Denne forsikringen krever ingen helseerklæring og kan kjøpes fra barnet er 1 måned og frem til fylte 16 år. Forsikringen kan kjøpes for egne barn, ektefelles/samboers barn, samt til barnebarn og fosterbarn. Barnet må være medlem av norsk folketrygd og bosatt i Norge.
Når sykdom eller ulykke fører til varig medisinsk invaliditet
Dagpenger fra første dag ved sykehusopphold utover to uker
Ombygging av bolig og kjøp av tekniske hjelpemidler
Legebehandling ved sykdom og ulykke
Tannlegebehandling ved ulykke
Utbetaling ved død

Forsikringen koster 1551 kroner per år, og det kan kun kjøpes én forsikring per barn.

jeg skriver jo det at vi fikk forsikre han fra han var 1 mnd, men du skrev at de forsikrer barn fra allerede 2 uker[;)]

Hehehe. Trodde det sto 1 uke på nettet jeg... Svima!!!! Men på tv2hjelper deg og på testen står det to uker. Snodig! Dette må jeg sjekke opp i på mandag rett og slett.

Pokker så vanskelig det er å velge da!

Foreldrene mine har forsikret de andre barnebarna i Sparebank1, så det blir nok der om foreldrene mine fortsetter med ordningen.
Om vi skal ordne forsikring selv, så blir det enten i SB1 eller jbf (jernbanepersonalets bank og forsikring).

Har ACE barneforsikring på Leon og blir å ha det på micro og[;)]

Vi alle 3 er forsikret i Gjensidige. Det blir det med neste også[;)]

vi velger sparebanken uansett vi, jeg har alltid vært forsikra der (noe jeg er enda) og Fredrik er forsikra der[:D]

Signerer denne. Vi er alle 3 forsikret der akkurat nå, så da blir nok rampen det også:)

vi har forsikringene våre i gjensidige, og kommer til å forsikre babyen også gjennom dem[:)]

hvor mye koster den tilsvarende sparebank1 forsikringen til gjensidige da???? sparebank1 sin kosta 1500 mente jeg å lese, men gjensidige hadde jo 3 ulike barneforsikringer...

jeg har ace barneforsikring nå, men så ble jeg så usikker når ikke den var med i testen på tv2 hjelper deg... så jeg vurderer å bytte til enten sparebank 1 eller gjensidige.. mannen min er kunde hos sparebank 1 og har andre forsikringer der, men så kom jo gjensidige best ut i test....... tenke tenke.....

Back
Topp