Barneforsikring og sparing

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Har dere sett på barneforsikring? Skal dere ha, i så fall hvilken, og hva er viktig for dere når dere velger?

Skal dere spare til barnet, hvilke tanker har dere rundt det? Tror vi vil spare litt i fond og litt på sparekonto (som vi lettere kan ta ut ved behov).
 
Jeg har ikke tenkt at det er så mye forskjellige å velge mellom?! Siden vi nettopp har bygget hus og tegnet forsikring der bad jeg banken ringe meg i midten av april slik at vi fikk tegnet barneforsikring da. Det er i DNB, har ikke spurt om vilkår osv.

Npr det gjelder sparing, blir det nok samme som du tenker, litt på fond og litt på konto, blir vel barnetrygden som går til det.

Har du undersøkt noen forsikringer?
 
Jeg har ikke tenkt at det er så mye forskjellige å velge mellom?! Siden vi nettopp har bygget hus og tegnet forsikring der bad jeg banken ringe meg i midten av april slik at vi fikk tegnet barneforsikring da. Det er i DNB, har ikke spurt om vilkår osv.

Npr det gjelder sparing, blir det nok samme som du tenker, litt på fond og litt på konto, blir vel barnetrygden som går til det.

Har du undersøkt noen forsikringer?

Har bare sett bitte litt, og så at en forskjell var at flere av barneforsikringene har uføreforsikring som ikke gjelder ved psykiske lidelser. Så at if sin derimot dekker dette også, og vurderer derfor den. Men må sette meg litt mer inn i det, og føler hjernen ikke fungerer optimalt til det enda :p
 
Vi har barneforsikring til eldste og skal også ha til hun vi fikk nå. Jeg har alle forsikringer samme sted pga fagforening.

Vi sparer hele barnetrygden pluss litt til i fond. I tillegg så har begge sparekonto, men foreløpig blir alt spart i fond siden tanken er langtidssparing:happy: Når eldste har bursdag er det ofte hun har fått en liten gave og penger fra besteforeldre så det blir fort en del penger.
 
Vi er fremdeles usikker på om vi skal spare på konto i babys navn eller i vårt navn. Det er gode argumenter for og i mot begge deler.
 
Har dere sett på barneforsikring? Skal dere ha, i så fall hvilken, og hva er viktig for dere når dere velger?

Skal dere spare til barnet, hvilke tanker har dere rundt det? Tror vi vil spare litt i fond og litt på sparekonto (som vi lettere kan ta ut ved behov).
Ja, vi har barneforsikring via DnB.

Vi sparer et viss beløp til henne 1 gang i mnd, og sparer pengegaver.
 
Har tenkt tanken om forsikring men ikke kommet lengre enn det egentlig. Hva er største grunnen til å ha forsikring? For mye vil jo evt staten dekke, eller?
 
Back
Topp