Barneforsikring, lav fødselsvekt

Frozen

Forelsket i forumet
Hei.
Vi har i dag fått avslag på barneforsikring hos gjensidige fordi sønnen vår ble født med lav fødselsvekt, han veide 1970g, og at vi kunne søke på nytt når han ble 2(!) år.
Vil jo selvfølgelig ha forsikring på sønnen vår, og lurer på om det er andre som har vært borti det samme eller vet om andre forsikringsselskap vi kan få forsikring i?

Hææ?? Seriøst?? Det er det sykeste jeg har hørt om!! Be om å få et svar på hvilket grunnlag de ga dere avslag, for lav fødselsvekt burde ikke være grunn nok spør du meg ihvertfall! Ren diskriminering!! Vet om tilfeller av folk som har fått avslag på livsforsikring pga høg bmi, men da burde de vite at f.eks kroppsbyggere har høyere bmi pga muskelmasse og ikke fett. Så da krever forsikringsselskapet legeattest på friskhet. Kanskje det er noe dere også må til med?
Skal til å søke forsikring jeg også på vesla her, men kjenner nå at det skal mannen få gjøre ;)

Er dessverre vanlig men det finnes et selskap man kan forsikre i tror jeg, skal se om jeg finner ut navnet.

Finn et bedrd selskap! Det der er bare tull!!!

Eldste min var 2440 og fikk ikke i Gjensidige der vi hadde forsikringene. Flyttet alle til if, da kunne plutselig Gjensidige allikevel gitt ;-)

Fikk avslag i Gjensidige med fødselsvekt på 2700, født tre uker før termin. Måtte sende inn en haug med dokumentasjon på at hun var frisk likevel - og fikk til slutt forsikring.

Ønsker deg lykke til - stå på!

Jeg fikk avslag hos Gjensidige med min siste som veide 2585 gram:)

Fikk avslag i Gjensidige med fødselsvekt på 2700, født tre uker før termin. Måtte sende inn en haug med dokumentasjon på at hun var frisk likevel - og fikk til slutt forsikring.

Ønsker deg lykke til - stå på!

2700 gram er jo regnet som normalt (dog under snitt ved termin). 3 uker før er ikke prematurt. Og 2700 gram 3 uker før er jo så og si gjennomsnittlig

Det har du helt rett i :)
Men fikk ikke forsikring før et halvt år senere likevel.

Aldri tenkt at fødselsvekt skal bli et problem :) min var 2,8 kg til termin. Altså litt liten, men innenfor normalen. Kan skjønne argumentene hvis barna er under 2,5 kg (som er utenfor det som regnes som normalt) til termin eller dersom de er premature - da har de større helse risiko. Men friske barn innenfor termin (fra uke 37+0) over 2,5 kg bør jo ikke få begrensning eller nekt!!

Har samme problem her også, vi måtte søke på nytt når han var 5 år!
Prøvd hos både if og gjensidige.
Det er jo pga faren for senskader hos barn med lav fødselsvekt

Back
Topp