barnefordeling

Bkno2583842

Første møte med forumet
Hei.
Er alenemamma til en gutt på 6 år og en på 3 år..ble slutt med bf når minsten var 4 mnd. Da brydde bf seg mest om sitt eget liv, og egne prioriteringer og fint lite om barna..og barna har vært hos han annenhver helg + litt i ferier etc.Nå har bf fått seg samboer og jobb i nærheten og har begynt å kreve 50/50 .
Synes det er urettferdig at han skal begynne nå , når ting er så mye enklere for han..for hvor var han for 2 år siden?
Har gått med på 60/40 foreløpig..synes dere jeg er egoistisk eller? :)

Hei.
Er alenemamma til en gutt på 6 år og en på 3 år..ble slutt med bf når minsten var 4 mnd. Da brydde bf seg mest om sitt eget liv, og egne prioriteringer og fint lite om barna..og barna har vært hos han annenhver helg + litt i ferier etc.Nå har bf fått seg samboer og jobb i nærheten og har begynt å kreve 50/50 .
Synes det er urettferdig at han skal begynne nå , når ting er så mye enklere for han..for hvor var han for 2 år siden?
Har gått med på 60/40 foreløpig..synes dere jeg er egoistisk eller? :)

50/50 er ikke noe noen kan kreve. Dette går bare dersom begge parter er enige. Og om du har fulgt litt med på NRK (super) så har disse 50/50 barna kommet med sin fellende dom at det ikke oppleves som det beste for de. 60/40 er en god ordning så lenge det følges opp og at det skjer på barnas premisser mtp fritidsaktiviteter mm når de blir eldre. :)
Er eksen din derimot nabo så er det nok greit at ungene kan stikke innom om de vil det. :)

Det er mest gunstig for barna at de frem til de er 3 år bor fast ett sted. Men så kan jeg forstå at barnefar også ønsker mer kontakt. . Det må da være positivt at han ønsker mer tid sammen med dem? Så få dere felles finne en løsning, evt mekle og få en 3.part inn i bildet. .jeg vil jo påstå at far har like mye "rett" til samvær med sine barn som mor? Kanskje ikke stilt opp tidligere. .men det er jo positivt at han har snudd?:) prøv med 60/40 først. . Det aller beste er jo om man ikke behøver å skrive timer og dager, men klarer å samarbeide på barnas premisser og sette sine egne behov tilside... det gjelder jo begge parter..
Stå på :)

Utgangspunktet må jo være at ungene skal ha et like godt og trygt forhold til begge foreldrene sine...så om du klarer å se det positive i at pappa'n nå ØNSKER mer tid sammen med barna sine, så tror jeg alle tjener på det i lengden.
Hvor fort det skal gå framover, må dere prøve å bli enige om.

Akkurat sånn var exen min og å vi gjekk til megling å ej nekta å gi mej,for ungane mine ville ikkje helder! Prøvde å sei att ej nekta ikkje for min del,men ej snakka for ungane.han sa då att han kom til å drage mej for retten å megler sa att han kom ikkje til å vinne den å ba han tenke på ungane,men han sto på sitt om retten! Ditte e no monge måna sida å ej he fortsatt ikkje vår i retten å ej regna me han tok til fornuft :)

Det er jo barna som har krav på foreldrene, ikke foreldrene som har krav på barna.
m barna vil så skjønner jeg ikke hvorfor man skal være vanselig, det må jo være bra at barna har kontakt med pappaen.

Det er jo barna som har krav på foreldrene, ikke foreldrene som har krav på barna.
m barna vil så skjønner jeg ikke hvorfor man skal være vanselig, det må jo være bra at barna har kontakt med pappaen.

Er litt enig med denne:) min lille jente har hatt 50/50 med sin pappa siden hun var 2,5år :) noe som gjør at hun har like godt forhold til han som meg :) vi bor 2minutter fra hverandre.

Hva syns barna om å plutselig skulle være så mye hos far da? Er jo de man må høre på og regulere samvær ut fra hva de sier. Hadde hørt på hva barna mente om saken, så kontaktet familieværn kontoret i din kommune :)

Hvis de har vært annenhver helg hos han til nå, så har de jo vært hos han en del da? Ikke som om de ikke kjenner han? Og syns det er merkelig å kalle det urettferdig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp