Barnefaren vil ha med svigersøster på fødsel, men ikke jeg...

Bruker89ca

blir mamma i september <3
Igår nevnte plutselig samboeren min at han hadde snakket med sin søster om at hun kunne jo få lov til å være med på fødselen av vår sønn. Jeg lo litt og trodde først han bare tullet, men nei, han mente at han burde jo få lov til å bestemme hvem som skulle være med han også, spesielt siden jeg nevnte for noen uker siden at jeg kanskje ville ha med moren min.

Jeg mener det blir noe helt annet at jeg ønsker å ha med moren min (som har født fire barn uten smertelindring!!!) som støtte enn at han skal ha med sin uerfarne søster som ikke har barn selv og som heller ikke har vist noen særlig stor interesse for hverken meg eller svangerskapet mitt tidligere.
Jeg vil jo ha med personer som kan oppmuntre meg og som jeg VET bryr seg om meg, ikke føle at jeg ligger der til "utstilling" for familiemedlemmer som man ellers aldri ser!!!
Dessuten er jeg redd for at hun skal stjele hans oppmerksomhet slik at han ikke får konserntrert seg hundre prosent om fødselen og meg.

Jeg vet jo at det i utgangspunktet er jeg som burde få bestemme hvem jeg vil ha med på mitt livs største utfordring, men får allikvel litt dårlig samvittighet når jeg prøver å forklare for han at jeg ikke ønsker å ha med noen fra hans familie. Vet jo ikke om jeg vil ha med moren min en gang, det var bare en tanke...
Det blir også veldig dårlig stemning hver gang jeg prøver å snakke om det slik at vi kan bli enige, så egentlig håper jeg bare at fødselen starter midt på natten og at søsteren hans ikke har mulighet til å bli med..

Hva syns dere?? Er det urettferdig/egoistisk av meg å nekte han å ha med seg søsteren sin??

Det er du og ingen andre som bestemmer hvem som skal være med på fødselen.
Det burde kanskje bare være dere to, slik at det ikke blir noen stor sak før dagen :)
Det er DU som skal føle deg trygg på alt og alle i rommet, og hvis du har en person i det rommet som du ikke vil ha der, vil det bare være et irritasjons moment som gjør at du ikke får den trygghets følelsen som du skal ha under fødselen din.
Barnefar har ingenting han skulle ha sagt :P Er ikke han som skal kle av seg og bli blottet. Tross alt du som skal gjøre jobben for å få frem dette lille mirakelet <3

Kjære vene!! Nå er han litt lost! Hvorfor skal hun være der?! Mest sannsynlig kommer du til å tisse/bæsje på deg, kanskje kaste opp, blø, gråte,skrike m.m det synes jeg er så privat, at bare du alene kan ta den avgjørelsen!! Det hadde jeg nektet!

*notert med fjærpenn*

Jeg hadde nektet plent å ha med noen andre enn de JEG ville hatt med!
Det er du som skal føde, ikke han! Han trenger vel ikke noe støtte til noe. Det er HAN som skal være støttende!

du bestemmer helt selv. han kan mene hva han vil. er vel ikke så fryktelig rart at du ikke vil ha med hvem som helt liksom? jeg hadde aldri hatt med noen av mannen sine søsken! det er du som skal ligge der å skræve, ha vondt, kanskje miste litt kontroll osv.. nei.. huff.. håper han skjønner det!

Sært av ham å ville ha med søsteren sin, selvsagt er det opp til deg å bestemme hvem du vil ha med.

Men helt ærlig, hadde jeg vært mann og kona ville ha med sin mor under fødselen hadde ikke jeg giddet å bli med. Synes det er respektløst overfor mannen med mindre du har grunn til å tro at han vil være en dårlig støtte, og i så fall er det vel like greit at han ikke blir med.

Godt å høre at det er flere som er enig med meg! Skal prøve å få tatt en prat med han jeg, like greit å få det avklart før dagen kommer så slipper det å bli noen misforståelser! :-)

Syns det burde være bare deg og barnefaren :)
Tror begge kommer til å ha en bedre opplevelse hvis dette blir et øyeblikk mellom bare dere to :)

Et greit kompromiss må vel kanskje være at du dropper mammaen din, og han dropper søsteren sin. Jeg hadde i allefall ikke akseptert det :P
Dette skal være DERES stund ! :)

Hadde søstera til mannen min vært lege eller jordmor, skulle ho kanskje fått være med... Bortsett frå det, nei takk... Syns både han og ho bør skjønne sjølv at ho ikkje har noe som helst der å gjera... :)

Din fødsel - dåkas baby....da der bestemme du heilt sjølv!! Kjenne eg blei litt forbanna på dine vegne...

Oi.. Hadde jg aldri godtatt.

Jg kunne nesten mest av alt ønsket å være alene jg. Mn mannen er jo delaktig - så han får dispans ;) jg vet at når jg får fryktelig vondt, så vil jg være mest mulig alene, evt m profesjonelle rundt m selvf. Orker ikke å svare på om det går bra eller om noe kan gjøres. Jg går helt inn i mg selv og fokuserer.. Så at pappa'n får være der er for han og ikke mg ;)

så, igjen, aaaldri om noen andre skulle vært med!! Du er ikke egoistisk :)

Storebror mars 2007
Lillebror ventes sept 2013

Fødselen handler 100% om deg. Og jeg mener nå mannen ikke har en dritt å si. Han skal bare holde kjeft og prøve å støtte deg så mye som mulig og være takknemlig for at han ikke er den som skal gjøre jobben. Mannfolk ass... Fyfaen så egoistiske og korttenkte de kan være.

Termin 26. August 2013

Nei, etter min mening har ikke han noen rett til å invitere med seg folk. Det er ikke han som skal ligge der me rier, rope og skrike, være blottlagt for gud og hverman som er innom. Nei, stå på krava dine du. Vil du ha med han og din mor, så er det du alene som bestemmer- IKKE han! Hadde det vært min man som hadde gjort noe slikt kunne han risikert at det bare ble min mor som fikk være med....

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

Nei, etter min mening har ikke han noen rett til å invitere med seg folk. Det er ikke han som skal ligge der me rier, rope og skrike, være blottlagt for gud og hverman som er innom. Nei, stå på krava dine du. Vil du ha med han og din mor, så er det du alene som bestemmer- IKKE han! Hadde det vært min man som hadde gjort noe slikt kunne han risikert at det bare ble min mor som fikk være med....

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept
Enig!

<3 18.05.11 <3 16.04.13 <3

Signerer mye av det som sies her!

Jeg hadde med sambo og min mor. Det var ikke helt planlagt at hun skulle det, men hun kjørte oss til sykehuset og det endte opp med at det ble helt naturlig at hun var der hele tiden (hun sa hun skulle sitte ute på gangen å strikke, men DET ble jo bare teit :P ). Fødselen min var veldig lang, heftig og spesiell, så sambo (som ikke er vane ved slikt eller sykehus) satt utrolig pris på at hun var der å avlastet han.

Denne gangen blir det bare sambo :)

Vi tok en liten prat igjen igår.. Ble litt dårlig stemning i starten, men vi kom frem til at det bare skal være oss to til stede :-) Når jeg forklarte for han hvor lang og vond en fødsel kan være og at søsteren hans ikke kan bidra med så mye positivt for meg som skal gjøre jobben, forstod han det tilslutt.. Mamma skal kun være med hvis han ikke skulle være i nærheten når fødselen starter, da er det mamma som må kjøre meg til sykehuset og da skal hun selvfølgelig få være med inn inntil han kommer seg dit.

Så da er det ikke noe mer å tenke på, HELDIGVIS! Deilig å for engangsskyld bli enig :thumleft

Back
Topp