Barnefaren gir fan!!!

Bkno1076532

Forelsket i forumet
Min x som jeg har 2 barn med gir fan i barna sine. Det har i mange år vært konflikter knyttet til ny samboer og deres felles barn. Mine barn sliter me og dra til far da de ikke føler seg velkommen. Altid er det mine barn som får skylden før at det blir konflikter der. Men etter gjentatte møter på Familliesentret viser det seg at dette ikke er tilfelle. Han har gjentatte ganger gitt f i og hente ungene til samvær. Samt at han plutselig har stått på trappa alt fra 3 dager til 5 timer før samværets slutt. Flaks at jeg var hjemme da!
I dag ringte han på nytt og sa at han ikke ville ha de i helga. Noe jeg blir sint over. Gjør ikke meg noen ting og ha ungene men hva om jeg hadde planer i helga. Har kontaktet famillie stengte og Barneværnet for og få ett skriv på at han ikke skal ha barna. Ungene blir usikre og vil ikke dra til han. Jeg blir sliten av og aldri vite. Det sliter på ungen at de skal gå og føle at de ikke er velkommen pga nytt barn og stemor.

Ååååå jeg blir gal, måtte bare lufte meg litt. Kansje det kommer mere fra meg her.

Skal i hvertfall kose meg me barna i helg:)

Last edited:
Eneste du kan gjøre er å få alt av samvær. Synd sånt skal gå utover ungene, men de trenger stabilitet og det har de ikke når han holder på sånn.

Utrolig trist at slike fedre skal få lov til å ha samvær:/ stakkars barn....

Her e det i grunn likedan. Han vil hare ha de når det passer han. Utrolig kjedelig for ungene. Heldigvis har han skreve fra seg både foreldreansvar og omsorg. Så no kan eg bestemme når det passer best for ungene. Håper det ordner seg for dere også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Han har egentlig annen hver helg men i 5 år har ungen sakt de ikke vil til han. Lillebroren er skikkelig trollat mot dem og mot sin mor. ( hun har sakt til min mor at hun til tider har lyst og kaste han ut vindue pga at han er trollat) Har ikke tall på hvor mange ganger mine barn har kommer hjem med sår i ansiktet pga at han klorer eller biter. Til tider har jeg holdt barna hjemme over lenger tid og ungene er helt forandret når de slipper og dra til han. Får så ondt i meg over at mine barn ikke har d bra. Har prøvd og prøvd for og få ting til og bli bedre sånn at de skal ha lyst til og dra. Men uansett hva jeg sier så tar han det opp negativt. Ingen ting hjelper. Så er kommet til der punkte at jeg ønsker at barna skal slippe samvær der de føler de ikke er velkommen( noe de selv sier de føler ) bilturene hjem fra far er ett mareritt. Ungene skriker hele turen fordi at de er fortvilt og vil ha ut sin frustrasjon. De sliter på Skola noe jeg og tror kommer av at de er usikker og har alt for mye og tenke på.

Sa til de i dag at de ikke skulle til pappaen i helga og jubelen var stor.!

Ja er kansje best at de slipper.
Sa til barnefaren at jeg ønsket at ungene skulle være kun hos meg. Men da ble han sur og sa jeg ikke kunne nekte han samvær. Men alikavell kan han ringe og si i dag at han ikke orker og ha de i helga. Når han finner det ut da er det liksom greit!

Frustrasjon er stor hos meg. Og vil tro den er enda større hos barna :/

I denne situasjonen ville jeg søkt om full foreldreretten og 100% samvær selv om det selvfølgelig hadde vært godt med avlastning fra far.
Er ikke bra for barna å tvinges til noen som ikke vil han dem der:/

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Ingen problem og ha ungene 100% har famillie rundt meg som gjerne har ungen på overnatting en gang i bladet så jeg kan får litt fri om dere skjønner.
Er vell en lang prosess for og få 100% samvær ? Noen som har vært borti det og vil fortelle.

Etter og ha prøvd alt føler Jeg så ser jeg nå ingen anen løsning på situasjonen. Så får han heller avtale og komme hit på besøk mens jeg er med, men da uten ny samboer og barne demmers! Blir der feil?

Er jo ingen ting jeg heller vil enn at barna skal ha det bra hos far men det går ikke :(

Ja men om han vil det skulle han jo ikke ha blitt sint når jeg sa jeg kom til og gå for 100%!! Vet at Hannes nye samboer helst ser at mine barn ikke er der. Veldig sårende egentlig. Men får tenke på barna mine og ikke på de andre :)

Skriv ned alt og ta det med når du ber om 100% samvær. Når unga har det så vondt så er det best for dem og bo kun med ene forelder som de har det bra med.
Jeg har sett og ser akkurat det du er igjennom og unga er helt blå rundt øya pga at de er utslitte psykisk etter besøk hos far.
Kjemp med nebb og klør!

Ja kommer til og kjempe for at barna mine skal få det bra. Merket stor forskjell på de fra i går når se trodde de skulle til han kontra i dag etter at jeg fortalte de at de ikke skulle. My mere rolig og mindre amper når man snakker til de.

Man gjør vell alt for barna sine. I hvertfall jeg. Selv om han driter i dem:) takk for mange støttende ord. Nok en bekreftelse på at jeg tenker i rett bane :)

Er ikke lett det der. Hatt litt problemer selv, men han har ikke ny familie. Problemet er bare at han prioriterer alt annet. Rundt årskifte hørte vi ikke noe fra han på nesten to mnd. Hun hylskriker ofte ved levering og det har blitt en kamp.

Man må vel kjenne litt på magefølelsen. Ikke noe kjekt å levere barna fra seg om det skal være slik. Jeg ga iallefall klar beskjed til han om at hvis han skulle ha jenta i livet sitt, så fikk han holde samværsavtalen helt og holdent. Blir vanskelig for barna når de ikke vet hva de skal forholde seg til. Plutselig til pappa, også skal de plutselig ikke neste helg.

I mitt tilfelle vet jeg at han er der for henne når hun først er der og at hun i tillegg har verdens beste besteforeldre som hun ser hver gang hun er hos han. Hadde jenta fått bestemme sånn i utgangspunktet så ville hun nok alltid valgt å være med meg, men så lenge jeg vet hun har det greit når hun er der, er det bedre å følge avtalen. Ser for meg at kontakten glipper om det skal gå lengre perioder uten samvær.

Har du prøvd å gi han et ultimatium? Man kan liksom ikke bare velge å være pappa når det passer. Er helt bak mål. Har flere ganger vært så lei meg på veslas vegne når han ikke stiller opp som forventet altså. Nå er hun jo bare 5 og skjønner jo ikke alt som skjer, men de blir jo mer bevisste med årene og merker nok fort når noe ikke er som det skal være.

Kos deg med barna i helga iallefall, og lykke til :-)

Stakkar barn ❤️ Og før ein pappa :@ Blir så sint av å høyra om slekt! Når ein velge å bli far eller mor, så er ikkje det noko du kan ta tilbake dersom det ikkje heilt passar inn i livet ein velge å leva...
Høyres ut som barna har det godt hjå deg ❤️ Lykke til :)

Jaja. Det er ikke mye å gjøre med sånne fedre. Bare gjør det beste ut av situasjonen og skåne dine barn.
:)

Back
Topp