Barnefar truer

MonicaPews

Andre møte med forumet
Hei.. jeg er nå veldig engstelig får mine 2 små gutter.
Vi har 2 sønner, en på 2 år og en på 6mnd.
Meg og bf har en stooor konflikt mellom oss, å han vil ikke samarbeide.
han vil ha ungene 50/50 uansett alder. fordi det er like mye hans barn.
jeg vil ha de 70/30, å har mange grunner til det.
Greia er at han på 6mnd IKKE er anbefalt å sove hos andre enn hovedomsorgspersonen sin - altså meg!
Dette godtok ikke bf. Så Torsdag som var nå, skulle han egentlig ha dem på dagsbesøk, men maste seg til ha ha han eldste på overnatting til fredag, mens minsten skulle hentes torsdag kl 17.
Da vi kom på døra å skulle hente minsten, kommer faren til bf ut å sier "det er forandring i planene, dere får ikke med ......... hjem"
Jeg ble helt knekt, å vondt inni meg at noen NEKTER meg å si min baby på 6 mnd!!!
Politiet kunne heller ikke hjelpe, heller ikke BV.
Fredagen kom, å avtalen var at bf skulle levere ungene før leggetid på formiddagen, altså før 12.
Vi hørte ingenting fra han, å han leverte ikke ungene.
Vi har skriftelig avtale på disse dagene ang. henting/levering. Å han bryter avtalen å holder meg unna.
Så kom meldingen " Du skal godta at ungene er hos meg annen hver helg og en dag i uka med overnatting, begge ungene" hvis du ikke skriver under på dette. får du ikke ungene. når jeg har lest igjennom å godtatt avtalen, blir ungene levert ut..

Ja bf er ikke slem mot ungene, men han tenker PENGER og sine egne behov foran dems.
jeg vil også at ungene skal treffe sin far. MEN IKKE PÅ DETTE VISE!

Han bruker ungene som pressmiddel, det er jo helt sykt !!!!
Å han skriver skriftelig at han vil ha de 50/50, å samtidig at jeg er altfår ustabil til å ha ungene..
hvorfor vil ha da jeg skal ha ungene 50% generelt ? han sier masse imot seg selv.
Saken blir lagt inn til retten til uka. får dette går får mye utover barna!!!

Fy faen! Har selv en baby på 6 mnd i hadde klikka i vinkel! Og politiet kunne ikke gjøre noe? Herlighet de hadde fått hørt det!

Jeg hadde anmeldt barnefar for kidnapping. For etter samværsavtalen har han ikke lov til dette!

Jeg hadde meldt faren til barnevernet for å ikke samarbeide - dette går utover forutsigbarhet og trygghet for barna.

Jeg hadde anmeldt politiet for å ikke bistå i hjelp ved bortføring av barn. Ikke at man sikkert kommer særlig langt men for å gi klar melding om at dette ikke er greit!

Deretter hadde jeg sagt på familievernkontoret at jeg ikke turte å gi fra meg ungene igjen pga dette.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tenker at om han har tatt en 6 md gammel unge som 'gissel' (driter i at han er far), slik at du ikke får se han og det har gått over ett døgn, så er det bare å ringe politiet igjen.

Til mandag bør du prate med familievernkontor. Ring barnevernet igjen også.
Aldri i verden om jeg noen sinne hadde gitt fra meg ungene igjen til en slik mann.

Og dessuten så dytter jeg slik at andre kanskje kan gi deg hjelp også :-)
Lykke til!

Var dette forrige fredag?

Spar for all del på meldingene han skriver!

Spar på alle meldinge å vis til politiet.
Har vert i akkurat samme situasjon og bf har ingen rettigheter eller omsorg for sønnen min.
Det ble avgjort etter at politie fikk se meldingene han sendte og truslene...

Marte og Oliver

Fy faen! Har selv en baby på 6 mnd i hadde klikka i vinkel! Og politiet kunne ikke gjøre noe? Herlighet de hadde fått hørt det!

Jeg hadde anmeldt barnefar for kidnapping. For etter samværsavtalen har han ikke lov til dette!

Jeg hadde meldt faren til barnevernet for å ikke samarbeide - dette går utover forutsigbarhet og trygghet for barna.

Jeg hadde anmeldt politiet for å ikke bistå i hjelp ved bortføring av barn. Ikke at man sikkert kommer særlig langt men for å gi klar melding om at dette ikke er greit!

Deretter hadde jeg sagt på familievernkontoret at jeg ikke turte å gi fra meg ungene igjen pga dette.

Enig med mrslutz

Politi og barnevern kan ikke gjøre noe så lenge det er barnefar, det vet jeg flere som har fått beskjed om. Hvorfor skal man anmelde politiet i grunn? Det har ikke rettigheter til å gjøre noe, det er jo ikke deres feil akkurat.

Hva er grunnen til at du vil ha 70/30?
Jeg tenker jo at 60/40 kan være greit på den elste, men minstemann er for liten for det.
Skaff deg advokat er mitt råd å få han/hun til å ta all kommunikasjon.

Familievernkontoret ville jeg også tatt en tur til å prøv å få med han

Når han er i stand til å gjøre sånn så ville jeg aldri ha latt ha mer enn 30 i hvertfall. Er jo ikke akkuratt bra for barna sånn han holder på.

Jeg hadde masa på politiet til dem ble med meg for å hente ungene, han truer deg og det er ikke greit - det vil jeg jo tru at politiet kan hjelpe med. Så hadde jeg absolutt ikke levert fra meg ungene noen gang igjen da du vet at han bryter avtalene deres.

Få deg en advokat med en gang! Jeg har vært borti det samme. Og jeg fikk beskjed om å ikke sende barna mine til han sålenge han holdt på sånn. Jeg hadde holdt de hos meg helt til en evt rettsak! De er for små begge 2 til 50/50 uansett, hvertfall når samarbeidet er som det er mellom dere! Huff... grusomt å havne i en slik situasjon. I mitt tilfelle endte det med at jeg måtte være hos han for å se barna... jeg hadde hvertfall nekta å reist derfra uten barna.. det beste for de er da kanskje at du reiser dit og er der hvis du ikke har fått de hjem igjen enda. Det skader de mindre hvertfall,hvis dere klarer å late som dere er venner mens de er der da..

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Dere har ingen ordentlig avtale så derfor kan han gjøre som han gjør. Det er som altid to sider av en sak, og vi vet ikke hvorfor du vil ha 70/30. Det bør være en god grunn for det hvis far faktisk har så mye tid at han kan ha barna 50/50

Det her må det nok rettens vei

Sent from my iPho

Jeg hadde tatt med alle meldinger fra han og vist frem på politistasjonen, og krevd å få hjelp til å hente hjem barna. Videre ville jeg tatt vare på alt av meldinger i tilfelle problemet skulle gjenta seg. Håper for barnas del at dere finner en måte å samarbeide på!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

har dere ingen samværsavtale må dere jo inn til mekling og skrive den. uten det som bevis kan ikke noen gjøre noe tror jeg. :( dere må få på plass en avtale snarest. ett venneapr hadde 50/50 datteren var året, det var ikke noe problem,annenhver uke. men 6mnd er jo litt tidlig å ha 50/50

masse lykke til

Jeg hadde tatt med alle meldinger fra han og vist frem på politistasjonen, og krevd å få hjelp til å hente hjem barna. Videre ville jeg tatt vare på alt av meldinger i tilfelle problemet skulle gjenta seg. Håper for barnas del at dere finner en måte å samarbeide på!

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
Sign

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Hvordan går det?

Herregud!!!! Jeg hadde fått totalt angst hvis noen nekta meg ungene mine, samme f*** hvem! og så en baby på 6mnd???? Hadde stilt hylende og krakilsk på politistasjonen og krevd at de fikk dem hentet ut!

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Herregud stakkars deg :(
For en forferdelig situasjon... får vondt i magen på dine vegne, hadde noen nekta meg å møte barnet mitt hadde jeg gått amok!! :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har dere ikke samværsavtale ? Trodde man var pliktet til det ved brudd jeg?

Om dere ikke har.. Avtal et møte med familievernkontoret på mandag!!

Hadde fått helt hetta om dette hadde vært meg!! Og hadde ikke funnet meg i det! Kontakt politiet igjen. Om ikke de har myndighet til å hjelpe, så be de komme med konkrete svar på hva du da kan gjøre

Og for all del spar på ALLE sms/Mail bf sender deg. I all fremtid

50/50 er ikke anbefalt på så små barn du har. Og spesielt ikke med din 6 mnd gamle baby. Men ei eller med gutten din på 6 år!!

Back
Topp