Barnefar med på kontroller?

Villrosa

Elsker forumet
Septembergull'17
Januarlykke 2019
Med første var mannen min med på alle jordmortimer og lignende. Mindre med nr 2 og sikkert enda mindre nå med nr 3. Han syns ikke det er særlig spennende visstnok :P

Hvordan er det med dere? Bli far med på kontroller? Eller drar dere mest alene?

Så lenge han kan så blir han vell med, men prioriterer nok UL timene :)

Han var med på de første jordmortimene og alle UL, men ellers tok jeg det selv. Var liksom ikke så spennende å se at magen ble målt og at hun sjekka tisset mitt [emoji23]

Jeg leste på nettsiden til min helsestasjon at barnefar kan være med på alle kontroller unntatt en som skal være forbeholdt mor.
Hmm... det visste jeg ikke. Mannen min var med på alt den første graviditeten. Det var i grunnen veldig koselig. Etterpå spiste vi lunsj/middag på Peppes Pizza. Ble et lite rituale nesten. Men jeg føler ikke behov for å ha ham med på så mye denne gangen :)

Hmm... det visste jeg ikke. Mannen min var med på alt den første graviditeten. Det var i grunnen veldig koselig. Etterpå spiste vi lunsj/middag på Peppes Pizza. Ble et lite rituale nesten. Men jeg føler ikke behov for å ha ham med på så mye denne gangen :)

Det er nok i tilfeller mannen er av den kontrollerende typen at helsestasjonen vil være sikker på å få snakke med dama alene.

Blir vel med en gang innimellom :) Men tror ikke det blir hver eneste en. Men ultralyd får han værsågod å bli med på!

han skal ikke være med på første time hos jordmor (5+5), det passet ikke. men det er uansett greit å ha den timen alene, siden jeg har sliti veldig etter at vi har mistet 2 ganger så trenger jeg å lufte tankene mine litt alene og. men vi håper han kan bli med på det meste senere. men han skal selvfølgelig være med på alle UL, var veldig glad han var med på ul i uke 11 når det viste seg at det var en MA!

Blir nok kun med på ul denne gang.. :)

Han blir nok med på ultralydene, men kontrollene tar jeg nok alene :)

Back
Topp