barnedåp

Buebe0708

Elsker forumet
Flere en meg som er like "gale" og tenker alt på dåpen/navnefest?

Jeg har hele min familie i utlandet og der er det slik at en må oppgi sine sommerferieønske innen 15.1. Og siden min søster er avhengig av skoleferien må det bli juli. Ergo: vi vet alt datoen snuppa skal døpes :-)

Men vi har hverken navnet klart eller fadderne :-/

Planleggingen begynner ikke før rett etter bebisen er kommet. Men pynten er snart ferdig allerede, men kirke og hvor og dato er ikke satt enda. :-p

Vi skal ikke døpe, så ingen planlegging her ;-) men vet om mange som planlegger før baby kommer til verden

Haha, det tenkte jeg på allerede før jeg visste at jeg var gravid; ) men jeg har allerede fått overtalt samboeren om at vi skal ha navnefest og ikke dåp. Og så har jeg skrevet ned hvem jeg vil invitere og begynt å tenke på hvor vi skal ha det og hva vibskal spise:) tenker å ha det enten i juni eller i august.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi er usikre på om vi skal ha navnefest i mai eller september! Tenker det må være godt med en ikke fult så aktiv baby, så mai er det jeg tenker mest på, men pga økonomi osv vil det kanskje lønne seg å vente til september!

Edit!

Last edited:
Planene er klare! Vi har også familie i utlandet, så de planlegger sommerferie her samtidig med dåpen :) Ellers gjør vi som vi gjorde sist, for jeg ser ikke poenget i å endre noe som funka ;) Litt usikker med faddere. Kan de som var faddere sist, være det igjen? Vi har ikke så mange vi ønsker å bruke nemlig, så vi har liksom tenkt å bruke broren til mannen igjen, og så velger jeg en annen venninne fra "min side".

Vi skal hvartfall bruke to av de fadderne til den "nye" :-) søsstern og mannen, men dropper veninne, fsnt ut at ho ikke var så invistert som vi skulle ønska. men hvorfor ikke planlegge så langt som mulig nå? Da slipper msn jo å stresse med det etter fødselen:-)

Eneste jeg vet er at det blir navnefest i regi av humanetisk forbund. Da er det en fin seremoni i kulturhuset og så blir det mat hjemme hos oss eller mor og far etterpå. Sist hadde vi navnefest da jentungen var 7-8 måneder. For meg var det en god tid, da hadde den verste ammetåka gitt seg og fødselsdepresjonen var godt forbi :-) når navnefest blir denne gang tar vi etter formen. Det skal være en fin dag uten for mye unødig stress :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Vi skal ha navnefest. Her vi bor er det navnefest 2 ganger i året. I Juni eller November. Så hvis vi ikke rekker det til juni blir det November.

Herregud, har ikke bynt å tenke på dåp heller jeg. Må få ut ungen først. :)
Men vi skal ha dåp.

Vi skal ha navnefest. Her vi bor er det navnefest 2 ganger i året. I Juni eller November. Så hvis vi ikke rekker det til juni blir det November.

Så nå at datoen for navnefest i Juni her var den 28.Juni, den dagen reiser vi til Danmark på ferie. Så da slipper jeg og tenke på det før i November:)

jeg kunne godt tenkt meg å ha en sånn sermoni med human-etisk forbund, men hvis datoen ikke passer har jeg bare navnefest uten sermoni. Tenker også at da har jeg mer tid til å ordne før gjestene kommer:)

Her e datoenn nesten satt. Blir mest sanns 15.juni:) må planlegge i god tid da alt av familie har lang reisevei

Ingen dåp her. en av grunnen er fordi min mann er muslim :)

godt å lese at flere har noen planer alt :-) Om det nå er navnefest eller dåp så er det jo en del som må organiseres :-)

Maten vi skal ha er det samme som med de to vi hadde: koldtbord. Dåpskjolen skal vi bruke den samme, bare med rosa sløyfe. Hvor festen skal være vet vi ikke enda, men vi sender ikke ut invitasjon for vesla er født så med å finne ut det har vi litt tid igjen.

Vi lurer også på å bruke fadder om igjen. Med to søsken hver og det 3. barnet blir det vanskeligere å velge.

Tenkte å få ringt kirken en dag. Men blir vel i mai/juni mnd. Bare ikke samme dag som storesøster har burdag (3.juni)

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 25.02.14 / 03.03.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR ★

Her blir det en navnefeiring med nærmeste familie og venner, mest sannsynlig hjemme hos oss selv. :)

Back
Topp