Barnedåp

Solstråle82

Blir kjent med forumet
Hvor mye penger legger dere i barnedåp?? Pynt,mat etc.

Hva slags mat lager dere eller kansje dere bestiller det ferdiglaget???

Er så usikker på om vi skal lage den selv (det blir billigere men mere jobb) eller besille koldtbord fra hotellet/butikken (det blir dyrere,men mindre jobb)

Her var det ikke mye vi betalte selv. Svigermor slo på stortromma. Men sånn alt-i-alt lå det vel på:
Lokale:1100
Mat: Aner ikke, svigermor betalte, men var enkel mat, suppe med hjemmelagde rundstykker og lefser.
Pynt: ca 500 kr med lys,duk,og bordpynt, hadde ikke bordkort
Blomster, 350
Dåpskake: 550 kr.

Men vi fikk 2000 kr av svigermor så er ikke mye vi har betalt selv. 500 kr eller noe sånt.

Når sønnen vår ble døpt ble også hans søskenbarn på min side døpt. Så vi hadde selskapet sammen. Rundt 50 gjester (ja, stoooor slekt).. :P 
Lokalet var under 1000 lappen, maten var sodd og potet, med vanilje is og varm multe til dessert. Multen var sjølplukk av pappa, og han betalte også sodden og poteten. :)

Pynt brukte vi ikke så mye på, men klarte å få det veldig fint likevel :) 

Denne gangen blir lokalet på 1100, og det blir sodd og potet til ca 30 voksne + noen barn.
Dessert blir også vanilje is og varm multe, da pappa skryter sånn av denne multa han plukker :p

Pynt har vi ikke tenkt på enda, men skal ikke legg all verden i det nei. Regner med å få lånt hvite duker denne gangen, første gang hadde vi hvite papplignende duker kjøpt på Ciro. 

Vi hadde også 5 stk som hjalp til første gangen. Tanter/onkler av oss.
Denne gangen blir det 3 som hjelper til. Og de fikk en hjemmelaget gave som takk for hjelpen :)

* gratis lokal (jobben min)
* bestilte smørbrød (ca 3000)
* kaker fikk me andre t å baka + mamma å pappa bestilte vær sin kaka
* pynt kjøpte eg noen fine billige bamser, lys på nille å hvit papirduk å laga bordkort selv (max 800kr)
* Brus + kaffi (500kr ca)

suns d e dyrt nåk eg då men veldig koselig selskap blei d begge gangene :)

Back
Topp