Barnedåp!

Moreller

Betatt av forumet
Hva gjør dere i forhold til valg av faddere?? jeg har valgt mine faddere,men nå er det noen som er kjempe skuffet og lei seg fordi de ikke ble spurt... Synes ikke det er rett at andre skal fortelle meg hvem jeg skal ha til fadder på mitt barn!?! Er lei meg for at noen er skuffet, og har pga dette ikkje lyst til å ha barnedåp...

SORRY, men ingen kan bli skuffet for å ikke bli valgt (så lenge ikke du har lovet å velge dem på forhånd da? [8D])

Her har vi valgt en tante(fars søster), en onkel(min bror), en fetter av sambo, en venninde av meg. Moren til sambo syntes det var litt rart han ikke valgte sin 20 årige bror også, men fetteren istedet, men HALLO?! DA ble jeg sur. HUN har ikke NOE med hvem vi velger! OG vi håper på flere barn, så vi vil "spare" en onkel og en tante til da! Vil ikke bruke oppigjen de samme hver gang liksom...

HUFF, blir frustrert av dette styret! IKKE BRY deg!! Dette er deres valg, og INGEN andre sitt. INGEN andre har noe med å gjøre hvem dere velger, ingen har rett å bli sur eller skuffet heller. Det skal være kjekt og ære å bli valgt som fadder, og det skal være det samme å velge dem man velger! Man skal ikke velge faddere fordi man føler man bør velge dem, eller at man skylder dem noe...

*dagens lille utblåsning*

Altså.. vi har valgt faddere ut ifra de vi HAR LYST til å spørre og som vi mener vil være de beste fadderne for vårt barn.. Om noen hadde blitt skuffet og sure fordi de ikke ble valgt, så hadde det søren meg vært deres problem altså......
Det er jo ikke en lek i barnehagen dette her...[8|]

jeg har også noen som er blitt fornærmet for ikke å bli valgt... men sambo synes vi bare skal ha 4 og da har vi det for jeg bestemmer så mye ellers hehe og vi har våre grunner for valgene vi tok denne gangen av faddere så da blir det sånn... ikke noe morsomt når folk blir fornærmet, men da får de bare være det, de kan jo ikke bestemme det og jeg hadde aldri forventet og bli valgt, men sett på det som en ære om jeg ble det...

Takk for flotte svar! er enig med dere, men er vondt å få tilbakemelding om at noen sitter å gråter fordi de ikkje er valgt til fadder!!! Min mor har helle veien presset på at eg må ha både min bror og søster, eg har sagt at det bare blir en av dem-vil spare en til neste barn også!!! Jeg har valgt min bror og hans kone, og er fornøyd med det valget[:)] Broren min har 3 jenter og synes han skal få være fadder nå når jeg har fått gutt! ( ikkje bare derfor) men nå sitter min søster og mamma og er skuffet over valget mitt... planen var å ha barnedåpen hjemme hos mamma de, men nå har eg ikkje lyst lengre...

kjedeli når folk blir fornærmet men hvorfor kan ikke både søster og bror være faddere til både dette barnet og evnt di neste?

ORIGINAL: Charlis

Altså.. vi har valgt faddere ut ifra de vi HAR LYST til å spørre og som vi mener vil være de beste fadderne for vårt barn.. Om noen hadde blitt skuffet og sure fordi de ikke ble valgt, så hadde det søren meg vært deres problem altså......
Det er jo ikke en lek i barnehagen dette her...[8|]

what she said [;)]

Selvfølgelig kunne jeg valgt begge to:) men synes vi bør ha folk fra begge sider... Blir veldig mange vi skal velge alle søsken som faddere! trist når folk blir så skuffet...

Enkelt: mine tre søsken er faddere. [8D]

Hvis noen er skuffet over mitt valg, så er det virkelig ikke mitt problem.

haha, vet du hva.. folk som blir skuffet fordi de ikke blir spurt er jo bare helt patetiske!

I sveits har vi kun 2 faddere. Og det er en dame og en mann. Så her har vi valgt søsteren min og en barndsomsvenn av samboeren min. Selvfølgelig kan det hende at noen synes det var dumt at vi kun har to og at de kanskje hadde blitt valgt om vi hadde hatt flere - men hvis noen blir skuffet eller "sint" pga det så sier det mer om de selv, enn det sier om meg.

ORIGINAL: glamaria

DER har du fordelen med navnefest, jeg må ikke velge noen[8D][:)]

Glad vi også slipper å velge faddere...
Skal ha en helt privat navnefeiring hjemme i stua med mat og kaker sammen med de nærmeste.

skulle nesten ønske vi skulle hatt det samme1 alt blir litt ødelagt når folk blir så skuffa....

Syns det der er litt vanskelig jeg... Til datteren min har jeg begge søstrene mine, og fire til. Den gang ble min yngste søster valgt fordi jeg syntes jeg MÅTTE! Ikke fordi noen sa det, men pga min samvittighet...[8|] Nå skal jeg igjen bruke eldste søsteren min og mannen hennes. Og jeg har så lite lyst til å ha med lillesøsteren min, men er redd hun skal bli dødsfornærma...[&:] Ikke fordi jeg ikke liker henne, men fordi vi lever i to forskjellige verdner. Faddere er jo potensielle kandidater til å ta seg av ungene om vi selv skulle gå bort, og jeg ønsker på ingen måte at hun skal ha omsorgen for mine barn! Har ikke tatt den endelige avgjørelsen enda, og gruer meg litt for å gjøre det...[8D]

Back
Topp