Barnedåp/navnefest

Tinndra

Elsker forumet
Er det noen av dere som planlegger barnedåp eller navnefest? Jeg har begynt å planlegge men blir ikke helt enige om datoen, tror dere det blir veldig stress å ha det 16 desember altså uken før jul? Tenker egentlig mest på at gjestene kanskje synes det blir vanskelig å få inn i kalenderen i en ellers så travel og hektisk periode for de fleste.. Mulig vi venter til januar også men hadde vært deilig å vært ferdig med det før jul og blir jo litt ekstra stemningsfullt i desember kanskje[emoji4] Noen andre med erfaring med slike selskap i desember?
 
Du kan jo høre med familien nå - i min erfaring fylles helgene i desember fort opp og jeg har fått flere invitasjoner til ting som skjer i desember allerede i september/oktober. Så lurt å være tidlig ute med invitasjon!

Jeg har lyst å ha navnefest, uten seremoni, men tenker vente til etter jul, i januar/februar :)
 
Jeg tror det kommer litt ann på familien jeg altså, har selv vært i dåp i desember pg det gikk greit det, men ser enkelte familier som har fullt opp i alle kanter før jul.

Selv tenker jeg å kanskje ha det etter jul selv, men det er mest for min egen del, kjenner jeh selv synes det er stress å skulle arrangere før jul:)
 
Vi skal ha dåp den 30. desember :) Alle i vår familie synest det var en super dato, da vi har litt familie som bor flere timer unna, men som skal være hjemme til nyttår :) For andre er nok dette en dårlig dag. Ville nok bare hørt litt rundt med familien om hva de tenker :)

Red.
Må bare legge til at vi kommer fra samme sted, men begge har noen familiemedlemmer som bor flere timer unna med fly (men som er i området da).
 
Tror jeg ville hørt med familien hva de synes rett og slett :) Vi var i dåp 2.juledag en gang, det synes jeg var litt merkelig og dårlig valgt tidspunkt, men ville ikke reagert på 16.desember.
Her blir det nok i januar/februar, tenker jeg.
 
Vi kjører på med dåp 2/12. Passer for alle så.da blir vi ferdig med det! Stemningsfullt også blir det litt ekstra spesielt for da er det nøyaktig 34 år siden jeg selv ble døpt i samme kjole og kirke. Og. Lille gutt ble født dagen før min bursdag.. Måtte jo ha den 2/12 steden for langt ut i januar som var beste dato som passer best for alle.. Undersøk med fam hva som passer best.
 
Her blir det navnefest, men tror ikke det blir før i mars. Her vi bor er det bare seremoni to ganger i året, så har ikke så mye valg. De har ikke satt opp datoer for neste år ennå, så må vente med planlegging.
 
Vi skal ha navnefest i romjulen. Dette er ikke helt ideell tid så klart siden det alltids er mange som har planer, men vår familie bor i en annen by, og vi reiser dit i julen, så det er mest praktisk å ta det da. Det er også den eneste tiden babyens tante er der (bor i utlandet til vanlig) og hun vil veldig gjerne være med på feiringen.
 
Det er jo en flott og hyggelig måte å samle hele familien før julen. Tror jeg hadde spurt alle sammen om det passet, og hvis ikke så hadde jeg utsatt det til jan/feb.
Lykke til med planleggingen :D
 
Back
Topp