Barnedåp eller navnefest ?

Vi skal ha dåp :) Førstemann er døpt, og det har aldri vært noe spørsmål om noe annet..

Vi er begge døpt, konfirmert og gift i kirken og det er helt naturlig for oss å velge dåp :) Svigermor sydde dåpskjole til min mann, så den er nå mannen og vår eldste døpt i. Og så skal lillesøster få denne (må bare sette svigermor på å skifte til rosa eller lilla silkebånd i den..)

Sist holdt vi festen hjemme i vår 4 roms leilighet, og nå når vi har flyttet til eget hus har vi større plass og ikke minst varmere årstid :D Så vi skal holde festen hjemme, satser på at mamma og pappa igjen er behjelpelige med middagslagingen :D Kjekt med foreldre som liker å hjelpe til :)
 
barnedåp! 

syns det er en koselig tradisjon jeg selv om jeg ikke er personlig kristen :) 
 
Her blir det barnedåp, begge er døypt og konfimert i kirken. Giftet oss også der
 
Blir dåp her også. Er ikke kristen, men som flere her sier blir det mere tradisjon. Vår første er også døpt, og da spurte presten hvorfor vi ville døpe barnet og da svarte vi som det var at det var mere tradisjon. Og han sa at det var blitt ganske vanlig og gjøre det fordi det var tradisjon:-) Så dåp blir det, så får gutta bestemme selv når de skal konfirmeres om de vil melde seg ut eller ikke.
 
Hadde navnefest i regi av HEF til storesnupp, og det var en helt nydelig seremoni der barna var i fokus:) Kunne tenkt meg det samme for lillebror, men skulle helst hatt festen i sommer iom at familien må reise langt og det hadde vært greit at de hadde fri, men det er ingen seremonier her i området ila sommeren, så vi får se hva det blir til. Mulig vi bare tar en privat samling..
 
Back
Topp