Barnebursdager - mange!

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Når dere arrangerer barnebursdag, prøver dere å redusere antall inviterte (uten å ekskludere selvfølgelig)? Altså feks bare invitere guttene/jentene på avdelingen/klassen. Bare invitere fra det samme årskullet på avdelingen. Og kan barna feire sammen med andre barn som har bursdag rundt samme tid?

Synes alle helger blir amputert pga så mange bursdager! Liker å kunne gjøre ting sammen hele familien i helgene, og da ha hele dagen slik at det ikke blir stress og tidspress - det har vi nok av i hverdagen. Men så er det jo bursdag nesten hver eneste helg nå. Siste invitasjonen til gutten var fra ei jente i klassen som har invitert hele klassen. De leker jo ikke sammen engang, hvorfor må guttene bli bedt også? Vi har flere sammenkomster med hele klassen flere ganger i året også.

I tillegg så synes jeg det blir mindre intimt og koselig, de klarer jo ikke leke sammen i så stor gjeng alle sammen uansett. Organiserte leker kanskje men det har de vel nok av på skolen? Synes de 9 guttene vi inviterer er så stor gruppe at de gjerne deler seg i to og tre allikevel.

Jeg skjønner at det er mange grunner til at man bør ta med sånn og sånn. Men prøver dere så langt det lar seg gjøre å invitere færrest mulig?

Last edited:
Enig at det blir mye, spesielt i vår/sommermånedene. Min sønn leker veldig mye med flere jenter og gutter, føler da at jeg må be de alle sammen. Fordi han vil ha den jenta i bursdagen og da må de andre jentene bli bedt også. Så her ber jeg 25 stykk :o

Enig at det blir mye, spesielt i vår/sommermånedene. Min sønn leker veldig mye med flere jenter og gutter, føler da at jeg må be de alle sammen. Fordi han vil ha den jenta i bursdagen og da må de andre jentene bli bedt også. Så her ber jeg 25 stykk :o
Min gjør også det, men de leker masse sammen på skolen eller er på besøk til hverandre. Er uansett mer knyttet til guttene. Så her ber jeg kun guttene (10 til sammen).

Min gjør også det, men de leker masse sammen på skolen eller er på besøk til hverandre. Er uansett mer knyttet til guttene. Så her ber jeg kun guttene (10 til sammen).

Her hadde det ikke hjulpet så mye på antallet bursdager om gutta holdt seg til gutta.. Guttene er veldig mange av, men jeg holder meg kun til klassen da, selv om mange kamerater er i den andre klassen også. Synes bursdager kan være mange av og jeg kunne godt slått meg sammen med flere å feiret, det bare virker ikke slik med de andre foreldrene.

Her har me nettopp hatt feiring saman med ei jente i klassen hennas. Synes det er ein grei måte å gjera det på, ellers blir det 20 bursdagar i løpe av året...

Vi inviterer jentene i kullet hennes i bhg pluss jevnaldrende søskenbarn.

Her har de fleste bursdager vært i ukedagene, passer meg / oss perfekt. Vi har Hodt oss til alderstrinnet i bhg.

Hvordan det blir på skolen vet jeg ikke, man får vel se Ann å se hvordan de grupperer seg. Men helt uaktuelt å utelukke enkelt personer.

Må vel prøve å finnen noen å feire sammen med :)

I bhgn har vi bedt alle. Får se hva vi gjør neste år... Ellers er guttungen sin beste venn ei jente så hun må vi jo uansett be, selv om vi bare ber gutta:)
Ellers har de bursdag nesten samtidig så kanskje vi kunne hatt felles bursdag?? HM der fikk jeg noe å tenke på;)

Det er jo sånn det blir når man må be alle eller ingen. Jenta mi leker mest med et par av guttene i bhg, men kan ikke be alle jentene og to gutter. Kan ikke holde oss til hennes årskull heller, da nabo og bestevenninna er året eldre. Det betyr for oss at vi må be to hele årskull for at hun skal få be de to hun ønsker mest, bestevenninna og kjæresten sin :p en bursdag uten de hadde blitt skuffende for henne.

I Bhg til sønnen min så er det vanlig å be alle barn i samme årskull som går på begge avdelingene. Det blir ganske mange. Så i år gikk vi sammen med 3 andre bursdagsbarn å feiret sammen på lekeland. Mulig det er kjipt å måtte kjøpe 4 gaver i slengen, men man slipper nå unna med bare en bursdag ihvertfall. Det må jo være bedre!

I Bhg til sønnen min så er det vanlig å be alle barn i samme årskull som går på begge avdelingene. Det blir ganske mange. Så i år gikk vi sammen med 3 andre bursdagsbarn å feiret sammen på lekeland. Mulig det er kjipt å måtte kjøpe 4 gaver i slengen, men man slipper nå unna med bare en bursdag ihvertfall. Det må jo være bedre!
Ja det er bedre! Og lekeland er jo dyrt så da sparer man på å spleise :)

Jenta går i stor klasse med 50 på trinnet, så her inviterer vi stort sett fra samme kjønn som har lik kontaktlærer. De er 12 jenter i den puljen. Er de gode venninner med noen fra den andre puljen, kan de også invitere dem eller alle jentene om de vil.

Nå er det flere som har gått sammen om bursdag da, så det er jo en løsning om der er mulig og ok for barnet.

Her var det masse bursdager i høst, men har vært litt roligere en stund frem til nå :p På lørdag er det bursdag, og neste helg er det dobbel feiring både lørdag og søndag. Så de to neste helgene ryker det både mye tid og penger ;)

Men det er vel en del av pakken. Det har skjedd en gang at vi sa nei pga reise, men så sant vi er hjemme, prøver vi å møte. Har alltid i bakhodet hvor trist det hadde vært om mange hadde valgt bort å komme i tuppa sin bursdag :)

Kun jentene i avd (i bhg også kun de som er født i 2010) og kun jentene i klassen for eldste. Men nå er de 14 jenter der da. Mer enn nok! :/

Nei. Vi hadde 80 og noe i inviterte sist ine hadde bursdag. Begge to feiret sammen dag og samme sted. Forskjellige klokkeslett. Ba begge hele klassene ++++

Back
Topp