Barnebursdag

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Eldste skal feire 4 årsdagen med de andre fra bhg på samme alder til helgen. Hva har dere servert i bursdag og noen med en god kakeoppskrift til en gjeng 4 åringer? Tenkte sjokoladekake da eldste foretrekker det (vet noen av barna er kresne - ene kommenterte veldig bestemt i ene bursdagen i høst at hun likte kun sjokoladekake så hjemmelaget sjokoladepudding var ikke godkjent hos henne som bursdagsgutten hadde valgt). Har erfart i de bursdagene han har vært i som har blitt holdt hjemme hos bursdagsbarnet blir det spist veldig lite (har blitt servert kake og pølser). Barna hiver innpå med snop da.

Jeg ville gjort det så enkelt som mulig, skal ha barnabursdag selv om et par måneder.
Pølser og langpannekake. De er jo ofte mest opptatt av leker osv, så at det ikke blir spist noe særlig før eventuelt en godtepose skjønner jeg.
Går også an å vente med godtepose, hvis man skal ha det, til de skal hjem eller rett før. :)

Vi holdt det veldig enkelt med pølse og lompe/brød. Jeg gidder ikke mase på barna om å spise i bursdag.. den kampen må foreldrene selv ta på hjemmebane :joyful: Hadde sjokoladekake, muffins, frukt og is. Det dekket vel alle behov. Valgte å ikke ha godteposer men delte ut såpebobler istede.. det var en stor hit :joyful:

Snart er vi her på barnebursdag anno 2019 også: :laughing021

Vedlegg

• 20190107_215126.jpg
    20190107_215126.jpg
    647,7 KB · Visninger: 17
Vi serverte pølser med brød/lompe, popkorn i små begere, fruktspyd og gulrotmuffins.
Droppa kake, da vi feira bursdag i varmen som var i juni :p hadde en enhet til hver av alle 3 og alt ble spist opp.
Stort sett blitt servert gelé og sjokoladekake i de bursdagene han/vi har hvert i.

Vi holdt det veldig enkelt med pølse og lompe/brød. Jeg gidder ikke mase på barna om å spise i bursdag.. den kampen må foreldrene selv ta på hjemmebane :joyful: Hadde sjokoladekake, muffins, frukt og is. Det dekket vel alle behov. Valgte å ikke ha godteposer men delte ut såpebobler istede.. det var en stor hit :joyful:
Har vurdert å droppe godtepose selv og heller sette frem litt så de kan forsyne seg av. I ene bursdagen ble det nedtur da de mente de ikke fikk godtepose (de fikk en godtepose med litt snop og brannmann sam ting i form av blyant osv. Var visst ikke godt nok med snopet som var oppi).

Supert med såpebobler forstår ikke behovet for godteri poser ved siden av annet godt i bursdag.

Hva er egentlig greia med at de som inviterer til bursdagen må gi gjestene (barna) godteposer med små gaver i?
Er det noe som er blitt standard og alle barn forventer eller?

Hva er egentlig greia med at de som inviterer til bursdagen må gi gjestene (barna) godteposer med små gaver i?
Er det noe som er blitt standard og alle barn forventer eller?

Må ikke men et forsøk å redusere snop? Jeg tok i smothie pose i stedenfor for å redusere snopet

Jeg har pleid å servere pølser i brød og en langpanne sjokoladekake. I stedet for godtepose, har jeg heller satt fram et fat med oppkutta frukt og en bolle med popcorn :happy:

Her kjøper vi sånne små minipizzaer (9 i en pakke) :) går ned på høykant hos de aller fleste :)

I år er jeg ikke sikker på hva vi skal bake, for ungene liker virkelig ikke kake :P Popkorn går derimot ned!

Back
Topp