Barnebursdag

calo

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Hei hei! Ikke så ofte jeg er innom her lenger.... Jeg har bare spørsmål til dere hvordan dere har tenkt å feire 3års dagene i år? Her blir det familieselskap i dag og barnebursdag neste helg. Men veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det med barnebursdag, hvem vi skal invitere osv... Hun har begynt i ny barnehage og jeg kjenner ikke alle ungene... Blir det dumt å be bare noen få eller bør jeg be alle? Hva gjør dere? Vi må ha unger her - for dette er noe hun har gledet seg til og snakket MYE om!

Vi har endt opp med å be
-kusina hennes på seks år
-en nabo som også går i bhg, men ikke på samme avd.
-en gutt som går på avd. hennes i bhg og lillesøstera hans (mammaen er i tillegg kollega med mannen min)
-dattera til ei venninne av meg som er ca. like gammel
-døtrene til ei venninne av meg på 2 og 7 år
-nærmeste nabo, en gutt som er akkurat like gammel

Dermed en god miks av venners barn, noe familie (kusine), naboer og et par stk fra bhg. Kan ikke tro det blir problematisk når det bare er én fra avd. som er bedt, ingen bør føle seg ekskludert da.
Men synes dette er vanskelig- har jo bedt et par nabogutter, og det er enda flere barn i oppgangen her- skulle jeg bedt alle oppimot seks års alder? Kom fram til at hun ikke kjenner alle, og at vi ber bare barn hun kjenner godt. Vil så utrolig nødig gjerne gjøre noe feil som kan såre noen, men tror ikke det vil skje. 

Vi ber 6 fra barnehagen og to familier vi kjenner som begge har barn som er like gamle som jentene våre.

Har hørt at flere bhg har regler på at man enten ber alle på avdelingen eller alle i samme aldersgruppe dersom man skal gi invitasjonene i bhg. Jenny er 1 av de sju yngste på storebarnsavdeling, og alle disse deler garderobe og er en veldig sammensveiset gjeng. Jenny snakker nesten like mye om alle sammen, så det gjorde det veldig enkelt for oss slik at det ikke blir veldig mange. :)

Ja, vi leverer ikke invitasjonen i bhg, han som hun ber fra avdelingen er sønnen til en kollega av mannen min, så mannen leverer invitasjonen til henne. Neste år tenker jeg vi ber f.eks. alle jentene på avdelingen, men i år bestemte vi oss for å gjøre det slik. 

Back
Topp